-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Plumpi" <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Date: Sat, 21 Apr 2012 11:20:06 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 35
Message-ID: <jmtu49$g7c$1@inews.gazeta.pl>
References: <jmd2pf$nri$1@inews.gazeta.pl> <6...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 89-72-1-19.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1335000009 16620 89.72.1.19 (21 Apr 2012 09:20:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 21 Apr 2012 09:20:09 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: perkalikowiec
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2445389
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:6tkdn8093j0.h8tx847yhrei.dlg@40tude.net...
> On Sun, 15 Apr 2012 01:55:26 +0200, marcin wrote:
> Sposobem na przegrzewające się silniki stosowanym w motorsporcie jest po
> prostu woda (destylowana) i korek podnoszący ciśnienie (i pamiętać żeby
> wymienić na płyn na zimę).
I to jest jedyne rozwiązanie w przypadku, kiedy nie ma możliwości
zwiększenia chłodnicy.
Stosowanie glikolu, aby podnieść temperaturę wrzenia pogarsza wymianę
ciepła, gdyż w ten spoób zmniejsza się ciepoło właściwe płynu, a do tego
zwiększa się jego lepkość
> Tylko w sumie nie wiemy z czym tak naprawdę masz problem i w którą stronę
> powinieneś go rozwiązywać. Bo przyczyny mogą być dwie - niewystarczająca
> wydajność odbierania ciepła od silnika albo niewystarczająca wydajność
> oddawania ciepła przez chłodnicę.
>
> Pierwsze (i to zazwyczaj tu jest problem w sportowych autach) rozwiązuje
> właśnie woda - duża pojemność cieplna i zjawisko wrzenia w miejscu styku
> wody z blokiem które odbiera dużo ciepła tu pomagają.
Woda czyli większe ciepło własciwe + podniesienie ciśnienia w układzie =
podniesieniu temperatury wrzenia oraz podniesienia temperatury płynu w
obiegu co w efekcie zwięsza wydajność chłodnicy.
Jednak samo wrzenie w miejscu styku z blokiem silnika pogarsza wymianę
ciepła, ponieważ ciepło właściwe pary wodnej jest dużo mniejsze od ciepła
właściwego wody, a ponadto para izoluje termicznie wodę od bloku. Fakt, że
samo parowanie także pobiera spore ilości ciepła, ale w efekcie końcowym
utrudnia jednak odbiór ciepła przez wodę. Podniesienie ciśnienia w obiegu
zapobiega takiemu, miejscowemu wrzeniu.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=