eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy › Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Date: Sat, 21 Apr 2012 11:20:06 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <jmtu49$g7c$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jmd2pf$nri$1@inews.gazeta.pl> <6...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-1-19.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1335000009 16620 89.72.1.19 (21 Apr 2012 09:20:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 21 Apr 2012 09:20:09 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: perkalikowiec
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2445389
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:6tkdn8093j0.h8tx847yhrei.dlg@40tude.net...
    > On Sun, 15 Apr 2012 01:55:26 +0200, marcin wrote:

    > Sposobem na przegrzewające się silniki stosowanym w motorsporcie jest po
    > prostu woda (destylowana) i korek podnoszący ciśnienie (i pamiętać żeby
    > wymienić na płyn na zimę).

    I to jest jedyne rozwiązanie w przypadku, kiedy nie ma możliwości
    zwiększenia chłodnicy.
    Stosowanie glikolu, aby podnieść temperaturę wrzenia pogarsza wymianę
    ciepła, gdyż w ten spoób zmniejsza się ciepoło właściwe płynu, a do tego
    zwiększa się jego lepkość

    > Tylko w sumie nie wiemy z czym tak naprawdę masz problem i w którą stronę
    > powinieneś go rozwiązywać. Bo przyczyny mogą być dwie - niewystarczająca
    > wydajność odbierania ciepła od silnika albo niewystarczająca wydajność
    > oddawania ciepła przez chłodnicę.
    >
    > Pierwsze (i to zazwyczaj tu jest problem w sportowych autach) rozwiązuje
    > właśnie woda - duża pojemność cieplna i zjawisko wrzenia w miejscu styku
    > wody z blokiem które odbiera dużo ciepła tu pomagają.

    Woda czyli większe ciepło własciwe + podniesienie ciśnienia w układzie =
    podniesieniu temperatury wrzenia oraz podniesienia temperatury płynu w
    obiegu co w efekcie zwięsza wydajność chłodnicy.
    Jednak samo wrzenie w miejscu styku z blokiem silnika pogarsza wymianę
    ciepła, ponieważ ciepło właściwe pary wodnej jest dużo mniejsze od ciepła
    właściwego wody, a ponadto para izoluje termicznie wodę od bloku. Fakt, że
    samo parowanie także pobiera spore ilości ciepła, ale w efekcie końcowym
    utrudnia jednak odbiór ciepła przez wodę. Podniesienie ciśnienia w obiegu
    zapobiega takiemu, miejscowemu wrzeniu.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: