  • 91. Data: 2009-12-10 18:11:33
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Cavallino wrote:

    > Wiadomo.
    > Powinien stracić klientów.
    > No i?
    > Myślisz że stracił?

    Myślę że nie, z powodu "machnięcia ręką", i nie robienia
    koło tego należytego i zasłużonego "szumu".

    > Ale jakie?
    > Że klient nie kupi telewizora mpeg-4, jeśli o tym nie wspomni?
    > Na czym polega ten problem sklepu?

    Na konsekwencjach prawnych wynikającyh z transakcji,
    na tym że umowa zawierana jest pod wpływem podstępu
    lub (w najlepszym wypadku) błędu. Sprzęt AGD/RTV to
    nie jest pietruszka, gdzie sprzedawca ma "z głowy"
    klienta po wydaniu towaru. A to nie do końca.

    To że do tej pory "nikomu się nie chciało" solidniej
    zawalczyć o swoje, to inna sprawa. Jednak to się może
    zmienić jak zacznie w Polsce funkcjonować mechanizm
    pozwu zbiorowego.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 92. Data: 2009-12-10 18:28:01
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Cavallino wrote:

    > Ale o niczym takim nie ma mowy.
    > Klient nie pytał, to mu nikt nie powiedział.

    Klient mógł domniemywać że kupuje pełnowartościowy
    telewizor, o ile wyraźnie nie zaznaczył że odbiór
    naziemnej tv go nie interesuje. A dlaczego mógł to
    domniemywać? ano o tym dalej.

    > Oczywiście, gdy klient wiedział co chce, a sprzedawca wcisnął
    > mu mpeg-2 zamiast mpeg-4 to już inna para kaloszy.

    Patrz wyżej. Klient ma pełne prawo zakładać
    że zostanie właściwie obsłużony. W relacji
    klient<>sklep to na sklepie ciąży obowiązek
    dochowania należytej staranności.

    Należyta staranność polega na działaniu, które
    świadczy o tym, że ktoś zrobił wszystko, aby
    wykonać swoje zadanie jak najlepiej. O tym
    więcej tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo/hasla/
    333876,nalezyta_starannosc.html

    W tej sytuacji nie zadbanie o to by klient
    nabył TV adekwatny do jego potrzeb będzie
    nie dochowaniem należytej staranności. To
    sprzedawca musi ustalić co klient realnie
    potrzebuje.

    Zwracam uwagę na "Z wykorzystaniem niezbędnej
    wiedzy" oraz "musi je zrealizować tak, jak
    wymaga tego charakter prowadzonej przez tę
    firmę działalności".

    Jak już pisałem: zmartwieniem firmy jest
    niedouczony pracownik, zaś sklep RTV nie
    może handlować elektroniką jak marchewką.
    Choć wielu osobom wydaje się że tak nie
    jest.

    > Ale nikt o niczym takim nie pisał.

    Wcale nie musiał, z powodów opisanych wyżej.

  • 93. Data: 2009-12-10 18:29:55
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    *Bartłomiej Zieliński* napisał(-a):

    > Ale jak odróżnić TV analogową od cyfrowej? Tego nie widać tak po prostu.
    > Antena do TV analogowej będzie zapewne działać z TV cyfrową, jeśli nie
    > jeszcze teraz, to pewnie za parę lat. Do tego dochodzi mnogość
    > standardów transmisji: SD, HD, mpeg2, mpeg4... A w tym, jeśli
    > potencjalny nabywca nie pomoże sobie sam, to nikt mu nie pomoże a może
    > nawet świadomie lub z własnej niewiedzy wprowadzi w błąd.

    Nie jest to regułą i nie można wymagać od wszystkich, ale dobrze jest
    wiedzieć co się chce kupić i co się kupuje. Rzecz w tym, że *zorka*
    (zresztą, nie on jeden) kupił TV z MPEG2 i obudził się z ręką w nocniku. Nie
    można mieć do kogoś pretensji, że dany produkt nie spełnia dziś jakiś
    wymogów podczas gdy nie były one określone w momencie zakupu i nikt nie
    zapewnił ich spełnienia.

    > A być może to państwo powinno przeprowadzić akcję uświadamiającą? Skoro
    > samo namieszało...

    Bez dwóch zdań.

    > A czy każdy TV z mpeg2 na to pozwala?

    Nie wiem czy jakikolwiek z MPEG2 pozwala i nie o to mi chodziło. Nie
    spodziewam się naziemnych programów HD

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 94. Data: 2009-12-10 18:34:15
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Jan Rudziński* napisał(-a):

    > Owszem, wymyślony we Francji, przyjęty przez ZSRR i narzucony całemu
    > RWPG oprócz Rumunii.

    Jak już tak manipulujesz to ja posunę się dalej. Wymyślony we Francji i
    oprócz Rumunii narzucony całemu RWPG z ZSRR na czele

  • 95. Data: 2009-12-10 18:55:31
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Big Jack pisze:

    > Jak już tak manipulujesz to ja posunę się dalej.

    Gdzie konkretnie manipuluję? Co *konkretnie* jest nieprawdą?

    > Wymyślony we Francji i
    > oprócz Rumunii narzucony całemu RWPG z ZSRR na czele

    Nie. ZSRR podjął decyzję o zastosowaniu SECAMu. Być może z przyczyn
    politycznych, być może technicznych, teraz się nie dojdzie.

    Kraje OIRT w ślad za ZSRR przyjęły SECAM. Można to spokojnie nazwać
    narzuceniem.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 96. Data: 2009-12-10 19:09:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Jan Rudziński* napisał(-a):

> [...]
    > politycznych, być może technicznych, teraz się nie dojdzie.
    >
    > Kraje OIRT w ślad za ZSRR przyjęły SECAM. Można to spokojnie nazwać

    No jak tak, to parę lat temu kraje CCIR narzuciły nam PAL i UKF 87,5 -
    108MHz

  • 97. Data: 2009-12-10 19:22:59
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Tylko, że to dalej jest jego problem - skoro sam nie wie jakie ma
    > wymagania to zabiera się za ich analizę ze specjalistą od tego.

    Nie każdy potrafi dokładnie sprecyzować warunki jakie musi spełniać
    sprzęt, ale gdyby powiedział, że potrzebuje TV do odbioru cyfrowej
    naziemnej, to powinno wystarczyć. Uczciwy i sumienny sprzedawca powinien
    pomóc.

    > Ale nikt nie jest wróżką, klient sam musi wiedzieć czego potrzebuje.

    Owszem. Tylko że nie każdy klient potrafi to precyzyjnie wyartykułować.
    Teraz pytanie: dopytać go czy wcisnąć byle co?

  • 98. Data: 2009-12-10 19:28:51
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Nie można mieć do kogoś pretensji, że dany produkt nie spełnia dziś
    > jakiś wymogów podczas gdy nie były one określone w momencie zakupu i
    > nikt nie zapewnił ich spełnienia.

    Można mieć pretensje do państwa (rządu?) o to, że robi to na zasadzie
    "szlachta na koń wsiędzie i jakoś to będzie". Koncepcja zmienia się co
    chwilę, brak informacji itp.
    A może lepiej by było już 5 lat temu (bo +/- wtedy się to zaczęło)
    ogłosić, że będziemy przechodzić na cyfrową naziemną, na razie w mpeg2,
    ale być może docelowo w mpeg4... teraz to już musztarda po obiedzie.

    > Nie wiem czy jakikolwiek z MPEG2 pozwala i nie o to mi chodziło. Nie
    > spodziewam się naziemnych programów HD

    Zrozumiałem, że chodzi nie tyle o HD, tylko o moduł konwertujący mpeg4
    na mpeg2 przy zachowaniu rozdzielczości SD.

  • 99. Data: 2009-12-10 19:40:05
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 12:40:16 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Niech się nie bierze sam za rzeczy o których nie ma pojęcia.

    Jak się rozchorujesz, to życzę Ci, żebyś trafił na lekarza, który też
    wyznaje tę zasadę ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 100. Data: 2009-12-10 20:27:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "W" <no_mail@no_problem.org> napisal w wiadomosci
    >W artykule news:hfqes0$bl7$1@news.onet.pl,

    > Ja tu na grupie zadnych pisowskich dzialaczy nie widzialem,

    Okulary polecam.