  • Data: 2017-03-17 22:11:01
    Temat: Re: podwyzki parkingowe
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.03.2017 o 21:59, Liwiusz pisze:

    > Nic się nie zmieniło. Prawo pięści nadal obowiązuje

    To w końcu które jest zgodne z naturą - prawo pięści czy prawo zasad
    rynkowych.

    >, tylko że monopol na
    > jego stosowanie ma państwo (monopol na stosowanie przemocy to właściwie
    > jedyna cecha państwa, po odrzuceniu wszystkich innych cech, które w
    > zasadzie można uznać za zbędne).

    To skoro zbędne, to dlaczego państwo ma ingerować w politykę parkowania
    w centrum, skoro jest to w zasadzie zbędne. Albo w KM, która powinna być
    twoim zdaniem już nierynkowo darmowa, przy czym administracja podatkowa
    jest zbędna?

    > Nie rżnij głupa. Rynek by wyregulował, gdyby ceny parkowania były
    > rynkowe - czyli - jak jest mało miejsc, to cena się zwiększa. Tak nie
    > jest, bo ceny są urzędowe. Ale mimo to możemy zdać się na normalne
    > działanie rynku, i podwyższając cenę, zwiększyć dostępność miejsc dla
    > tych, którzy najbardziej ich potrzebują (to znaczy dla osób, które chcą
    > za nie zapłacić najwięcej).

    No to ja się po raz kolejny pytam, czemu te uniwersalne zasady rynkowe
    miałby się nie sprawdzać przy cenie miesięcznego? :P Nie rżnę głupa
    tylko troluję twoje "proste zasady".

    > Skoro zatem celem jest zmniejszenie samochodów w centrum - podwyższamy
    > ceny parkowania.
    >
    > Skoro celem jest zwiększenie korzystania z komunikacji miejskiej -
    > obniżamy jej cenę.

    A kto powiedział, że celem jest korzystanie z KM. Dla mnie celem jest,
    żebym z KM wygodnie korzystał - w sensie wsiadam sobie w centrum i jest
    20% miejsc siedzących w metrze. A jak nie ma, to podnieść ceny - niech
    plebs w domu siedzi jak go nie stać na dojazd do pracy:P Rynkowo ma być.

    > Nie musimy. Tym bardziej, że to jest po prostu strolowana twoja opinia.
    >
    > To nie opinia, tylko sposób na rozwiązanie problemu zakorkowanego
    > centrum, bez uciekania się do tworzenia urzędniczych kast
    > uprzywilejowanych.

    Ale jakich urzędniczych - kto ma kasę będzie jeździł do centrum - ci
    bogatsi samochodem, ci mniej metrem, biedota tramwajem, a nieudacznicy
    nie będą - prosto, rynkowo i naturalnie. W imię czego ci płacący większe
    podatki mają sponsorować nieudaczników w KM, z której na dodatek nie
    korzystją - bardzo nierynkowe to by było.

    > Jeśli celem byłoby ograniczenie liczby ludzi w centrum jako takiej -to
    > tak.

    No właśnie - czy wszyscy muszą jeździć do tego centrum - jak go nie
    stać, to niech w domu siedzi.

    > Usilnie udajesz że wymyślasz rozwiązania na zbyt dużą liczbę ludzi w
    > centrum w sytuacji, kiedy dla nikogo nie jest to problemem.

    Nic nie usiłuję. Zgadzam się, że Km powinna być faworyzowana - tylko ci
    pokazuję, że "zasady rynkowe" to są mało uniwersalne.

    Shrek