-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...null>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pohamuj sie
Date: Tue, 29 Dec 2015 18:14:51 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 74
Message-ID: <n5uf2m$6cl$1@usenet.news.interia.pl>
References: <16h8w0kcuiiq6$.kde3qpyve3rj$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1451409302 6549 31.11.182.98 (29 Dec 2015 17:15:02
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Dec 2015 17:15:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.5.0
In-Reply-To: <e...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574570
[ ukryj nagłówki ]On 2015-12-29 13:21, s...@g...com wrote:
> W dniu wtorek, 29 grudnia 2015 10:02:56 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>> https://www.autostrada-a2.pl/press:POHAMUJ_SIE_Nie_w
yprzedzaj_bezmyslnie_-_apeluja_Maciej_Wislawski_i_Ju
liusz_Szalek_dziennikarze_motoryzacyjni_wspierajacy_
akcje_Autostrady_Wielkopolskiej_SA,136
>>
>> "Jakie mogą być skutki bezmyślnego wyprzedzania się tirów na
>> autostradzie pokazują dziennikarze motoryzacyjni biorący udział w
>> akcji Autostrady Wielkopolskiej SA pt. Bezpieczna JazdA2. Lubię to!
>> Maciej Wisławski i Juliusz Szalek prawidłowo rozpoczynają manewr
>> wyprzedzania, podczas którego zajeżdża im drogę samochód ciężarowy,
>> który nagle postanawia wyprzedzić pojazd jadący przed nim.
>> Dziennikarze zmuszeni są do gwałtownej reakcji i ostrego hamowania,
>> ale czasu mają już za mało, a droga hamowania jest zbyt długa więc
>> ulegają groźnemu wypadkowi. Na szczęście to tylko czarny scenariusz
>> filmu, który powstał na potrzeby kampanii przebiegającej pod hasłem
>> "pohamuj się!". Kolejna już odsłona akcji porusza zjawisko często
>> bezmyślnego i groźnego w skutki wyprzedzania się TIR-ów na
>> autostradzie. Ciężarówki wykonując manewr wyprzedzania wielokrotnie
>> spowalniają ruch i doprowadzają do sytuacji niebezpiecznych. Patronat
>> honorowy nad kampanią sprawuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu
>> Drogowego."
>>
>> Edukacje jak najbardziej popieram ... ale czy dotrze do adresata ?
>>
>
> Nie wiem co wy tam na tej A2 macie ale jak jeżdze gierkówką, i A1 do torunia to
jakoś nie widzę takich akcji jak opisana.
>
> A jak widzę że ciężarówka "zajechała" komuś droge to wiem że ten co jechał lewym
pasem nie trzymał się przepisowych 140km/h. A jak sie trzymał to czas reakcji miał
naprawde kiepski.
>
> Sytuacji gdzie rzeczywiście ciężarówkę bym obwinił za wymuszenie spotkałem może ze
dwie-trzy na te 7 lat jak intensywnie jeżdzę.
>
> No i sytuacji kiedy wyprzedzanie trwa długo jest niewiele. Zazwyczaj jak widzę że
ciężarówki się wyprzedzają to widać też że ta która wyprzedza na tych 100-150km
jednak pare minut nadrabia więc sens w tym jest.
>
> Ale ja jeżdzę zazwyczaj wczesnym lub późnym wieczorem więc może w dzień gdy jest
większy ruch jest inaczej?
Ja mam podobne obserwacje - owszem - czasem ktos wyjezdza i nieco
przyblokuje. Ale zdarzenia, ze wyjedzie tak, zeby bylo trudno zwolnic sa
incydentalne. Po prostu jak ktos samiast 130-140 jezdzi 180+ no to chyba
powinien miec potrojone baczenie na to co robia inni i co ewentualnie
zrobic moga a nie plakac w rekaw, ze "mi wyjechal" i musialem hamowac. Z
drugiej strony jadac te 130-140 to trzeba jednak byc dosc ulomnym, zeby
nie potrafic zwolnic na czas (albo pojazd taki, ze dla niego gora 80 to
bezpieczne).
Duzo wiekszym problemem sa kierowcy osobowek, ktorzy wyprzedzaja te
nieszczesne TIRy z predkoscia 110-120... to dopiero rece opadaja. Bo ich
bywa calkiem sporo - no przynajmniej tam gdzie ja najczesciej stykam sie
z autostrada.
Jedzie taki cwok jeden z drugim (wlasciwie sie toczy patrzac na
predkosc) i wyprzedza. No i trwa to wieki i natychmiast robi sie zator
na lewym. Prawym dojezdzaja do tych ciezarowek wyprzedzajac tych co sa
juz na lewym. Pozniej sie wciskaja. Ci z tylu sie wkurwiaja, ze ci sie
wciskaja. Bywa niebezpiecznie. A wszystko przez jakies sieroty, ktore
musza wyprzedzic - ale zeby zrobic to szybciej i sprawniej to juz jaj i
wyobrazni nie maja. Albo sknery co im troche paliwa zal albo zwykle
bezmyslne i zlosliwe swinie.
Inna kategoria to cwoki jadace juz nieco szybciej - kolo 140, ale ktore
z racji tego, ze tak jada uzurpuja sobie prawo jazdy lewym pasem.
Wyglada to tak, ze jak jest 150-200+ metrow przerwy na prawym to nie
racza zjechac tylko caly czas ciagna lewym. Oczywiscie tworzy sie zator
dla tych co chca jechac szybciej - no i wkurwienie narasta. I znow masz
do wyboru - kopac sie z gosciem na swiatla i migacze, wlec sie za nim az
bedzie 10km przerwy i wtedy moze zjedzie jak mu siadziesz na zderzaku
albo objechac prawym i zostawic za horyzontem zanim tamten dotrze do
ciezarowki na prawym. Tyle tylko, ze nie zawsze jedzie sie wozidlem,
ktore na to pozwala. Ogolnie to problem jest w tym, ze kierowcy dostaja
na autostracie naglej amnezji i wydaje im sie, ze przepis o jezdzie
mozliwie blisko prawej strony nie istnieje.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.15 18:20 Cavallino
- 29.12.15 18:44 J.F.
- 29.12.15 18:52 ddddddddd
- 29.12.15 21:06 Sebastian Biały
- 29.12.15 22:13 Adam
- 29.12.15 22:40 Adam
- 29.12.15 23:17 s...@g...com
- 29.12.15 23:29 s...@g...com
- 29.12.15 23:37 s...@g...com
- 29.12.15 23:47 s...@g...com
- 29.12.15 23:57 s...@g...com
- 30.12.15 06:30 Shrek
- 30.12.15 06:39 Shrek
- 30.12.15 06:52 Shrek
- 30.12.15 07:34 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze