  • 1. Data: 2003-07-11 07:03:29
    Temat: pochwala (!) tpsa ;-)
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    Nie sadzilem ze kiedys cos takiego napisze ale... Jako ze
    slysze tu ostatnio duzo narzekan na NEO i TPSA, opowiem
    Wam moja historie.. :D

    Przedwczoraj naszla mnie ochota na zamiane w domu
    SDI na Neostrade+... Wygladalo toto tak:

    - 8.07.2003 16:00 - wypelnilem formularz zamowienia na www
    - 9.07.2003 10:00 - dzwoni babka z w-wy ze zamowienie przyjete
    - 9.07.2003 15:00 - dzwoni babka z w-wy ze mozna przyjsc do
    najblizszego telepunktu po odbior sprzetu i podpisanie umowy
    - 9.07.2003 16:30 - podpisanie umowy w telepunkcie
    - 10.07.2003 11:00 - dzwonie czemu nie dziala mi jeszcze NEO!
    - 10.07.2003 11:30 - NEO smiga !

    ~40h od wypelnienia formularza do podpisania umowy, odbioru
    NEO, zdania SDI, przekrosowania kabelkow na centrali.. Cud miod
    i orzeszki! Oby tak dalej, oby polpak stanial ... ;-)

    Modem USB - pod linuxem dziala pieknie, modem laczy sie na
    655kbit i faktycznie wyciska troche ponad 512 (bo do 75kB/s!).

    Mieszkam w stosunkowo niewielkim (50 tys) miescie, gdzie jeszcze
    calkiem niedawno moja centrala wybierania tonowego nie
    obslugiwala (~20 letnia Pentaconta ;-)

    No no..
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 2. Data: 2003-07-11 08:31:43
    Temat: Re: pochwala (!) tpsa ;-)
    Od: "Sierp" <spam@nołspamsierp.net>, @virgin.gazeta.pl

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Nie sadzilem ze kiedys cos takiego napisze ale... Jako ze
    > slysze tu ostatnio duzo narzekan na NEO i TPSA, opowiem
    > Wam moja historie.. :D

    jeeeeeeeez, ale wstep :P

    no to ja tez troszke pochwale ;-)
    zalozenie polpaku frame-relay
    poinformowano mnie ze potrwa to od 4 do 6 tygodni
    sic!
    wczoraj podlaczyli mi modem (na razie trwaja testy,
    podobniez 24h) i cala procedura trwala ok. 2 tygodni, a jeszcze
    nie zlozylem dokumentow na polaczenie mnie PVC z klientami :-)
    Niby nie rewelka - 2tyg to i tak bardzo dlugo, ale niebo
    lepiej niz 4 czy 6 tygodni :-))

    > ~40h od wypelnienia formularza do podpisania umowy, odbioru
    > NEO, zdania SDI, przekrosowania kabelkow na centrali.. Cud miod
    > i orzeszki! Oby tak dalej, oby polpak stanial ... ;-)

    bo samoinstalacja, to sie nie trzeba pierdzielic :)

    Sierp

  • 3. Data: 2003-07-11 08:32:02
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

> [...]
    >
    > Nie sadzilem ze kiedys cos takiego napisze ale... Jako ze
    > slysze tu ostatnio duzo narzekan na NEO i TPSA, opowiem
    [ciach....]
    > ~40h od wypelnienia formularza do podpisania umowy, odbioru
    > NEO, zdania SDI, przekrosowania kabelkow na centrali.. Cud miod
    > i orzeszki! Oby tak dalej, oby polpak stanial ... ;-)

    Hmm... ale co w tym jest OBIEKTYWNIE nadzwyczajnego ?
    Rozumiem, że się cieszysz, ale tak naprawdę jedyna akcja ze strony Tepsy to
    przerzucenie Twojej pary na splitter, jeden telefon do klienta i kilka
    zabiegów w bazie danych. Gdyby komuś w 40h zestawili łącze, dostarczyli CPE
    i to łącze uruchomili to byłbym faktycznie w szoku. Ale tak .... ??
    Prawda jest taka, że się nie wyrabiają z planowaną instalacją Neostrad i
    stąd te promocje i chuchanie na każdego klienta, bo to buduje pozytywny
    obraz firmy. A moje wnioski o łącza dzierżawione jak leżały tydzień albo
    lepiej tak leżą dalej. A to co Tepsa wyprawia w swojej polityce tranzytowego
    dostępu do TPNetu to juz w ogóle jest skandal. Ale o tym pani Czubówna
    zapewne mówić nie będzie.

    Z#

  • 4. Data: 2003-07-11 09:19:11
    Od: e...@d...art.pl

    Adam Szendzielorz <a...@n...pl> wrote:

    > ~40h od wypelnienia formularza do podpisania umowy, odbioru
    > NEO, zdania SDI, przekrosowania kabelkow na centrali.. Cud miod
    > i orzeszki! Oby tak dalej, oby polpak stanial ... ;-)

    Powiem Ci jak ja mialem, z lokalna telewizja kablowa. Zadzwonilem, ze
    chce internet. Umowilem sie z panami na konkretna godzine, przyszli,
    przyniesli modem Motoroli i umowe. 15 minut wiercili, minute podlaczali
    modem, pare minut spisywali umowe. Jak wychodzili wszystko pomykalo - w
    mniej niz 24h od telefonu. TO jest kultura.

    Ale patrzac z innego kata: w 40h zalatwic cos tego kalibru w TP to sukces...

    --
    Yeah, yo mama dresses you funny and you need a mouse to delete files.
    GIT/CM d? s-:+ a-- C++ UL++++$>IS$ P+ L++(+++) E- W++ N+ o? K? w++(+++) O? M?

  • 5. Data: 2003-07-11 11:23:43
    Od: blaqfoot <blaqfoot@_No_SpAm__.gazeta.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    >
    > Mieszkam w stosunkowo niewielkim (50 tys) miescie, gdzie jeszcze
    > calkiem niedawno moja centrala wybierania tonowego nie

    Musza sie starac bo konkurencji jest coraz wiecej... Chodzi mi przede
    wszystkim o Internet przez kablowke - UPC, Multimedia. Szkoda ze nie
    wszedzie sie tak staraja...

    Pozdrawiam
    blaqfoot -> www.blaqworks.com
    wortal poswiecony Internetowi

  • 6. Data: 2003-07-11 11:23:52
    Od: "Piotr Chmielewski" <c...@m...pw.edu.pl>

> [...]
    > NEO, zdania SDI, przekrosowania kabelkow na centrali.. Cud miod
    > i orzeszki! Oby tak dalej, oby polpak stanial ... ;-)

    Ja widzialem wieksze cuda - okolo 30 godzin - Neo w domu z
    dnia na dzien :) Btw. oficjalny czas na aktywacje to jest 10 dni
    od podpisania umowy, jak to jest zapisane w ktoryms paragrafie
    regulaminu... (a nawet 14 dni przy promocji).

    Bucz

  • 7. Data: 2003-07-11 20:07:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> writes:

    > Modem USB - pod linuxem dziala pieknie, modem laczy sie na
    > 655kbit i faktycznie wyciska troche ponad 512 (bo do 75kB/s!).

    Jakiego protokolu to uzywa i jako co jest widziane na USB?
    Jakie jest MTU?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2003-07-11 21:45:15
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Jakiego protokolu to uzywa

    PPPoA.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 9. Data: 2003-07-12 06:16:46
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > Jakiego protokolu to uzywa i jako co jest widziane na USB?
    > Jakie jest MTU?

    Przede wszystkim w jajku trzeba wkompilowac obsluge USB
    + "USB Modem (CDC ACM) support" + doinstalowac stery
    z Sagema.

    Uruchamia sie toto kolejno:

    /sbin/insmod adiusbadsl
    /sbin/mount -t usbdevfs none /proc/bus/usb
    /usr/sbin/adictrl -w
    /usr/sbin/startadsl

    Przy czym po odpaleniu adictrl -w do modemu USB przesylany
    jest soft (DSPcode.bin i firmware.bin) - w tym momencie sie wlacza,
    synchronizuje polaczenie ADSL i tak sobie wisi. Co to to ja nawet
    dokladnie nie wiem bo to stery zassane od producenta modemu
    (a jest toto Sagem F@st 800 :) juz w formie binarnej :)

    startadsl z kolei to:

    /sbin/ifconfig eth1 192.168.60.30 netmask 255.255.255.0 up
    /usr/sbin/pppd persist pty "/usr/sbin/pppoa -I eth1" file
    /etc/ppp/options.adsl

    Tworzy toto wirtualny interfejs eth1 (MTU 1500) i na nim tworzy
    polaczenie ppp, co z kolei tworzy zwykly interfejs ppp0 (MTU 1492).

    Z tym MTU jest troche problemow, bo bez dodatkowych zmian nie
    dziala pol Internetu (gratka.pl, allegro.pl itp ;-) ale wystarczy klepnac:

    /usr/sbin/iptables -I FORWARD -p tcp --tcp-flags SYN,RST SYN -j
    TCPMSS --clamp-mss-to-pmtu

    i wszystko sobie ladnie smiga :)
    pozdr.

  • 10. Data: 2003-07-12 13:22:33
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...poczta.rybnik.pl>

    i to jest dopiero ładne i proste........ szkoda słów.
    Nie rozumiem po cholere wogóle ktos wymyślił internet po USB.... nie juz ono
    zostanie do aparatów cyfrowych, myszek i innych, ale do IP niech tego nie
    mieszają...

    Marcin