  • 161. Data: 2015-05-21 10:14:53
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartosz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Tak, juz przy okazji dysputy ze Shrekiem znalazlem dane.
    >Zwroc jednak uwage, ze dane mierzone na wspolczesnych tramwajach i
    >samochodach sa porownywalne, a dla mokrej nawierzchni i mokrej
    >drogi - wrecz jednakowe; szczegoly we wspomnianym watku.

    No coz, dawalem obok ciekawy wyrok.
    Jak zadzialalal hamulec nagly/szynowy, to pasazerka reke zlamala.

    W trosce o pasazerow trzeba ograniczyc nagle hamowania tramwajow :-)

    J.

  • 162. Data: 2015-05-21 10:45:41
    Temat: Re: pieszy vs osobĂłwka
    Od: masti <g...@t...hell>

    bartosz wrote:

    > Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem

    i podchodzę do tematu od dupy strony?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 163. Data: 2015-05-21 11:19:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Hm, jak bedzie "dopuszcza sie przechodzenie na czerwonym swietle pod
    > warunkiem nieutrudnienia ruchu innym pojazdom", to jasno widac ze
    > mozna.

    Zezwolono pedalarzom jeździć obok siebie, pod warunkiem nieutrudniania
    ruchu. Jak wygląda praktyka? :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 164. Data: 2015-05-21 11:43:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 18:53, Cavallino pisze:

    > Tyle że u nas tych dróg w w/w standardzie jak na lekarstwo, a wic polega
    > na tym, że było odwrotnie.

    Czepiłem się tylko tych krajówek nie prowadzonych przez tereny
    zabudowane :) - to że powinna być sieć ekspresówek i autostrad nie
    podlega dyskusji :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 165. Data: 2015-05-21 11:49:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    >Zezwolono pedalarzom jeździć obok siebie, pod warunkiem
    >nieutrudniania
    >ruchu. Jak wygląda praktyka? :(

    No widzisz - woda na moj mlyn.
    Policja sie obija, ale moze im mandat wystawic ! a co najmniej
    postraszyc.

    W wersji proponowanej jazda bylaby zabroniona, ale mandatu nie ma,
    wiec mozna ... :-)

    Nawiasem mowiac - to we Wroclawiu rowerzysci oburzeni, bo najpierw ich
    policja mandatowala za jazde po chodniku, teraz SM
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3850299,oddaj
    esz-rower-miejski-do-wypozyczalni-dostaniesz-mandat-
    zobacz-dlaczego-film-zdjecia,id,t.html

    Nie napisze pedalarze, bo w tym przypadku ich (a czasem siebie)
    popieram - chodniki dla rowerow :-)

    J.

  • 166. Data: 2015-05-21 13:56:59
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 19 maj (wtorek), gdy o godzinie 18:28 *Cavallino*
    naskrobał(a):

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pedalarze, od prezydenta począwszy.
    > Piesi nie mają we krwi aż takiej nienawiści do samochodów.
    > A pedalarz zrobi wszystko żeby utrudnić ruch znienawidzonych samochodów,
    > choćby i kosztem życia pieszych.

    "zabawne" jest to, że wielu z nich po powrocie do domu wsiada do auta i
    nienawidzi pedalarzy.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-05-21 13:54:53

  • 167. Data: 2015-05-21 14:04:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-21 09:16, t? wrote:

    > No właśnie w pewnym sensie zmienia.

    No ale w jakim? Na skrzyżowaniu np zabrania się wyprzedzać, ale jak ktoś
    wyprzedzi to generalnie pierwszeństwo dalej ma. Jak jedzie TIRem na
    zakazie, to pierwszeństwo dalej ma. Jak przekroczy prędkość to
    pierwszeństwo dalej ma, Jak nie ma prawka, jak nie ma dowodu
    rejestracyjnego, jak ma przyciemniane szyby... itd. W którym dokładnie
    miejscu "wtargnięcie" odbiera pierwszeństwo? Zwłaszcza wtargnięcie
    polegające na normalnym dojściu do jezdni, takim że pieszego powiedzmy z
    20 czy 50 metrów widać. Pomińmy na razie wybieganie zza płota, bo tutaj
    rzeczywiście można się tłumaczyć niemożliwością dostrzerzenia wcześniej
    pieszego, choć nie do końca, bo jednak na przejściu masz się spodziewać.

    Shrek.

  • 168. Data: 2015-05-21 14:32:19
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

> [...]
    > Jak zadzialalal hamulec nagly/szynowy, to pasazerka reke zlamala.
    >
    > W trosce o pasazerow trzeba ograniczyc nagle hamowania tramwajow :-)

    I widzisz - dokladnie taka sama regula powinna obowiazywac autobusy i idac
    dalej - ogolnie wszystkie pojazdy. Pieszemu latwiej jest zahamowac bez
    zadnych strat osobowych i dodatkowo na bardzo krotkim dystansie,
    nieosiagalnym dla zadnego innego uzytkownika drogi.

    bart

  • 169. Data: 2015-05-21 14:46:13
    Temat: Re: pieszy vs osobA3wka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > i podchodzę do tematu od dupy strony?

    ...dokladnie od tej samej, od jakiej zaczynal przedpisca - ja tylko
    kontynuuje tok myslenia. Reklamacje prosze do tego, kto pierwszy wspomnial o
    tramwajach - a byl nim wlasnie Shrek :)

    bart

  • 170. Data: 2015-05-21 14:48:36
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)

    I to tylko czesc z moich mozliwosci :)

    > No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne drzewo.
    > Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
    > automobilem?

    A to mniej wiecej, ze pieszy ma latwiejsza manewrowalnosc, czyli udzielanie
    mu szczegolnych praw przed trudniej manewrowalnymi pojazdami jest bledem.

    > No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.

    U tych innych od razu byly szesciokatne?

    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf

    > Z tym, że jakbyś nie manipulował danymi, to pewnie byś nie uwzględniał
    > tych z dróg gruntowych:P

    Nie uwzglednialem gruntowych i nie manipulowalem danymi; dla gruntowych
    zakres jest od minus 4 do minus 5,5.

    > Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.

    Przytocz dane pomiarowe tego twierdzenia. Zapewne znow sie okaze, ze zakresy
    sie pokrywaja.

    > Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
    > tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk

    Nie maja i przytoczone dane pomiarowe to potwierdzily. Tak trudno sie
    przyznac do porazki?

    > Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
    > postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
    > mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po prostu
    > przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko spekulować". Jak
    > trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań tematem zawracać dupę,
    > bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.

    Widze, ze Ci powoli puszczaja nerwy - to znak, ze nie masz argumentow i ze w
    koncu to do Ciebie dociera. I doprawdy rozsmieszyles mnie tym, co napisalem
    w cudzyslowiu, hehehe :)

    bart