  • 21. Data: 2003-07-14 11:41:20
    Temat: Re: pochwala (!) tpsa ;-)
    Od: Krystian <o...@o...pl>

    Marcin Kuczera wrote:

> [...]

    nie znam danych technicznych ale jedna z najwiekszych bolaczek przy
    DSL'ach jest ich zasieg, ktory i tak "moglby byc wiekszy". Z tego powodu
    nie sadze by karty ATM'owe to pobily, nie robiac do tego takiego
    zaklucenia na laczach lezacych obok jak np HDSL.

    Do tego chyba karta ATM musi miec tam jakies kolejki i wogle advenced
    stufff ;-) drozszy w kosztach niz modemy ADSL, ktore tanieja z dnia na
    dzien.

    Krystian

  • 22. Data: 2003-07-14 14:16:36
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Krystian <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > powodu nie sadze by karty ATM'owe to pobily, nie robiac do tego
    > takiego zaklucenia na laczach lezacych obok jak np HDSL.

    Mam wrazenie, ze nie bardzo wiesz co piszesz. Neostrada+ od samego
    poczatku dziala na ATMie az do klienta koncowego. Do tej pory byly
    uzywane Lucent CellPipe, ktore terminowaly VC i wypuszczaly samo PPPoE
    na styku z uzytkownikiem. Po stronie sieci i tak zasuwalo PPPoEoA.

    Teraz sa Sagemy, ktore tlocza PPPoAoUSB az do komputera. Rownie
    dobrze, mogly byc to pudelka, ktore maja interfejs ATM 25 Mbit
    podlaczony do karty ATMowej w komputerze. Tyle, ze rozwiazanie z USB
    jest prostsze i bardziej efektywne kosztowo.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 23. Data: 2003-07-14 18:12:52
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...poczta.rybnik.pl>

    > Jest. Nie ma warstwy Ethernetowej na linii, jest samo PPPoA, czyli nie
    > trzeba VC w ATMie tworzyc z rezerwa na narzut Ethernetu.

    hmm, powiedz mi tylko dlaczego kolega Adam w opisie uruchamianie tegoż przez
    usb zawarł wątek z wirtualnym interfejsem eth po którym puszcza się pppoe ?
    Przecież łatwiej by bylo zrobić wirtualny interfejs ATM i pppoa.
    Wg mnie ten wlasnie eth dodaje swoje bajty do całosci transmisji.

    A co do efektywnosci, to w przypadku neostrady nie ma to zadnego znaczenia
    bo i tak po kablu leci pppoa a eth jest na tyle wydajny ze nie zje za duzo
    pasma

    Marcin

  • 24. Data: 2003-07-15 07:50:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@n...poczta.rybnik.pl> napisał(a):

    > hmm, powiedz mi tylko dlaczego kolega Adam w opisie uruchamianie tegoż przez
    > usb zawarł wątek z wirtualnym interfejsem eth po którym puszcza się
    > pppoe ?

    Bo zapewne modem zapewnia interfejs Ethernet over USB. Co nie znaczy,
    ze dalej (po kablu) jest jakakolwiek enkapsulacja Ethernetowa.

    > A co do efektywnosci, to w przypadku neostrady nie ma to zadnego znaczenia
    > bo i tak po kablu leci pppoa a eth jest na tyle wydajny ze nie zje za duzo
    > pasma

    Po kablu w "starej" Neostradzie leci PPPoEoA. W nowej -- samo
    PPPoA. Naglowek Ethernet ma 18 bajtow, przy przesylaniu duzej ilosci
    malych pakietow, zaczyna to miec znaczenie.

  • 25. Data: 2003-07-15 09:08:29
    Od: Krystian <o...@o...pl>

    > Mam wrazenie, ze nie bardzo wiesz co piszesz. Neostrada+ od samego

    jeszcze sie ucze :D

> [...]
    > podlaczony do karty ATMowej w komputerze. Tyle, ze rozwiazanie z USB
    > jest prostsze i bardziej efektywne kosztowo.

    chyba cos o tym napisalem :D

  • 26. Data: 2003-07-15 17:07:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> writes:

> [...]
    > uzywane Lucent CellPipe, ktore terminowaly VC i wypuszczaly samo PPPoE
    > na styku z uzytkownikiem. Po stronie sieci i tak zasuwalo PPPoEoA.

    Zastanawiam sie jednak dlaczego uzywane jest tam w ogole PPP? Do
    autoryzacji?

    Domyslam sie, ze zamiast PVC do "Internetu" nie mozna tam zestawic
    kanalu do czegos innego?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 27. Data: 2003-07-16 05:52:45
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2003-07-15 19:07, Krzysztof Halasa napisal(a):

    > Zastanawiam sie jednak dlaczego uzywane jest tam w ogole PPP? Do
    > autoryzacji?

    Żeby ludziom za dobrze nie było - takie mam wrażenie. Bo może głupi jestem,
    ale celowości autoryzacji dla DSL po prostu nie widze...

    > Domyslam sie, ze zamiast PVC do "Internetu" nie mozna tam zestawic
    > kanalu do czegos innego?

    To chyba zależy od konkretnego urządzenia.

    --
    M.S.Z. # piszę do ciebie list z pola boju
    Mechanical # piszę do ciebie po śmierci

  • 28. Data: 2003-07-16 05:52:52
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...poczta.rybnik.pl>

    > Po kablu w "starej" Neostradzie leci PPPoEoA. W nowej -- samo
    > PPPoA. Naglowek Ethernet ma 18 bajtow, przy przesylaniu duzej ilosci
    > malych pakietow, zaczyna to miec znaczenie.

    jako starą neostrade masz na myśli poprostu neostrade a nową - Neoplus ?
    Czy moze stara = z eth, nowa = z USB ?

    Bo jezeli to 2gie to nie rozumiem dlaczego na linii miało by leciec raz eth
    (dla modemów z eth) a raz tylko ATM dla modemów z USB.

    Marcin

  • 29. Data: 2003-07-17 07:06:01
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 6 Marcin Kuczera wrote:

    > Da sie ich zmusic zeby dali modem z eth ?

    Możesz zawsze samem takowy zakupić.

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.2.1, OE-QuoteFix,

  • 30. Data: 2003-07-17 07:06:09
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 1 Yab wrote:

    > Dawniej wystarczyl prosciutki routerek za 200zl, a teraz dzielenie wymaga
    > "high advance skills" azeby uruchomic softowy routing na widozie nie mowiac
    > o magicznym linuksie.

    Eeee tam. Gdyby nie kłopot z obsługą USB w starszych jajkach już dziś
    miałbyś takie dyskietkowe FreeSCO pod te Sagemy.

    > Gdyby powiedzmy bluetooth bylo tak powszechne jak USB to, zapewne na niego
    > by tpsa postawila - nie trzeba byloby nawet kabelkiem w dziurke wycelowac.

    Nie kracz bo jeszcze postawi. Ale IMO dzisiejszy BT jest za mało
    przepustowy w praktyce.