eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn hamulcowy a hamowanieRe: plyn hamulcowy a hamowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !not-for-mail
    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Date: Wed, 28 Apr 2010 22:45:48 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <hra6ps$ja0$5@news.task.gda.pl>
    References: <hr40ir$2om$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@z...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: chello089075105254.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1272487548 19776 89.75.105.254 (28 Apr 2010 20:45:48 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Apr 2010 20:45:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    In-Reply-To: <3...@z...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276038
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-04-28 21:35, amos pisze:
    > Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
    > ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie
    > wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil.
    >
    > Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory
    > jest w normie i nie ma potrzeby wymiany.
    > Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia
    > przeciekow w ukladzie.
    >
    > Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc?
    >
    To tak jak mit z olejem w skrzyni biegów... Są jeszcze Ci, którzy
    twierdzą że się nie wymienia... Chyba wolą wymieniać całe skrzynie
    biegów zamiast oleju..

    Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co dwa lata lub 40 do 60 tys km.


    "Płyn hamulcowy ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy gdyż to
    właśnie on przenosi siłę z pedału hamulca na klocki hamulcowe. Od jego
    stanu zależy więc prawidłowe funkcjonowanie układu i nasze bezpieczeństwo.

    Podstawową i najważniejszą cechą płynu hamulcowego jest temperatura
    wrzenia. Im wyższa tym lepiej. Obecnie stosowane płyny mają temperatury
    wrzenia powyżej 230 st. C.

    Jest to bardzo ważny parametr, ponieważ jeśli podczas hamowania
    temperatura będzie wyższa niż temperatura wrzenia płynu pojawią się
    korki parowe, które spowodują spadek skuteczności hamulców praktycznie
    do zera. A temperatura wrzenia obniża się, ponieważ płyn jest Fot.
    archiwum: Hamowanie to nic innego jak zamiana energii kinetycznej na
    bezużyteczne ciepło i aby układ działał poprawnie nawet w ekstremalnych
    sytuacjach musi być w pełni sprawny. higroskopijny (pochłania wilgoć z
    otoczenia) i nawet niewielka zawartość wody powoduje obniżenie wrzenia
    nawet o połowę.


    Zagotowanie płynu nie wystąpi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale
    wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może
    ,,braknąć" hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. "



    http://www.auto-swiat.pl/wydania,Plyn-hamulcowy,979,
    1.html



    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/plynyham.
    html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: