  • 1. Data: 2012-07-21 01:36:42
    Temat: płyta główna pod i7 1155 + pamięci + chłodzenie
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Początkowo niemal kupiłem już Asus P8Z68-V PRO/GEN3, miała tylko jeden
    feler - tylko 3 sztuki USB 3.0
    Co innego byście polecili? Na tym kompie będą głównie działać
    wirtualizacje oraz gry.
    Procek i7 2600k, obudowa Antec P280, zasilacz NZXT HALE90-650-M, dysk
    Hitachi DK5SAD300 3T (za jakieś 2-3 miesiące dojdzie jeszcze SSD),
    grafika HD3870 (za jakieś 2-3 miesiące zostanie wymieniona na coś w
    stylu HD7850 lub 70) - to wszystko już jest.
    Pamięci chciałbym w sumie 16GB - ale jakie, aby nie przeszkadzały
    chłodzeniu.
    Chłodzenie jakie - ale by nie przeszkadzało pamięciom.

    Budżet na płytę + pamięć + chłodzenie 1500zł brutto.
    Będę oczywiście podkręcać. W tym Asusie podanym na początku działanie
    systemu przełącza się na grafikę z procesora, jak jest małe obciążenie
    układu graficznego i to samo chciałbym aby funkcjonowało na tej płycie,
    którą mi polecicie.

  • 2. Data: 2012-07-21 06:36:59
    Temat: Re: płyta główna pod i7 1155 + pamięci + chłodzenie
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-07-21 01:36, BQB pisze:

> [...]
    > systemu przełącza się na grafikę z procesora, jak jest małe obciążenie
    > układu graficznego i to samo chciałbym aby funkcjonowało na tej płycie,

    Tak tylko z czystej ciekawości.Jeżeli mam kabel z monitora podpięty do
    karty graficznej i nastąpi przełączenie na grafikę z procesora, to jak
    sygnał dociera do monitora, gniazdo grafiki z procka jest na płycie głównej?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-07-21 10:24:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-07-21 01:36, BQB wrote:
    > Początkowo niemal kupiłem już Asus P8Z68-V PRO/GEN3, miała tylko jeden
    > feler - tylko 3 sztuki USB 3.0
    No ja tam na polskiej stronie producenta w specyfikacji tej płyty widzę,
    że ma ona 4 (cztery) porty USB3. I jeśli chodzi o Asusa i Z68 to chyba
    wszystkie oprócz Maximusa IV Extreme mają po 4 porty. Wspomniany Maximus
    ma 8.

    BTW. Osobiście tak jakoś nie widzę potrzeby posiadania więcej niż 4
    portów USB3 - dwa do HDD, jeden do szybkiego pendrive'a i jeszcze jeden
    w zapasie zostaje. A do reszty gadżetów które przychodzą mi do głowy
    spokojnie USB2 wystarczy.

  • 4. Data: 2012-07-21 13:59:36
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-07-21 01:36, BQB pisze:

    > Płyta

    ASROCK Fatal1ty Z77 Professional Intel Z77 LGA 1155
    (3xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFI
    RE)

    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Fatal1ty
    %20Z77%20Professional&cat=Specifications

    I masz 6 x USB3.0 na płycie

    W 900zł się zmieścisz bez problemu

    > Pamięci chciałbym w sumie 16GB - ale jakie, aby nie przeszkadzały
    > chłodzeniu.

    KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX

    x2 co da nam 16GB w cenie ok 400zł

    > Chłodzenie jakie - ale by nie przeszkadzało pamięciom.

    Może coś z tego ??

    http://www.scythe-eu.com/en/products/cpu-cooler/ninj
    a-3-rev-b.html
    Cena ok 180-200zł
    http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp
    ?idx=416
    Cena ok 200-220zł

    > Budżet na płytę + pamięć + chłodzenie 1500zł brutto.

    I o ile się nie pomyliłem to masz zestaw za 1500zł

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 5. Data: 2012-07-21 16:32:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BQB" napisał:

    > Początkowo niemal kupiłem już Asus P8Z68-V PRO/GEN3,
    > miała tylko jeden feler - tylko 3 sztuki USB 3.0

    Było kupić w polskiej dystrybucji - miałbyś 4 sztuki, 2 gniazda na płycie i
    2 na śledziu bądź panelu:
    http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8
    Z68V_PROGEN3/#specifications
    Chyba, że to też za mało do, cytuję: "wirtualizacji oraz gier".

    > Co innego byście polecili?

    Ale ile tych gniazd potrzebujesz, bo w końcu nie napisałeś?

    JoteR

  • 6. Data: 2012-07-22 01:06:45
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-07-21 01:36, BQB pisze:
    > Początkowo niemal kupiłem już Asus P8Z68-V PRO/GEN3, miała tylko jeden
    > feler - tylko 3 sztuki USB 3.0

    Nie poprawnie się wyraziłem - chodziło mi o USB 3.0 podłączane pod
    przedni panel.
    Tych USB potrzebuję 4 sztuki.

  • 7. Data: 2012-07-22 10:21:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-07-22 01:06, BQB wrote:
    [....]
    > Nie poprawnie się wyraziłem - chodziło mi o USB 3.0 podłączane pod
    > przedni panel.
    > Tych USB potrzebuję 4 sztuki.
    Czyli chcesz mieć 4 gniazda USB3 umieszczone gdzieś "na środku" płyty
    (tzn. nie wyprowadzone na tylni panel) aby móc "wyciągnąć" je kablem na
    przedni panel obudowy? No to chyba tylko Maximus V Extreme na Z77. Tylko
    że sama płyta kosztuje pewnie z 1,5kzł...

  • 8. Data: 2012-07-22 20:55:01
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-07-22 10:21, JDX pisze:
> [...]
    > przedni panel obudowy? No to chyba tylko Maximus V Extreme na Z77. Tylko
    > że sama płyta kosztuje pewnie z 1,5kzł...

    Też tylko 2 x na froncie, chyba że się mylę.

    NEC(R) USB 3.0 controller : *2
    8 x USB 3.0 port(s) (6 at back panel, blue, 2 at mid-board)
    NEC(R) USB 3.0 controller :
    2 x USB 3.0 port(s) (2 at back panel, blue)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 9. Data: 2012-07-24 23:15:36
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 21.07.2012 o 01:36 BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> pisze:

> [...]
    > systemu przełącza się na grafikę z procesora, jak jest małe obciążenie
    > układu graficznego i to samo chciałbym aby funkcjonowało na tej płycie,

    Do wirtualiacji unikaj serii K! Te wersje sa okrojone!!! i do
    wirtualizacji srednio sie nadaja (chyba ze chcesz bawic sie w VirtualBox,
    tudziez VirtualPC, to mozesz nawet na Celeronie sie pobawic) Poza tym,
    zamiast i7 rozejrzyj sie za jakims Xeon-em E3. Sa ciutke tansze niz i7 a
    maja to samo co i7, a nawet ciutke wiecej.

    Z plyt faktycznie polecam ASRock. Ten producent ma swietne wsparcie do
    wirtualizacji (jako jeden z nielicznych mial na Z68 wsparcie vt-d [1]), w
    przeciwienstwie do Asus-a (ten pakowal to jedynie do serwerowych plyt) czy
    GB.

    Pamieci... tu, za namowa kolegow z grupy, kupilem Kingstony (4x4G), ale
    dzisiaj wzialbym doplacil te kilka zl i poszukalbym czegos bardziej
    energooszczednego i/lub szybszego (wazne! koniecznie z radiatorami - u
    mnie w maszynie RAM to najcieplejsze elementy ;) ).

    1) Poczytaj o vt-d i nie myl z vt-x ;) U siebie "witualizuje" na ESX w ten
    sposob 2GPU - super sprawa chociazby do gier ;)

  • 10. Data: 2012-07-24 23:22:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-07-24 23:15, Jaskiniowiec pisze:

    > Do wirtualiacji unikaj serii K! Te wersje sa okrojone!!! i do
    > wirtualizacji srednio sie nadaja (chyba ze chcesz bawic sie w
    > VirtualBox, tudziez VirtualPC, to mozesz nawet na Celeronie sie pobawic)

    Procesor już kupiony jakiś czas temu, bo nie sądziłem, że są zwykłe
    płyty które vt-d obsługują, na stronie intela czytałem, że Z68 nie
    obsługuje vt-d, tylko niektóre chipsety w drogich płytach, które opcje
    podkręcania mają mocno okrojone.

> [...]
    > wirtualizacji (jako jeden z nielicznych mial na Z68 wsparcie vt-d [1]),
    > w przeciwienstwie do Asus-a (ten pakowal to jedynie do serwerowych plyt)

    A jakiś konkretny model możesz podać?

> [...]
    > energooszczednego i/lub szybszego (wazne! koniecznie z radiatorami - u
    > mnie w maszynie RAM to najcieplejsze elementy ;) ).

    Właśnie ja chcę z radiatorami, tylko jakie chłodzenie i jakie pamięci,
    aby jedno drugiemu nie przeszkadzało.