  • 71. Data: 2012-03-30 11:25:46
    Temat: Odp: "podatek" od klimatyzacji
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jl3ttd$c0q$...@i...gazeta.pl...

    > A mierzy w czasie pracy czy na postoju ?

    W czasie pracy.

    > Bo smiem podejrzewac ze nie calkiem wie co robi, chyba ze to jakas
    > specyficzna klima na gazie.

    Klima jest zdecydowanie specyficzna, agregat na zewnątrz i chłodnica w
    środku nad piecem nadmuchowym.

  • 72. Data: 2012-03-30 11:35:42
    Temat: Re: "podatek" od klimatyzacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Klima jest zdecydowanie specyficzna, agregat na zewnątrz i chłodnica
    >w środku nad piecem nadmuchowym.

    Specyficzna w sensie "nie na freonie" tylko jakas "gazowa".
    Na CO2 w tropikach ?

    No ale jak mowisz "nabija", czyli chyba z butla plynnego czynnika
    chodzi.

    A moze nabija ciebie a nie instalacje ? :-)

    Zobacz np ile jest butli LPG ... widziales gdzies zeby ktos mierzyl
    napelnienie manometrem ?

    Nie mylic z CNG.

    J.

  • 73. Data: 2012-03-30 12:48:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > No ale jak mowisz "nabija", czyli chyba z butla plynnego czynnika chodzi.
    >
    > A moze nabija ciebie a nie instalacje ? :-)

    Nie znam się, więc nie jestem w stanie zweryfikować.
    Komuś trzeba w coś wierzyć.
    Powtarzam to co usłyszałem od speca.

    > Zobacz np ile jest butli LPG ... widziales gdzies zeby ktos mierzyl
    > napelnienie manometrem ?

    W ogóle nie widziałem żeby ktoś gdzieś kiedyś mierzył ilość gazu obecnego w
    układzie.
    Ale jakie to ma znaczenie co ja widziałem?

  • 74. Data: 2012-03-30 13:17:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-30 12:48, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie znam się, więc nie jestem w stanie zweryfikować.

    Gdy masz fazę ciekłą oraz parę nasyconą, to po ciśnieniu pary nie poznasz ile tej
    fazy ciekłej jest.
    Gdyż to ciśnienie jest stałe. Chyba, że cieczy jest na tyle mało że w pewnym miejscu,
    w czasie pracy
    układu po prostu jej zabraknie (np. przed sprężarką).
    Więc być może w jakimś specyficznym układzie jest tak, że dobijasz w czasie pracy i
    gdy
    przestaje rosnąć w jakimś punkcie, to dodajesz jeszcze X ml i wiadomo że jest dobrze.
    Ale to i tak będzie detekcja progowa tylko.

  • 75. Data: 2012-03-30 13:34:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jl44ne$1sli$...@n...ipartners.pl...

    > Gdy masz fazę ciekłą oraz parę nasyconą, to po ciśnieniu pary nie poznasz
    > ile tej fazy ciekłej jest.

    Bo nie jest ważne ile jest, tylko czy jest tyle ile być powinno.

    Gość mi tłumaczył to tak, że w danej temperaturze, ciśnienie w instalacji
    (pracującej bodajże) powinno wynosić tyle a tyle i nie inaczej.
    Więc dobija się tak długo, dopóki ciśnienie nie osiągnie pożądanego poziomu.

    > Gdyż to ciśnienie jest stałe.

    No i tu się różnicie w zeznaniach, miernik który oglądałem podczas
    dobijania, też pokazywał coś innego.

  • 76. Data: 2012-03-30 16:29:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
> [...]
    > grup dyskusyjnych:

    > Mój spec od klimy twierdził coś innego.
    > On dobija właśnie na ciśnienie, nie wiem czy dobrze robi (chodzi o

    jeśli to nie jest inwerter to metoda jest całkowicie prawidłowa, w przypadku
    klimatyzatorów z jednostkami inwerterowymi (zmienna wydajność agregatu) nie
    dopuszczalna. Ponadto jeśli mamy współczesne mieszanki chłodnicze to jedyną
    metodą uzupełnieni ainstalacji jest odpompowanie starego czynnika i
    napełnienie od nowa.

  • 77. Data: 2012-03-30 16:31:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
> [...]
    > instalacji (pracującej bodajże) powinno wynosić tyle a tyle i nie
    > inaczej. Więc dobija się tak długo, dopóki ciśnienie nie osiągnie

    i jest to prawidłowa procedura w przypadku starych czynników i agregatów o
    stałej wydajności (bez inwerterowych)

  • 78. Data: 2012-03-30 16:32:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F wrote:

    > Wiesz Marku, jesli przyjedzam 10 letnim autem i mowie "klima slabo
    > chlodzi", sprawdzam, czynnika brakuje, to nie wiem czy powinienem
    > placic za sprawdzenie szczelnosci, czy po prostu dobic czynnika, i
    > zobaczyc coz z tego wyjdzie, bo tak wyjdzie najtaniej.
    > To oczywiscie przy calkowitym nieposzanowaniu atmosfery i lekcewazeniu
    > rzekomej szkodliwosci czynnika.

    w sumie może ci przeładować klimę co jak pisałem w przypadku klimatyzacji
    samochodowej może wpłynąć na przyspeiszone zużycie agregatu jak i sprzęgła
    (wyższe opory sprężania)

  • 79. Data: 2012-03-30 16:41:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > jeśli to nie jest inwerter to metoda jest całkowicie prawidłowa, w
    > przypadku klimatyzatorów z jednostkami inwerterowymi (zmienna wydajność
    > agregatu) nie dopuszczalna.

    Agregat działa tylko on/off więc raczej nie ma zmiennej wydajności.
    U mnie zresztą głównie on, bo chciałem przyoszczędzić i wziąłem za mały.

  • 80. Data: 2012-03-30 17:17:42
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-03-29 17:53, Cavallino pisze:

    > Jak to bez wiedzy?
    > A nie jest tak, że bada się ciśnienie w układzie i na tej podstawie
    > uzupełnia czynnik?

    nie
    analogicznie jak po ciśnieniu w zbiorniku LPG
    nie poznasz czy jest napełniony w 1/4 czy 3/4