  • 11. Data: 2009-07-01 22:08:04
    Temat: Re: podwodny pokrowiec do aparatu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" h1o5nf$ueg$...@n...onet.pl

    > Na to wychodzi. Nie wiem ile minut trwały te rekordowe zanurzenia, ale
    > prędkość musiała być znaczna.

    > Najdziwniejsze, że o ile pamiętam bez żadnego balastu przy zanurzaniu.
    > Trzymany w rękach kawał ołowiu znakomicie by ułatwił szybkie zejście na dużą
    > głębokość...

    ZTCW (a widziałem to w akcji) jest linka nośna i chętna (bo to akurat kobieta
    była) jest ciągnięta najpierw w dół, a później w górę za pomocą linki ciągnącej,
    napędzanej silnikiem. Razu pewnego taka dziewoja zakręciła się gdzieś i niewiele
    brakowało do śmierci. Na nieszczęście miała kłopoty z odcięciem się od tego, w co
    się zaplatała i wpadła w panikę...

    > A ryby zgniata?

    Ryby? Wrzuć taką, która pływa po powierzchni. :)

    > Tu akurat sprawa jest prosta - choroba kesonowa powstaje wskutek wydzielania
    > się we krwi podczas dekompresji pęcherzyków azotu wchłanianego przez krew
    > podczas oddychania na dużej głębokości sprężonym powietrzem. Jeśli nurkujesz
    > bez butli nie oddychasz pod wodą - więc azot nie ma skąd się we krwi
    > gromadzić i nie ma ryzyka choroby kesonowej.

    Dobra -- choroby kesonowej nie będzie, jeśli nie ma oddychania.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-07-02 17:25:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał:

> [...]
    niewiele
    > brakowało do śmierci. Na nieszczęście miała kłopoty z odcięciem się od

    Nie słyszałem o takich dodatkach. Jeśli są używane, to rzeczywiście załątwia
    to kwestię szybkiego opuszczenia na dużą głębokość i późniejszego
    wynurzenia.

    > Ryby? Wrzuć taką, która pływa po powierzchni. :)

    Które ryby zmieniają swoją głębokość zanurzania w takim zakresie nie wiem,
    ale np. kaszaloty na taką głębokosć często schodzą i nic ich nie miażdży.
    Podejrzewam zatem, ze niektóre gatunki ryb też da się znaleźć

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)