eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypodwyzki parkingoweRe: podwyzki parkingowe
  • Data: 2017-03-17 21:59:00
    Temat: Re: podwyzki parkingowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-03-17 o 21:39, Shrek pisze:
    > W dniu 17.03.2017 o 20:42, Liwiusz pisze:
    >
    >>> Nie o to pytam. Ideologia to ideologia. Pytam czemu w jednym chcesz
    >>> stosować proste zasady rynkowe a w drugim skrajny socjalizm. Kiedy
    >>> przecież wystarczy niewidzialna ręka rynku;)
    >>
    >> Nie wiem po co mieszasz w to ideologię. Chodzi tylko osiąganie
    >> zamierzonych celów normalnymi zasadami (czyli zgodnymi z naturą, czyli
    >> zgodnymi z zasadami rynkowymi).
    >
    > A skąd pomysł, że prawa rynkowe są zgodne z naturą? Zgodne z naturą to
    > jest prawo pięści jak już chcesz być dokładny.

    Nic się nie zmieniło. Prawo pięści nadal obowiązuje, tylko że monopol na
    jego stosowanie ma państwo (monopol na stosowanie przemocy to właściwie
    jedyna cecha państwa, po odrzuceniu wszystkich innych cech, które w
    zasadzie można uznać za zbędne).

    >
    >> A celem jest:
    >> - mało samochodów w centrum
    >> - dużo pasażerów komunikacji miejskiej w centrum
    >
    > Celem kogo? Jak chcesz stosować zasady rynkowe, to stosuj - wszystko się
    > samo wyreguluje. Ponoć.

    Nie rżnij głupa. Rynek by wyregulował, gdyby ceny parkowania były
    rynkowe - czyli - jak jest mało miejsc, to cena się zwiększa. Tak nie
    jest, bo ceny są urzędowe. Ale mimo to możemy zdać się na normalne
    działanie rynku, i podwyższając cenę, zwiększyć dostępność miejsc dla
    tych, którzy najbardziej ich potrzebują (to znaczy dla osób, które chcą
    za nie zapłacić najwięcej).

    Skoro zatem celem jest zmniejszenie samochodów w centrum - podwyższamy
    ceny parkowania.

    Skoro celem jest zwiększenie korzystania z komunikacji miejskiej -
    obniżamy jej cenę.

    Nie wiem skąd u ciebie pomysł, aby remedium na wszystko było tylko
    zwiększanie ceny. Chyba tylko z niezrozumienia tematu dyskusji.

    >>>> Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem
    >>>> prawa do swobodnego przemieszczania się ludzi w centrum,
    >>>
    >>> Czemu - jak kogoś nie stać na tramwaj, niech jedzie rowerem:P
    >>
    >> Dlaczego mielibyśmy się przejmować twoją opinią?
    >
    > Nie musimy. Tym bardziej, że to jest po prostu strolowana twoja opinia.

    To nie opinia, tylko sposób na rozwiązanie problemu zakorkowanego
    centrum, bez uciekania się do tworzenia urzędniczych kast uprzywilejowanych.


    >>> Podobnie jak dojazdu wszędzie tramwajem. Za to zasady rynkowe są podobno
    >>> święte uniwersalnie rozwiązują każdy problem;)
    >>
    >> Rozwiązują go najlepiej i w sposób najbardziej sprawiedliwy. Tyle że
    >> piszesz nie na temat (problemem nie jest zbyt mała liczba tramwai).
    >
    > Oczywiście, ze jest - skoro brakuje w nich miejsca. Więc najlepiej i
    > sprawiedliwiej będzie podnieść ceny, tak żeby ci których nie stać na
    > dojazd do pracy zostali w domu:P

    Jeśli celem byłoby ograniczenie liczby ludzi w centrum jako takiej -to
    tak. Ale nie na tym miastu zależy, więc twoje pomysły są, żeby ładnie
    napisać, z brudnego tyłka wyjęte.

    Usilnie udajesz że wymyślasz rozwiązania na zbyt dużą liczbę ludzi w
    centrum w sytuacji, kiedy dla nikogo nie jest to problemem.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: