  • 11. Data: 2016-04-18 12:11:43
    Temat: Re: pingowanie telefonu a pobór energii
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-17 o 23:33, Marek pisze:

    > To jakiś Samsung?

    Tak.

    > Nie usypia wifi i nie wchodzi przez to w deep sleep. W ustawieniach
    > wifi możesz mieć opcję czy usypiać wifi gdy ekran wyłączony. Niektóre
    > telefony tak mają ale to nie jest reguła i nie można na tym polegać.

    Nie widzę takiej opcji. Zresztą nie widzę wielkiego sensu, żeby ją
    stosować. Od tego jest domowe WiFi, żeby telefon z niego korzystał.
    A co do polegania... To prywatny projekt, wiec wystarczy tylko, że znam
    zachowanie swojego telefonu. ;)

  • 12. Data: 2016-04-18 15:28:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Apr 2016 12:11:43 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Nie widzę takiej opcji. Zresztą nie widzę wielkiego sensu, żeby ją
    > stosować. Od tego jest domowe WiFi, żeby telefon z niego korzystał.

    Ja mam taką opcję. Czy ona jest czy nie zależy od implementacji
    Androida przez danego pruducenta. Opcja bardzo oszczędza baterię.
    Nie każdy sobie życzy żeby tel. był podłączony jak ma być wygaszony
    ekran. Jedyny jej minus to to, że trzeba po wybudzeniu czekać
    3-4.sekundy na ponowne podłączenie do wifi.
    Jeśli chodzi o organizację deep sleep z wifi to procesy, które są w
    trakcie przesyłania zakładają wakelocki (żeby deepsleep nie przerwał
    komunikacji w trakcie) a te które planują wymiane danych w
    przeszłości ustawiają wake alarm.

    > A co do polegania... To prywatny projekt, wiec wystarczy tylko, że
    znam
    > zachowanie swojego telefonu. ;)

    Błąd. Zmienisz z jakiegoś powodu telefon na zachowujący się inaczej i
    będziesz musiał pod nowa implementować swoje funkcjonalności.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-04-18 16:04:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-18 o 15:28, Marek pisze:

    > Błąd. Zmienisz z jakiegoś powodu telefon na zachowujący się inaczej i
    > będziesz musiał pod nowa implementować swoje funkcjonalności.

    Jeśli nowy telefon będzie posiadał taką opcję, to ją zwyczajnie wyłączę.
    Zależy mi na tym, by cała komunikacja szła przez domowe WiFi, gdy
    telefon jest w jego zasięgu.
    Poza tym to rozwiązanie można uznać za tymczasowe. Poszukam lepszej
    alternatywy, np. czegoś opartego o BLE - wykrywanie smartfona albo
    Pebble'a. Ale to dopiero po zakupie Raspberry Pi 3. ;)

  • 14. Data: 2016-04-18 19:31:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Apr 2016 16:04:21 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Zależy mi na tym, by cała komunikacja szła przez domowe WiFi, gdy
    > telefon jest w jego zasięgu.

    Ale po co komunikować się z telefonem gdy on leży ze zgaszonym
    ekranem? Przesyłasz jakieś zdarzenia po wifi wymagające
    natychmiastowego komunikowania o tym użytkownika?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-04-18 19:49:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >ekranem? Przesyłasz jakieś zdarzenia po wifi wymagające
    >natychmiastowego komunikowania o tym użytkownika?

    Aktualizacje chocby sciagam - mam stukac w ekran, zeby sie nie
    wylaczyl ?

    Komunikatory rozne, allegro, bank - no, w zasadzie to moga sprawdzac
    cyklicznie i sobie budzik ustawiac ...

    J.

  • 16. Data: 2016-04-18 23:35:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Apr 2016 19:49:53 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wylaczyl ?
    > Komunikatory rozne, allegro, bank - no, w zasadzie to moga

    Nie o taki model działania pytałem, to jest oczywiste i to są
    działania inicjowane przez telefon.
    Z opisiu Atlantisa wynikało, że on oczekuje gotowości od tel. na
    połączenie inicjowane z zewnątrz i telefon ma być zawsze gotowy na
    nie zareagować (najprostrzym przykładem działania w takim modelu
    jest ping).
    No więc ponawiam pytanie jaka funkcjonalnosc u niego wymaga takiej
    gotowości.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-04-19 10:35:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 18 Apr 2016 19:49:53 +0200, "J.F."

    > Nie o taki model działania pytałem, to jest oczywiste i to są
    > działania inicjowane przez telefon.

    No, komunikator niekoniecznie - ktos cos napisze na czacie, czy
    kliknie "lubie cie" i trzeba zareagowac.
    Allegro podobnie - twoja oferta zostala przebita.
    No dobra - mozna sprawdzac co minute.

> [...]
    >jest ping).
    >No więc ponawiam pytanie jaka funkcjonalnosc u niego wymaga takiej

    On chce sprawdzac czy telefon jest w zasiegu, czy sobie poszedl.
    Moze np chce automatycznie swiatlo w domu gasic.

    IMO - odpowiedz na pinga raz na minute nie powinna bardzo obciazac
    systemu.
    Samo wlaczone wifi w niewielkiej odleglosci tez nie.

    J.

  • 18. Data: 2016-04-19 10:55:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    [..]

> [...]
    >
    > IMO - odpowiedz na pinga raz na minute nie powinna bardzo obciazac systemu.
    > Samo wlaczone wifi w niewielkiej odleglosci tez nie.

    To można w drugą stronę, apkę co minutę wysyłającą pinga że jeszcze
    jest, ale to chyba jednak więcej roboty niż skrypt na linuxie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 19. Data: 2016-04-19 21:10:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    On chce sprawdzac czy telefon jest w zasiegu, czy sobie poszedl.
    Moze np chce automatycznie swiatlo w domu gasic.
    ---
    Ale ... Wifi nie zapewnia wykrywania obecności telefonu w poszczególnych
    pomieszczeniach więc trzebaby w całym domu świecić. :-)

    A co ma odległość w przypadku Wifi ?

  • 20. Data: 2016-04-20 10:40:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F."
> [...]
    >systemu.
    >Samo wlaczone wifi w niewielkiej odleglosci tez nie.

    A nie mam tam jakiegos automatycznego doboru poziomu mocy ?

    Nawet jak nie ma, to retransmisje z powodu bledow pewnie obciaza :-)

    J.