    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: pohamuj sie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 30 Dec 2015 16:02:31 +0100

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 05:26:19 -0800 (PST), s...@g...com

    > Mi kalkulatory pokazują troche dłuższe drogi zatrzymania.

    Bo sie oparles na tym 5.5m/s2

    > Zgadza się. W ogóle to powinien nie wyjeżdzać jeśli odległość jest
    > mniejsza niż te 300m.

    No - jak sam pisales to sporo osob jedzie wolniej, 120, 110, czasem
    85. Takim spokojnie moze "zajechac" przy 200m.

    > Ja, oczywiście że nie.
    > Inni też nie powinni. I z moich obserwacji widzę że tak nie robią.
    > Zajechań jak już tu pisałem widziałem mało.

    Jednak sie zdarzaja. I wystarczy pojechac 140 czy nawet 130.

    Co poniektorzy jak widac - migacz ze stosownej odleglosci, a potem
    skret, bez upewnienia sie, ze migacz zostal ... uwzgledniony, to chyba
    dobre slowo.

    > Nie dziwie sie. Gdyby i u nas dozwolone na autostradzie bylo 180 lub
    > więcej to bym tu nie jojdał Shrekowi jak należy sie wg mnie
    > zachowywać. Ale przepisy u nas są takie więc nie oczekuję że
    > kierowcy będą zakładać że standardem jest jazda +40.

    Ale u nas jadacego 180 mozna zobaczyc podobnie czesto jak tam :-)

    Po prostu - nie patrza w lusterka. Albo nie chce im sie tempomatu
    wylaczac.

    > Zreszta jak widzę z moich jazd to raczej 80-90% pojazdów jedzie nie
    > więcej niż 120. Czyli te 140 jest dobrym ograniczeniem skoro
    > niewielu go potrzebuje.

    10-20% jedzie jednak szybciej - czemu nie podniesc ?
    Gdziestam oszem - robi sie niebezpiecznie przy duzej roznicy
    predkosci, no i samej predkosci. Ale mozna ustalic 150, czy 160 ...

    J.