eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Data: 2012-04-15 02:28:26
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to
    > prosilbym o zabranie glosu.
    >
    > Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
    > standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie
    > pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w
    > silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C
    > i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i
    > zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.
    >
    > Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg
    > producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
    > http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/kon
    centrat-plynu.html
    >
    > i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma
    > wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i
    > oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza temperature?
    >
    > czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze:
    >
    > a) nizsza temp wrzenia ale szybsze odprowadzenie ciepla
    > b) wyzsza temp wrzenia i wolniejsza wymiana ciepla
    >
    > i na konie pytanie o preparat Millers Extracool
    > http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product
    =298
    >
    > pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.
    >
    > zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
    > sensowne ?
    Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz
    tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym
    roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale
    i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy
    się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
    wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
    odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
    termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
    zwiększenie chłodnicy.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: