    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Fri, 7 Sep 2018 00:40:51 -0700 (PDT)
    Subject: Re: polesingowiec do grania
    From: Bolko <s...@g...com>

    jako wątkotwórca dziekuje za informacje.
    Zwłaszcza te o konsolach nie do końca zdawałem sobie sprawę
    że tak wygląda z nimi sytuacja w dzisiejszych czasach.
    kndrz jeszcze raz wielkie dzieki za info

    Natomiast Tomasz też ma trochę racji.

    Powiem tak jestem ojcem dwóch synów.
    Obaj jeszcze są mali (dla mnie) ale przy grach spedziliby całe dnie.
    Próbuje to kontrolować ale to nie temat wątku.
    Mnie granie to już tak średnio interesuje.

    I gdybym miał kupować coś dla siebie to chyba byłaby konsola.
    Bo może nie jest to wyczynowy sprzęt ale włączasz i grasz.
    No i jest kwestia kosztów.
    Wychodzi ze konsole są tańsze nie tylko jeśli chodzi o gry
    ale i o platformę sprzętową.

    Ale jako ojciec:
    - po pierwsze gry to chyba niewiele uczą i jest to strata czasu
    ale jeśli już mają być

    wg mnie PC jest lepszy bo :
    - po pierwsze
    nigdy nie jest wystarczająco mocny wiesz musisz się nauczyć
    czy chcesz nowszą grę czy lepsze grafikę w obecnej - zarządzanie kasą
    musisz zdecydować na co ją wydasz

    - po drugie to nie jest czarne pudełko
    bo PC możesz rozkręcić i najpierw zajrzeć do środka,
    próbować pogrzebać w biosie i pobawić się mnożnikami
    a potem zmienić karte graficzną- nabywasz jakiś tam umiejętności analizy
    i zdolnosci manualnych.
    Czasami nawet potrzebujesz się pomodlić o to żeby procesor przeżył
    ostatni overlocking.

    -po trzecie piracenie.
    Powiem szczerze że nie wiem jak to jest teraz
    ale kiedyś to trzeba było czasami się trochę pogrzebac w komputerze żeby
    gra ruszyła. I gra ruszyła albo i nie ruszyła. Generalnie samo uruchomienie
    było niezła zabawą i czegoś tam uczyło.
    A jeśli przyjdzie pan prokurator i skończy sie
    na zabraniu zabawek i jakiejś karze finansowej.
    Jestem za.
    Niech młodzi się nauczą że chodzenie na skróty jest ryzykowne.

    -po czwarte dzieci mają to do siebie że one tak naprawdę niewiedzą czego chcą.
    Bo skąd mają wiedzieć jak jeszcze nie próbowali.
    W szkole była moda na minecraft. Kupiłem pograli chwile i leży.
    Kiedyś kupiłem im gry takie biedronkowe, szkoda było kasy.
    Przed wakacjami była moda na robloxa.
    I to chwyciło bo tam można grać na różnych mapach.
    oczywiście najcześciej grali w te gdzie się chodziło i strzelało
    do innych.
    Grafika nie jest zbyt realistyczna ale stwierdziłem że to jeszcze nie ten
    moment zeby 'strzelać do ludzi'.
    A z tego co zauważyłem to na platformach PC różnych firm można sobie pograć
    przez kilka godzin za darmo żeby sprawdzić czy nam się podoba.

    - po piąte
    na kompie mogę grać myszą i kalwiaturą albo padem od x-boxa.
    Najzabwaniejsze jest że moi najbardziej lubią touchpadem grać strzelanki.
    Da się na wszystkim :)

    - po szóste
    chyba na PC łatwiej jest kontrolować ile kto grał i co robił itd.
    Kochaj i kontroluj.

    Wg mnie jedynym minusem kompa jest cena jako platformy sprzętowej.
    I samych gier.

    Jak ktoś ma odmienne zdanie to chętnie posłucham .

    btw
    czy jak jest trzech kolegów w klasie i każdy ma inną platfromę
    to czy w sieci będą mogli razem pograć?