  • Data: 2010-04-28 23:20:08
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
    > ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie
    > wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil.
    >
    > Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory
    > jest w normie i nie ma potrzeby wymiany.
    > Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia
    > przeciekow w ukladzie.
    >
    > Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc?
    >
    > --
    > amos
    szybciej występuje gwarancja urwania odpowietrznika(ów). To przykra dla
    mechanika usterka za naprawę której klient najczęściej nie chce zapłacić.
    Czasami zdarza się że działająca na starym płynie pompa hamulcowa po wymianie
    płynu na nowy przestaje prawidłowo działać. Związane jest to z większą gęstością
    starego, brudnego płynu. Też trudno klientowi wytłumaczyć, bo uważa że jego 15
    letnia pompa była najlepsza na świecie i mechanik ją celowo uszkodził żeby
    więcej zarobić. Unikałem takich sytuacji. klient dostawał informację ze w starym
    samochodzie należy przy okazji wymiany płynu zrobić remont całego układu
    hamulcowego. Jak się godził to miał zrobione jak się burzył to jechał gdzie
    indziej. Większość z tych co jechała szukać tańszego rozwiązania prędzej czy
    później wracała.