-
41. Data: 2013-07-06 11:26:28
Temat: Re: pojemność a moc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
> Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:
>> Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
>> korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
>> Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
>> wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.
>>
> Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
> A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
> oferują 1390cm3 mającą 122 konie.
Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150 - co kto lubi :-)
J.
-
42. Data: 2013-07-06 11:32:47
Temat: Re: pojemność a moc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 4 Jul 2013 19:37:48 +0200, Tomek napisał(a):
> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz
>> jezdzil na gazie.
>
> fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
> da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo
Jak to w ogole w benzynowym T/FSI wyglada - sa dwa wtryskiwacze, do
dolotu i do cylindra, czy tylko jeden bezposredni ?
Wiec jak to sie gazuje - doklada nowe do kolektora ?
J.
-
43. Data: 2013-07-06 11:34:48
Temat: Re: pojemność a moc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 4 Jul 2013 22:45:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
> Raczej zwróć uwagę na to że przez 13 lat samochody trochę utyły.
> Dziś 120KM to już nie jest jakiś szał - ta skoda ma 9.8s do setki.
>
>> Czyli czy dla rodziny 2+2+ pieluchy rowery i co tam jeszcze żona wymyśli
>> ma te 122 kucyków sens ?
> 9.8s do setki przy masie 1250kg + kierowca.
> Jak dopakujesz jeszcze 250kg, no to się zrobi ze 12s do setki.
> To już Ty musisz ocenić czy to jeszcze jazda czy już nie.
> Na pewno bez porównania lepiej niż 70KM Seatem, jaki by to nie był model :)
Szczegolnie ze seat tez dopakowany 250 kg i tez juz nie jest lekki :-)
J.
-
44. Data: 2013-07-06 11:46:55
Temat: Re: pojemność a moc
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 06 Jul 2013 01:48:03 +0200, bartekltg napisał(a):
> W dniu 2013-07-06 00:19, Tomasz Pyra pisze:
>
>> W zasadzie takie zmiany wymusił trochę rynek (a stymulowała unia).
>> Samochody z lat 90-tych były bardzo trwałe, a silniki najtrwalszą częścią
>> auta.
>>
>> Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla
>> siebie, a nie zadowolenia i bezawaryjności dla trzeciego i czwartego
>> właściciela z kolei.
>
> Ale to się za chwilę odbije na nich - cena auta będzie szybciej spadać,
Ale ponieważ samochody z wiekiem tanieją, no to ten spadek ceny raczej
nigdy nie dogoni tego co trzeba by było dołożyć przy zakupie.
To o czym mówisz miałoby miejsce gdyby działała taka zasada że nowe
samochody to loteria, więc byłyby tanie. A po okresie kiedy samochód
zasłynie z trwałości i niezawodności, na rynku wtórnym płaconoby za nie
więcej niż w salonie za nowe :-)
-
45. Data: 2013-07-06 12:38:00
Temat: Re: pojemność a moc
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2013-07-06 11:18, RadoslawF pisze:
> Dnia 2013-07-06 10:02, Użytkownik Maciek napisał:
>
>>> Nie będą, nie wszyscy dzisiaj kupują małe wysokoobrotowe silniczki.
>>> Część aut używanych będzie z innymi silnikami. I teraz jak potwierdzi
>>> się wysoka awaryjność takich silników to cena trzylatka spadnie
>>> z 15 do 10 tysięcy a i tak większość będzie wolała kupić inny
>>> model nawet sześcioletni byle z mniejszej grupy ryzyka.
>>
>> Optymistycznie zakladasz, ze beda na rybku dostepne samochody z takimi
>> silnikami, tzn. duzymi i mozliwie malo wysilonymi, bez turba-srurba.
>>
>> Produkuje sie tego coraz mniej, a branza moto zadba, zeby tak zostalo, bo
>> przeciez to dla nich czysty zysk.
>>
> Może i optymistycznie ale mimo wszystko liczę na to że producenci
> w dalszym ciągu będą dbać o różne grupy klientów. Jak na razie
> masowe wciskanie wysilonych silniczków o małej pojemności
> dotyczy głównie modeli najtańszych.
Mondeo z 1.0 ecoboost, Octavia z 1.2tsi czy Peugeot 508 z 1.6thp to
raczej najtańsze auta nie są. Praktycznie ostatnim bastionem dużych
pojemności, są marki premium i samochody sportowe.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
46. Data: 2013-07-06 12:56:37
Temat: Re: pojemność a moc
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 06 Jul 2013 12:38:00 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
>Praktycznie ostatnim bastionem dużych
> pojemności, są marki premium i samochody sportowe.
Na podstawie Allegro:
Nowe, rocznik 2012 i 2013, silnik benzynowy od 2.0 w gore, cena do 80 tys.
Chevrolety Captiva i Malibu 2,4 oraz Laguna 2.0.
Przy 90 tys. dochodzi jeszcze jakas Nissan Kaszka, Mazda, jakas Kia i Grand
Vitara.
Poza tym NIC.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
47. Data: 2013-07-06 13:40:50
Temat: Re: pojemność a moc
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 06.07.2013 00:46, Tomasz Pyra pisze:
> Dać to więc się da.
> I to dało się już kilkanaście lat temu.
> Dziś się powinno udawać jeszcze lepiej.
Jednego z moich Cee'dów dokręciłem do 271kkm zanim sprzedałem (w tym
roku), a wielu wróżyło, że ten silnik nie dożyje 200kkm. Drugi niestety
dożył tylko 157 zanim blacha się "pogięła". Obydwa z LPG. Btw. ten drugi
jeździ, okazało się, że komuś opłaciło się mu poprostować blachy, ale
nie wiem ile teraz ma przebiegu.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
48. Data: 2013-07-06 14:02:00
Temat: Re: pojemność a moc
Od: scobowski <s...@i...pl>
W dniu 2013-07-06 08:55, Maciek pisze:
> Dnia Sat, 6 Jul 2013 00:19:55 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla
>> siebie, a nie zadowolenia i bezawaryjności dla trzeciego i czwartego
>> właściciela z kolei.
>
> Bo pojawil sie trend do wymieniania wszystkiego na nowe nie jak stare sie
> zepsuje, tylko jak wyjdzie z mody, jak w telezakupach pokaza lepsze albo
> jak sasied sobie kupi. Trend skrzetnie podsycany przez marketingowcow chyba
> kazdej branzy.
>
> Mozna zadac sobie pytanie, czy ta moda kiedykolwiek wygasnie. Ja sie w nia
> nigdy nie wpisalem, nie tylko jesli chodzi o samochody.
>
Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)
-
49. Data: 2013-07-06 14:30:55
Temat: Re: pojemność a moc
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 06.07.2013 14:02, scobowski pisze:
> Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)
A mnie nie stać na szukanie przez pół roku porządnego auta. Kupuję nowy,
ale tylko dlatego, że kilkukrotne podeście do znalezienia uczciwego 2-3
latka zaowocowały jedynie zbiorem frustracji.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
50. Data: 2013-07-06 14:45:18
Temat: Re: pojemność a moc
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 06 Jul 2013 14:30:55 +0200, anacron napisał(a):
> W dniu 06.07.2013 14:02, scobowski pisze:
>> Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)
>
> A mnie nie stać na szukanie przez pół roku porządnego auta. Kupuję nowy,
> ale tylko dlatego, że kilkukrotne podeście do znalezienia uczciwego 2-3
> latka zaowocowały jedynie zbiorem frustracji.
Myślę że dać to by się dało ale jakby się okazało że cena równie uczciwa
jak samochód to okolice 80% ceny nowego, no to się znowu robi bez sensu.