  • 31. Data: 2013-02-21 13:30:58
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Przykro mi, ale takie przeliczenie jest błędne.

    Bo?

    > Wcześniej masz wyjaśnione, że popełniasz błąd w takim założeniu.
    > Części się wymienia cyklicznie. Co gorzej - jak zakładasz, że
    > ten z mniejszym przebiegiem nie będzie wymagał szybciej napraw niż
    > ten z większym to duży błąd.

    Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
    robił na czas to miałbyś rację. Np. dla cyklu 50tys. kupno samochodu z
    przebiegiem 99tys byłoby kosztowniejsze niż z przebiegiem 151.

    Ale tak nie jest. Samochód to zbiór części o różnych cyklach życia np.:
    płyny i filtry 25tys, klocki 50tys, opony 100tys, amortyzatory 100tys,
    rozrząd 100tys, sprzęgło 150tys, turbina 200 tys, alternator 200tys, silnik
    500tys.

    Nie ma sensu zakładanie że skoro coś już było wymienione przy niższym
    przebiegu to teraz będzie spokój, to są _cykle_ więc za chwilę znowu coś
    będzie do wymiany a im większy przebieg tym więcej elementów dochodzi do
    końca swojego cyklu. np. przy 25tys to są tylko płyny, przy 100 tys, to są
    płyny, klocki, opony i rozrząd, a przy 200tys wszystko to co przy 100tys
    oraz dodatkowo turbina i alternator

    [ciach]

    > No ale to Twój pomysł. Ja tylko pisałem, że różnica dwóch rzędów
    > wielkości jest na korzyść tego eksploatowanego w trasie.

    No teraz dobrze piszesz, "na korzyść tego eksploatowanego w trasie."
    poprzednio pisałeś "Na korzyść tego z większym przebiegiem."

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2013-02-21 13:38:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Thursday, February 21, 2013, 10:40:42 AM, you wrote:

    > Mam 187cm i w Lanosie musiałem mieć fotel maksymalnie odsunięty do tyłu. W
    > ogóle Lanos jest bardzo ciasny w środku w porównaniu do swej długości - ma
    > bardzo długą przednią maskę.

    Masz po prostu bardzo długie nogi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2013-02-21 14:24:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 10:40:42 +0100, Ergie napisał(a):

    > Mam 187cm i w Lanosie musiałem mieć fotel maksymalnie odsunięty do tyłu. W
    > ogóle Lanos jest bardzo ciasny w środku w porównaniu do swej długości - ma
    > bardzo długą przednią maskę.

    Mysle, ze RoMan slusznie prawi - ja mam 182 cm i jezdzilem bez trudu...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 34. Data: 2013-02-21 14:30:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    > Mysle, ze RoMan slusznie prawi - ja mam 182 cm i jezdzilem bez trudu...

    Ja mam akurat dość krótkie nogi i musze jeździć w pozycji na dresa -
    czyli fotel dość blisko i oparcie odchylone, bo ręce jak u orangutana
    ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2013-02-21 15:01:33
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-21 13:30, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Bo?

    Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
    też być 100%.

    > Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
    > robił na czas to miałbyś rację.

    A kto pisze, że są stałe?

    > Np. dla cyklu 50tys. kupno samochodu z
    > przebiegiem 99tys byłoby kosztowniejsze niż z przebiegiem 151.

    Pisałem o cyklicznej wymianie części, a nie wyimaginowanym cyklu
    pojazdu co 50kkm.

    > Ale tak nie jest.

    Otóż to, tak nie jest.

    > Samochód to zbiór części o różnych cyklach życia np.:

    Cieszę się, że na to wpadłeś :)

    > płyny i filtry 25tys, klocki 50tys, opony 100tys, amortyzatory 100tys,
    > rozrząd 100tys, sprzęgło 150tys, turbina 200 tys, alternator 200tys,
    > silnik 500tys.

    Hi hi - bardzo bym chciał, bo to było takie proste i tak się ładnie
    układało.

    > Nie ma sensu zakładanie że skoro coś już było wymienione przy niższym
    > przebiegu to teraz będzie spokój,

    Jak nie ma - to co było wymienione to będzie z tym w teorii spokój.

    > to są _cykle_ więc za chwilę znowu coś
    > będzie do wymiany a im większy przebieg tym więcej elementów dochodzi do
    > końca swojego cyklu.

    Tak średnio. Zależy od miejsca i stylu eksploatacji - o czym pisałem
    wcześniej. Z wiekiem niestety pojawiają się problemy będące
    konsekwencją powyższego + wieku. Gorzej jak jeszcze wyjdą problemy
    związane z rzadką eksploatacja - korozja w różnych miejscach (pomijam
    nadwozie) itd. Układy hamulcowe, elektryka, elementy elastyczne itd.

    > No teraz dobrze piszesz, "na korzyść tego eksploatowanego w trasie."
    > poprzednio pisałeś "Na korzyść tego z większym przebiegiem."

    Szkoda, ze wyciąłeś do czego się odnosiłem - przypomnę:
    <cite>
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^

    </cite>

    Ja rozumiem, że kupuje się starszy samochód z niby mniejszym
    przebiegiem z oszczędności, ale nie dorabiaj do tego ideologii,
    że to lepsze od nowszego z większym.

  • 36. Data: 2013-02-21 15:07:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    ..

    > Masz po prostu bardzo długie nogi.

    Czy ja wiem? W innych autach nie miałem tego problemu. Np. w punto spokojnie
    za mną mieścił się fotelik dziecięcy, a w Lanosie nie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2013-02-21 15:19:10
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-21 13:19, masti pisze:
    > ash3/560040_607710892587874_598619632_n.png

    > a jak chcesz sprawdzić rzeczywisty przebieg?

    właśnie, ja też poproszę receptę, bo w niedalekiej przyszłości mam
    zamiar kupić dwa auta, interesuje mnie przebieg 300-400 tys km w
    13-14-latku średniej klasy - ale takich praktycznie u nas nie ma (te co
    są to wyglądają jak skręcone z miliona)

    Lukasz

  • 38. Data: 2013-02-21 15:21:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > a jak chcesz sprawdzić rzeczywisty przebieg?

    1 W warsztacie gdzie auto było serwisowane przez poprzedniego właściciela.
    Ze względu na to że gwarancja na niektóre części jest ograniczona
    przebiegiem jest on wpisywany do bazy przy każdej wizycie.
    2. Na wnioskach o ubezpieczenie AC podaje się przebieg.
    3. W przypadku szkody we wniosku o wypłatę odszkodowania też jest przebieg

    Oczywiście w ten sposób nie da się odsiać ludzi którzy przed każdą wizytą w
    serwisie albo podpisaniem nowej umowy ubezpieczeniowej cofają licznik o
    trochę, ale o takich przypadkach w Polsce jeszcze nie słyszałem.

    Ps. Wiem, że zaraz ktoś mi odpisze, że nie wszystkie warsztaty tak robią,
    więc uprzedzę to pytanie. Nie trzeba kupować samochodu który przez
    poprzedniego właściciela był serwisowany w warsztacie o wątpliwej reputacji.

    Ps2. Pytanie czy wątkotwórca chce sprawdzić, czy woli żyć w błogiej
    (nie)świadomości, że nowe autko na tylko 130tys przebiegu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2013-02-21 15:32:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
    > też być 100%.

    No i? Myślałem, że dyskutujemy na poziomie jakiejś średniej statystycznej a
    nie wyjątków. Dyskusja na podstawie wyjątków nie ma sensu.

    > A kto pisze, że są stałe?

    Nikt nie pisze, bo nie są dlatego Twoje twierdzenie, jakoby samochód z
    większym przebiegiem nie wymagał więcej wydatków to błąd.

    [ciach]

    > Hi hi - bardzo bym chciał, bo to było takie proste i tak się ładnie
    > układało.

    Nie nie układa się tak ładnie, ale niezależnie od tego jak to sobie ułożysz,
    to wraz z kolejnymi kilometrami prawdopodobieństwo kolejnej wymiany rośnie,
    a nie jest stałe.

    > Jak nie ma - to co było wymienione to będzie z tym w teorii spokój.

    Ale wraz z rosnącym przebiegiem wzrasta liczba różnych rzeczy do wymiany
    oraz cyklicznie wracają te już wymienione.

    [ciach]

    > Ja rozumiem, że kupuje się starszy samochód z niby mniejszym
    > przebiegiem z oszczędności, ale nie dorabiaj do tego ideologii,
    > że to lepsze od nowszego z większym.

    Jakiej oszczędności? Pytający ma do wydania jakąś kwotę którą chce
    przeznaczyć na samochód. Czy z tę samą cenę kupi starszy z mniejszym
    przebiegiem czy nowszy z większym wyda tyle samo. Gdzie miałaby być ta
    oszczędność?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2013-02-21 15:33:17
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

> [...]
    > płyny i filtry 25tys, klocki 50tys, opony 100tys, amortyzatory 100tys,
    > rozrząd 100tys, sprzęgło 150tys, turbina 200 tys, alternator 200tys,

    nie zgadzam się

> [...]
    > są płyny, klocki, opony i rozrząd, a przy 200tys wszystko to co przy
    > 100tys oraz dodatkowo turbina i alternator

    gówno prawda, że tak powiem :)
    Kupiłem 3-latka z przebiegiem 170.000km, teraz ma 250.000. Turbina od
    nowości, sprzęgło i alternator też.
    Twoim zdaniem auto które robiło 60000km rocznie czyli jeździło jednak w
    większości w trasie ma tak samo zużyte sprzęgło jak te co robi 25000
    rocznie - głównie po mieście? Ja na odcinku 200km potrafię wcisnąć kilka
    razy sprzęgło, a jak bym zrobił tyle po mieście to pewnie wcisnąłbym je
    kilkadziesiąt czy kilkaset razy
    Przy kupnie kilku(nasto)letniego auta nie jesteś w stanie sprawdzić
    przebiegu auta czy tras jakie pokonywał.
    Ja w eksploatację jednego auta wkładam 4-6 tys zł rocznie (nie licząc
    paliwa), mój ojciec ma od nowości octavię - teraz 12-letnią z
    przebiegiem 90000km- nie wiem czy łącznie tyle włożył (no, może włożył
    trochę więcej), ale IMO jak bym ja nią zaczął jeździć to wkładałbym w
    nią tyle samo co w swoje auta- może na krótką metę - czyli jak kupujesz
    auto na 3 lata i robisz 10000 rocznie to mniej włożysz, ale jak masz
    zamiar więcej jeździć to wyjdzie na to samo...

    Lukasz