  • 41. Data: 2011-01-02 23:00:31
    Temat: Re: płyny do spryskiwaczy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-02 22:34, Axel pisze:

    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    >
    > A nie 3+1 (ten jeden po jakichs 20 sekundach)?

    Chyba faktycznie przejazd wycieraczek jest "tylko" 4 razy.
    I tak dużo za dużo jak dla mnie.

    Jeszcze kiedyś się zapomniałem i sobie postanowiłem prysnąć raz w szybę
    stojąc przed przejściem. No i oczywiście dwie chmury rozpylonego płynu
    poszły prosto w pieszych.

  • 42. Data: 2011-01-02 23:00:41
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-02 22:29, Pszemol pisze:.
    > To ciekawe, że w USA galon (3,8L) takiego płynu do -20F kosztuje
    > ~dolara w supermarkecie i jakieś 2 z hakiem na stacji benzynowej...
    > Ładnie was tam rypią w tej Europie :-)

    To teraz jedz to jakiegos mallu i porownaj ceny ubran. Pozniej shoprite
    i zobacz ile kosztuje jedzenie (porownaj np. z alma24.pl). Na koniec -
    co juz oczywiste - wystarczy porownac ceny aut i paliwa.
    W USA praktycznie wszystko jest taniej. A w stosunku do zarobkow to juz
    w ogole.

  • 43. Data: 2011-01-02 23:18:04
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-02 20:20, P_ablo pisze:
    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybys sobie glikolem szybe spryskal, to przez pol dnia bys jej nie
    > doczyscil :)

    Fakt, maze sie po szybie wtedy, jednak takie tez sprzedaja.

    > Smierdza markerem - takim samym jak w denaturacie. Ostatnio zona kupila
    > taki w Realu - tragedia. Ja w Pl kupuje ten natanszy w Norauto i jest
    > znosny. W niemieckich Realach idzie dostac rewelacyjny plyn za 2,5 eur -
    > pachnie jak te najdrozsze kupowane na polskich stacjach. Ostatnio jak
    > zaladowalem koszyk tym plynem, to niemiaszki az podchodzily i sprawdzaly
    > czy to nie jakas mega promocja - pazerne krzyzaki ;)

    Smierdzi markerem.
    A te na glikolu sa powszechne i polecam wstepna lekture skladu przed
    zakupem i unikanie tych co maja w skladzie glikol.

    --
    Karolek

  • 44. Data: 2011-01-02 23:23:24
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-02 21:55, J.F. pisze:

    > Jak "jebie" glikol ? Wiki podaje ze jest bez zapachu .. czysty
    > oczywiscie.

    To nie glikol mu jebie.

    > Glikol bywa dodawany do plynow i to mam wrazenie ze do tych lepszych.
    > Podejrzewam ze to jeden z czynnikow powodujaczyc ze przy wiekszym
    > mrozie "nie zamarza na szybie".

    Raczej do tych gorszych.
    Glikol jest tlusty, rozmazuje sie przez to po szybie, za to jest o tyle
    dobry, ze nie odparowuje szybko przez co plyn dobrze spelnia wymog
    niezamarzalnosci.

    > Ja mam glowne podejrzenie ze w marketach beda oszczedzac na etanolu.
    > Ale chyba nie - tylko trzeba patrzec czy na -22, -20 czy -17.
    > Taki "-22" .."zawiertosc etanolu ponizej 20%", ech, co te przepisy
    > zrobily z marketingiem ..

    Ja biore cokolwiek, byleby nie zawieralo glikolu i nigdy nie mam
    problemow z czysta szyba, czy zmarznietym plynem.

    --
    Karolek

  • 45. Data: 2011-01-02 23:27:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-02 22:53, Przemek V pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"<h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości

    > Coś masz popsute albo auto jest naprawdę idiotycznie zaprojektowane. Zawsze
    > przy spryskiwaczach świateł sika co 5-10 długich siknięć na szybę.

    W Vectrze C działa to tak, że niezależnie od czasu uruchomienia
    spryskiwacza idą dwa długie siki w reflektory i uruchomienie minimum
    czterech (jak policzył Axel) machnięć wycieraczkami.

    Przez następne 2min spryskiwacze reflektorów się nie uruchamiają.
    Ale po 2min już znowu to samo.

    Tak - zaprojektowane to jest idiotycznie :)
    Gdybym chciał w to lać drogi płyn to by mnie to kosztowało chyba tyle co
    paliwo.

    Ale ja coś na to wykombinuje. Wstawię dodatkowy przekaźnik na obwodzie
    pompki reflektorów, który będzie załączany dopiero jak spryskiwacz szyby
    uruchomiony przez minimum 2s.
    Wtedy krótkie siki mi nie będą włączać spryskiwania reflektorów.

    Mam tylko nadzieje, że wszelkie self-testy mi nie oszaleją od tego.

  • 46. Data: 2011-01-02 23:34:42
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sun, 02 Jan 2011 19:27:26 +0100, megrims na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > I pytanie: czy ktoś rozpoznał temat gdzie można kupić płyny
    > sensowne, co by nie zamarzały i nie śmierdziały masakrycznie?

    Sonax Extreme NanoPro. 12,90 PLN za 2l koncentratu. Jak rozcieńczysz
    1:1 to masz 4 litry płynu do -20. A pachnie ładnie - cytrynowo.

    "Kiedy przestaje się kochać, to się nie płacze. Płacze się, kiedy ktoś
    przestaje nas kochać. Carla Lane."

  • 47. Data: 2011-01-03 00:09:01
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > oczywiste - wystarczy porownac ceny aut i paliwa.
    > W USA praktycznie wszystko jest taniej. A w stosunku do zarobkow to juz w

    ZTCP to on niby jest z USA, siakis polonus czy cus w ten desen.

    Tak czy siak patrzylem sobie na jakas elektronike, tam wszystko maja taniej.
    Ru.. nas w odbyt i na wiejskiej w Warszawie i w Brukseli (ulicy nie pomne). Za
    paliwo placimy krocie, za auta krocie. Nic do hameryki jechac. Ale nas nie
    wpuszcza, wola kilku pakistanczykow co im helmut dal obywatelstwo (bo helmut
    wstydzic sie co zrobil wujek adolf i nie byc rasista, przyjmowac jak leci nawet
    jesli ahmed pochodzi w pierwszej lini od osamy).

  • 48. Data: 2011-01-03 00:38:38
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Cholera wie czego unikać.
    Mi przy jednych płynach wycieraczki skaczą nieprzyjemnie po szybie, przy innych nie.
    Notatek niestety nie prowadziłem, przy których.

    -----

  • 49. Data: 2011-01-03 00:39:32
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    3. Nie masz spryskiwaczy reflektorów ;-))

    -----

  • 50. Data: 2011-01-03 00:51:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 Jan 2011 23:00:13 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >[...]
    >A po co etanol - leją izopropanol.

    Mowisz ? Ja mam wrazenie ze izopropanol za drogi.
    I leja etanol.

    J.