  • Data: 2010-10-12 15:11:34
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: "kamil" <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    news:i91m0b$jse$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > W PL jest, OIDP, 5k pln za jazdę bez OC i co z tego? Nie wysokość kary
    > tylko świadomość jej nieuchronności działają na ludzi.

    5000 funtow, 6-8pkt karnych (mozna uzbierac tylko 12 przez 3 lata) + b.
    czesto zakaz prowadzenia pojazdow na 12 miesiecy, boli troche bardziej niz
    same finanse. To jest wlasnie problem polskich kar - przede wszystkim kasa,
    bo punkty znikajace po roku i wszystkie smieszne kursy odejmujace punkty sa
    smiechu warte.

    Na wyspach za przekroczenie predkosci albo przejazd na czerwonym obowiazuja
    standardowo 3pkt karne. Za powazniejsze wykroczenia (np jazde ponad 80mph na
    ograniczeniu 60) zazwyczaj sprawa konczy sie w sadzie, 3-6pkt + spore kary i
    rownie czesto zakaz prowadzenia, chocby na kilka tygodni. 12pkt uzbierane w
    3 lata - zakaz prowadzenia na rok. Uwierz, ze to dziala. :)

    Pozdrawiam
    kamil