eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Date: Sun, 15 Apr 2012 23:00:02 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <jmfjti$32k$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jmd2pf$nri$1@inews.gazeta.pl> <jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl>
    <jmf8ql$h8q$1@inews.gazeta.pl> <jmfaof$oth$1@inews.gazeta.pl>
    <jmfcfq$8b3$1@inews.gazeta.pl> <jmfcnf$j6n$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334530802 3156 172.20.26.243 (15 Apr 2012 23:00:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Apr 2012 23:00:02 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 109.243.108.228
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2444492
    [ ukryj nagłówki ]

    Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > news:jmfcfq$8b3$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc
    > > grzejnika o ok. 20-25%.
    >
    > To jest w przypadku chłodzenia pasywnego (tj. bez wentylatora). W przypadku
    > z wentylatorem ten przyrost może być większy.
    > Moim zdaniem, Twój sposób rozumowania, aby podnieść temperaturę płynu jest
    > dobry. Pozostaje tylko kwestia realizacji oraz czy nie będzie to szkodliwe
    > dla silnika.
    >
    Oczywiście że będzie. Po przekroczeniu pewnej magicznej temperatury w
    cylindrze nastąpi w silniku benzynowym spalanie stukowe, spadek mocy, jeszcze
    większe grzanie się silnika i w pewnym momencie warunki temperaturowe w
    cylindrze uniemożliwią zapalenie mieszanki. Silnik zgaśnie. Ustanie obieg
    cieczy chłodzącej. Zagotuje się płyn a spod maski wydobywać się będą kłęby
    pary. Temperatura dojdzie najpierw do temperatury wrzenia cieczy. Jeśli
    zostanie wyrzucona ciecz chłodząca to będzie rosła dalej. Aluminiowa głowica
    rozszerzy się jeszcze raz tyle co przy stu stopniach. Ale szpilki albo śruby
    ją mocujące mniej. Bo są stalowe. Rozszerzona głowica sprasuje uszczelkę pod
    głowicą. Po ostygnięciu metalowe elementy wrócą do swoich wymiarów ale
    uszczelka się nie podniesie. Po takim eksperymencie głowica będzie przykręcona
    mniejszą siłą niż wynika z dokumentacji silnika. Po pewnym czasie da to o
    sobie znać pod postacią wydmuchania uszczelki pod głowicą.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: