    From: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: policja drogowa dała du.y
    Date: Wed, 8 Feb 2017 21:01:38 +0100
    Sender: n...@i...dyndns.org.invalid

    Poldek w
    <news:o7fcrk$lcv$1@node1.news.atman.pl>:

    > Mnie uczyli, że pieszemu należy ustąpić pierwszeństwa skręcając na
    > skrzyżowaniu niezależnie od tego, czy tam jest przejście dla pieszych,
    > czy go nie ma. Ale ja chodziłem na kursy prawa jazdy 20 lat temu.

    Hehe:

    Art. 13.
    [...]
    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone,
    gdy odległość od przejścia przekracza
    100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż
    100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie
    jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.
    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w
    ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem,
    że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu
    pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustą-
    pić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą
    najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostroż-
    ność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu
    na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

    PAT! ;P

    --
    'Tom N'