  • Data: 2012-07-25 01:30:27
    Temat: Re: płyta główna pod i7 1155 + pamięci + chłodzenie
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.07.2012 o 23:22 BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> pisze:

    > Procesor już kupiony jakiś czas temu, bo nie sądziłem, że są zwykłe
    > płyty które vt-d obsługują, na stronie intela czytałem, że Z68 nie
    > obsługuje vt-d, tylko niektóre chipsety w drogich płytach, które opcje
    > podkręcania mają mocno okrojone.

    Jak masz okazje wymienic, to zrob to.

    > A jakiś konkretny model możesz podać?

    Ja wybralem Z68 Extreme3 Gen3, bo akurat na moje potrzeby byla idealna (a
    raczej dobry stosunek ceny do mozliwosci ;) wobec drozszych i bardziej
    wypasionych), ale wszystkie Z68 od ASRock maja wsparcie vt-d. Poza tym,
    niedawno wymienilem Xeon E3 1235 na Xeon E3v2 1245 i wystarczylo tylko
    zrobic upgrade BIOS. W Twoim przypadku mozesz rozejrzec sie za czyms na
    Z77 z oferty ASRock. Wspieraja vt-d bez zadnych problemow (sprawdzone u
    klienta, ktoremu niedawno to montowalem i wirtualizowalem biuro) no i maja
    juz USB3 od Intela, a u mnie jest jakis chip NEC-a, ktorego ESX nie
    wykrywal i trzeba bylo kombinowac... Mi sie nie chcialo i puscilem to
    bezposrednio do wirtualizowanego Windowsa poprzez VT-d i tam
    zainstalowalem stery ;)

    Jednakze z prockiem serii K vt-d u Ciebie nie zadziala. Ta seria prockow
    jest wykastrowana z tej funkcjonalnosci. Podobnie kilka innych bajerow
    wykastrowali z K. Albo bajery, albo bajer w postaci krecenia procka...

    Musisz zerknac na http://ark.intel.com/ i porownac sobie, co poszczegolne
    procki maja, bo przy wirtualizacji to dosyc wazne.

    > Właśnie ja chcę z radiatorami, tylko jakie chłodzenie i jakie pamięci,
    > aby jedno drugiemu nie przeszkadzało.

    Tego juz Ci nie powiem, bo mi zalezalo na stabilnosci, a te Kingstony,
    ktore kupilem, byly referencyjne na stronach ASRock i (w dniu zakupu) w
    miare tanie... Przyznam, ze nie sa zle, ale w sieci wyczytalem, ze mogloby
    byc jeszcze lepiej, gdybym dolozyl ~100zl ;) jednakze na razie sie tym nie
    przejmuje, bo w przyszlosci mam zamiar to opchnac i kupic 4x8G.

    Chlodzenie procka mam standardowe od Intela. W srodku budy 5xhdd +
    2xRadeon (mi wystarczyly slabe modele z pasywnym chlodzeniem) + ZASILACZ
    FORTRON FSP650-80EGN 90+ GOLD + kilka urzadzen na USB + karta sieciowa 4P
    + karta DV. Wszystko to chodzi na normalnym chlodzeniu + dwa male wiatraki
    z przodu, aczkolwiek wiele nie daja i chyba je wylacze, bo po otworzeniu
    budy, wcale cieplo nie jest ;) nawet w te upaly...

    PS. Jesli nie bedziesz mogl wymienic procka, to ratuje Cie jeszcze
    instalacja Win Svr 2k8 R2 + Hype-V lub nowsze.
    Gry bedziesz mogl uruchamiac bezposrednio na Windowsie (jesli dadza sie
    zainstalowac na serwerze, bo nie kazde chca), bo system bedzie mial
    bezposredni dostep do wydajnego GPU, a reszte zwirtualizujesz, ale (!)
    Hyper-V nie obsluguje vt-d, przez co wirtualizowane systemy nie beda mialy
    bezposredniego dostepu do sprzetu, wiec to bedzie taka proteza. No i
    trzeba bedzie co 180 dni reinstalowac "triala" ;) Ew zamiast Win Svr
    mozesz dac 7 i bawic sie VirtualBoksem... W sumie na jedno wyjdzie... ;)