  • Data: 2017-03-18 07:56:14
    Temat: Re: podwyzki parkingowe
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.03.2017 o 22:20, Liwiusz pisze:

    > Pytanie w stylu "czy prawo grawitacji działa w nocy".

    Prawa grawitacji nie da się przegłosować. "Zasady rynkowe" jak
    najbardziej. Tym bardziej jak ktoś próbuje stosować "zasady rynkowe" w
    przedsięwzięciach nie nastawionych wcale na zysk. Celem płatnego
    parkowania ie jest wbrew pozorom zarabianie na tym przez miasto. Tak
    naprawdę, celem jest reelekcja prezydenta miasta;) I tu "proste
    zastosowanie zasad rynkowych" może być prostą drogą do klęski.

    > Ponieważ jest właścicielem (miasto) terenów, to ono, jako właściciel
    > musi ustalić cenę za parkowanie.

    A "miasto" to jego mieszkańcy.

    > Darmowa, nie oznacza za darmo - przecież mieszkańcy się zrzucają do
    > wspólnej kasy właśnie na takie wydatki.

    Czyli socjalizm pełną gęba;)

    > Co to znaczy "miałyby się nie sprawdzić"? Sprawdziłyby się - podwyższysz
    > cenę, to podróżujących będzie mniej. Tylko to jest to, czego oczekujemy,
    > prawda?

    Nie tylko.

    > Są uniwersalne jak grawitacja. Każda akcja powoduje reakcję.
    > Natomiast to, o czym piszesz ("ja chcę 20% wolnych miejsc w metrze") to
    > nie są zasady rynkowe - to jest po prostu twoje chciejstwo, które
    > uznajesz za "zasady rynkowe",

    Podobnie ak 20% wolnych miejsc parekingowych.

    > bo się uczepiłeś tego terminu, którego i
    > nie lubisz, i nie rozumiesz.

    Ty natomiast go lubisz ale nie rozumiesz i chętnie byś organizował innym
    według nich życie z hasłem wolności na ustach.

    Żaby nie było - co do meritum masz przypadkiem rację - uzasadnienie jest
    naciągane.

    Shrek