  • 21. Data: 2012-09-10 23:23:29
    Temat: Re: podwojne czerwone swiatlo w sygnalizatorze
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-09-09 20:04:13 +0000, "pencil" <p...@p...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    0795,podwojne-czerwone-swiatlo-o-co-chodzi>

    Byłem

    > na tej stronie, to pierwszy i ostatni link, więcej stron w tym temacie nie ma.
    > No i co to ma oznaczać

    To, co tam opisano.

    > , jest coś takiego w kodeksie?

    Sprawdź.

    > Bo żarówka się może przepalić? To czemu nie 3 światła od razu?

    Też takie są.

    > Czekam na rozsądniejsze odpowiedzi, może nie od kogoś kto się tytułuje
    > bydlęciem.

    Nie przejmuj się - idioci zawsze się czepiają tego pseudonimu.
    Prawdopodobnie z powodu swoich rodziców.

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2012-09-10 23:28:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pencil" <p...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    a.pl...

    > Gdy pokonuje to skrzyżowanie już jest od jakiegoś czasu poza tunelem

    Tak, dokładnie od kilkunastu metrów.
    A tam jeżdżą nie tylko tubylcy, więc czym skuteczniej będą widzieć, że nie
    mogą jechać, tym lepiej.

    > tramawaje nie pędzą tam z prędkością światła, żeby nikt nie mógł ich nie
    > zauważyć.
    > Chyba że przyjeżdża z Burakowa Wielkiego i robi gały ooo tramaaaaj! Poza
    > tym jakbyś go widział, to wtedy przejeżdżałbyś na czerwonym?

    ??????
    Ale o co Ci chodzi?
    Przecież właśnie po to czerwone jest, żebyś nie przejeżdżał.
    A Tobie przeszkadza nie kolor, a druga żarówka z tego co piszesz.

    Jest o wiele
    > groźniejsze skrzyżowanie z tramwajem, z resztą tych samych linii co tam
    > jeżdżą. Miczańska/Katowicka. Tam nie ma sygnalizatora, jedynie znak STOP,
    > a przydałoby się przecież potrójne czerwone światło, bo tramwaj w
    > zaroślach i lekkim wykopie!

    Bez żartów, tam jest zwykły przejazd przez tory tramwajowe w jednym
    poziomie.
    A tory tam były zanim to skrzyżowanie zaczęło mieć jakikolwiek sens, przez
    blokami, więc wszyscy doskonale wiedzą iż tam tramwaj jeździ.
    Nie to co przy M1, gdzie przez kilkanaście lat jeździło się, a tramwajów nie
    było.

  • 23. Data: 2012-09-11 19:00:42
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 10 Sep 2012 04:07:10 -0700 (PDT), Marcin Kiciński
    <m...@g...com> wrote:

    >Nie mam pojęcia jakie ma to zamocowanie w PoRD, ale w mojej mieścinie (Mysłowice)
    takie światła istnieją od około 30 lat (też w związku z tramwajem).

    W Warszawie na Okęciu przy OBI są podwójne sygnalizatory. Tzn jeden
    sygnalizator nad drugim. Podobno ma to zapobiegać przejeżdżaniu na
    czerwonym, ale nie działa. Ludki dalej na czerwonym śmigają, a policja
    tylko na nich czeka.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 24. Data: 2012-09-12 00:17:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Sep 2012, pencil wrote:

    > Nie ma zielonego. Są trzy lampy, dwie od góry są czerwone i świecą się w tym
    > samym momencie, potem zapala się żółte migające,

    No to już jasne.

    > wg autora skrzyżowania oznaczające zgodę na przejazd...

    Dobrze to ująłeś.
    Kolejarze mają na to światło bodaj białe (i bodaj migające) - "jedź
    ale uważaj, bo nie masz zielonego z dwukrotnie weryfikującego automatu" :>

    Popatrz na to tak: co oznacza żółte migające?
    http://www.prawko-kwartnik.info/sygnalizacja.html
    +++
    2. Jeżeli jest używane tylko jedno œwiatło żółte migajšce, sygnał
    ten oznacza: UWAGA! OSTROŻNIE!
    ---

    W ramach krytyki stosowania zielonego masz tam taki tekst:

    +++
    5. Stosuje się œwiatło zielone (często błędnie odczytywane jako
    bezwzględne pierwszeństwo) dla pojazdu poza skrzyżowaniem np:
    przed przejazdem tramwajowym, kolejowym, przejœciem dla pieszych,
    przejazdem dla rowerzystów bez względu na wagę i niewspółmierne
    zagrożenie zamiast żółte informujšcego o niebezpieczeństwie
    i pozwalajšcego na przejazd ze szczególnš ostrożnoœciš.
    ---

    BTW, odnośnie świateł, to jest "legalizacja" niektórych form
    oświetlenia pojazdów (nie licząc spraw drzwi, hamulców itede),
    m.in. rowerów:
    http://dziennikustaw.gov.pl/du/2012/997/1
    (link za .rowery)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-09-12 00:25:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > groźniejsze skrzyżowanie z tramwajem, z resztą tych samych linii co tam
    > jeżdżą. Miczańska/Katowicka. Tam nie ma sygnalizatora, jedynie znak STOP,

    Odpowiedz proszę na jedno pytanie - zupełnie abstrahując od kwestii
    lokalizacji tuneli i podobnych konstrukcji.

    Czy przypadkiem nie uważasz, że czerwone światło *zamiast* znaku
    STOP jest *ułatwieniem* dla kierowców, którzy przy braku tramwaju
    mogą jechać, a ostrożność nakazana żółtym co najwyżej powinna
    pobudzić do ew. zwolnienia i rozejrzenia się czy aby (tramwaj) nie
    przetulenował przez czujniki, zamiast walenia śmiało "bo ja mam zielone"?

    > a przydałoby się przecież potrójne czerwone światło, bo tramwaj
    > w zaroślach i lekkim wykopie!

    Pytanie jest o częstotliwość tramwajów na tym torze tudzież
    o natężenie ruchu samochodów w tym miejscu.
    Im mniej tramwajów i więcej samochodów tym większy sens niezatrzymywania
    strumienia samochodów.
    I nie pokpiwaj "potrójnym", bo przecież w rzeczonej konstrukcji
    nie o to chodzi! (no dobra, redundancja byłaby lepsza :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-09-12 00:31:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Sep 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Przepalenie jednej też jest mało prawdopodobne

    Przepalenie jednej jest akurat zdarzeniem pewnym.
    Kwestia czasu.
    Powodem jest fizyczne zużywanie się żarnika - już producent o to
    zadbał, żeby parował (sublimował) :>

    Przepalenie dwu naraz jest wyłącznie prawdopodobne, przy dostatecznie
    częstej konserwacji może się nie zdarzyć w danym miejscu dosłownie
    nigdy (prędzej wyburzą ulicę).

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-09-12 11:06:03
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

    > Nie przejmuj się - idioci zawsze się czepiają tego pseudonimu.
    > Prawdopodobnie z powodu swoich rodziców.

    Masz rację, musiałeś mieć ciężkie dzieciństwo. Rodzice wyzywali Cię od
    cielaka i kim mógłbyś zostać w dorosłym życiu jeśli nie bydlęciem...
    To przecież naturalna droga, ale ja Cię po główce nie zamierzam głaskać.
    Nazwij się nawet kutas i wymagaj szacunku, bo to przecież pompon, a nie to
    co się wszystkim wydaje.

  • 28. Data: 2012-09-12 11:49:20
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-09-12 11:06:03 +0200, "pencil" <p...@p...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Masz rację, musiałeś mieć ciężkie dzieciństwo.

    Ciekawym torem musiały iść twoje myśli, skoro ze stwierdzenia faktu, że
    idioci czepiają się mojego pseudonimu wysnułeś wniosek o rzekomym
    ciężkim dzieciństwie.

    No to rozpraw się z tym jeszcze:
    gdy idiotom puszczają nerwy, ciągną wątek, kompromitując się do reszty.

    --
    Bydlę

  • 29. Data: 2012-09-12 16:47:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Pytanie jest o częstotliwość tramwajów na tym torze tudzież
    > o natężenie ruchu samochodów w tym miejscu.

    Samochodów dużo mniej niż przy M1, ale tramwajów więcej.

  • 30. Data: 2012-09-12 17:52:15
    Od: tÎż

    Cavallino wrote:

    > Samochodów dużo mniej niż przy M1, ale tramwajów więcej.

    A koni?

    --
    ss??q s? ??u??ou??