-
Data: 2012-04-21 11:20:06
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:6tkdn8093j0.h8tx847yhrei.dlg@40tude.net...
> On Sun, 15 Apr 2012 01:55:26 +0200, marcin wrote:
> Sposobem na przegrzewające się silniki stosowanym w motorsporcie jest po
> prostu woda (destylowana) i korek podnoszący ciśnienie (i pamiętać żeby
> wymienić na płyn na zimę).
I to jest jedyne rozwiązanie w przypadku, kiedy nie ma możliwości
zwiększenia chłodnicy.
Stosowanie glikolu, aby podnieść temperaturę wrzenia pogarsza wymianę
ciepła, gdyż w ten spoób zmniejsza się ciepoło właściwe płynu, a do tego
zwiększa się jego lepkość
> Tylko w sumie nie wiemy z czym tak naprawdę masz problem i w którą stronę
> powinieneś go rozwiązywać. Bo przyczyny mogą być dwie - niewystarczająca
> wydajność odbierania ciepła od silnika albo niewystarczająca wydajność
> oddawania ciepła przez chłodnicę.
>
> Pierwsze (i to zazwyczaj tu jest problem w sportowych autach) rozwiązuje
> właśnie woda - duża pojemność cieplna i zjawisko wrzenia w miejscu styku
> wody z blokiem które odbiera dużo ciepła tu pomagają.
Woda czyli większe ciepło własciwe + podniesienie ciśnienia w układzie =
podniesieniu temperatury wrzenia oraz podniesienia temperatury płynu w
obiegu co w efekcie zwięsza wydajność chłodnicy.
Jednak samo wrzenie w miejscu styku z blokiem silnika pogarsza wymianę
ciepła, ponieważ ciepło właściwe pary wodnej jest dużo mniejsze od ciepła
właściwego wody, a ponadto para izoluje termicznie wodę od bloku. Fakt, że
samo parowanie także pobiera spore ilości ciepła, ale w efekcie końcowym
utrudnia jednak odbiór ciepła przez wodę. Podniesienie ciśnienia w obiegu
zapobiega takiemu, miejscowemu wrzeniu.
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=