  • Data: 2012-04-15 02:39:09
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo> szukaj wiadomości tego autora

    > Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz
    > tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym
    > roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale
    > i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy
    > się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
    > wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
    > odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
> [...]

    zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze
    brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :)

    skad wziales czysty glikol ?

    przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies
    rozwiazania typu dodatkowa pompa wody ? guglalem ale nic sensownego,
    tylko jakies wydumki za setki i tysiace zl. jezeli by sie znalazla jakas
    prosta pompa wody co by wsadzic ja na dolny waz od chlodnicy, to czemu
    nie. ale nie znalazlem. srednica weza 35mm.

    termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak
    zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka
    mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg
    gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go
    wywalil.

    pozostaje mi wiec eksperymentowanie z mieszankami. chlodnicy wiekszej
    nie ma jak zalozyc, dodatkowego wentylatora rowniez. moim zdaniem
    przyczyna tych problemow jest chlodnica klimatyzacji i wiatrak na niej.
    wydaje mi sie ze skutecznie tlumi przeplyw powietrza przez chlodnice
    wody.

    no i pytanie czy preparat Extracool faktycznie moze cos dac czy szkoda
    kasy ?