    From: "slawek" <h...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pl. usenet o agile
    Date: Mon, 22 Jul 2013 16:40:26 +0200

    Użytkownik "Paweł Kierski" napisał w wiadomości grup

    >Pytanie bardziej konkretne - co z Agile będzie przeszkadzało w takim
    >projekcie?

    Kluczowe jest "ad hoc" - czyli np. programiki mające wszystkiego 100
    linijek... albo nawet jedną. Nic nie będzie przeszkadzało. Ale nic też Agile
    nie pomoże.

    Doraźnie tworzone jednorazówki. Oczywiście, można użyć Agile i do "99
    bottles"...

    >Poufność - to już zupełnie nie w temacie. Jak sposób prowadzenia
    >projektu ma mieć wpływ na poufność?

    Jeżeli dobrze zrozumiałem, to Agile polega na iteracjach. Mogę sobie
    wyobrazić jednak zastosowania, które wymagają filozofii "wszystko albo nic".
    Nie można mieć programu, który nie jest jeszcze całkiem gotowy, ale już jest
    zaszyty w rozruszniku serca. Podobnie nie można mieć programu, który
    "trochę" chroni np. wrażliwe dane z dużej bazy itp. Takie rzeczy wolno
    uruchamiać (w docelowym środowisku) tylko wtedy, gdy są w 100% a może nawet
    200% gotowe. Dlatego metodyka zakładająca "zrobimy i w razie czego będziemy
    poprawiać" może być nie akceptowalna - "w razie czego" straty będą poważne,
    nieodwracalne i niewybaczalne.

    >produkt w kierunku realizacji tego celu, to czemu nie skanalizować
    >wysiłków korzystając z elementów Agile?

    Jeżeli już robiłbym coś za friko, to nie po to, aby ktoś mógł się bawić w
    mojego szefa z tego powodu. Czyli - macie za darmo mój czas i
    doświadczenie - ale to ja ustalam ile, gdzie i jak to wam daję. I czy w
    ogóle. To, moim zdaniem, nie współbrzmi ze słowem "dyscyplina", a przecież
    Agile dyscyplinuje uczestników...