eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych › Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Date: Fri, 22 Feb 2013 11:17:23 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 94
    Message-ID: <kg7gjn$9el$1@node1.news.atman.pl>
    References: <5124c731$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg2ie0$ja8$1@node2.news.atman.pl> <kg2k29$kvn$1@node2.news.atman.pl>
    <kg2o2g$ejh$1@node1.news.atman.pl>
    <51253a0e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg4pbn$o2k$1@node2.news.atman.pl> <kg4smc$k8i$1@node1.news.atman.pl>
    <kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl> <kg4vui$uee$1@node2.news.atman.pl>
    <kg5424$rtl$1@node1.news.atman.pl> <kg59c0$88p$1@node2.news.atman.pl>
    <kg5b6d$3m7$1@node1.news.atman.pl>
    <51265e18$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <51266f69$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <512675a5$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <z...@4...net>
    <kg7bc2$7a8$1@node2.news.atman.pl>
    <512739de$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1361528247 9685 159.253.247.138 (22 Feb 2013 10:17:27
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Feb 2013 10:17:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <512739de$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484186
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-02-22 10:26, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)
    >>> Ale musze przyznac ze gumowe przewody paliwowe w scierce sparcialy
    >>> bardzo
    >>> mocno przez 14 lat..
    >> To naturalne.
    >
    > Nie uwazam tego za naturalne. To zla guma byla.
    > Jakos inne gumy w tym samym aucie wytrzymaly dluzej.

    To przyjrzyj się dokładniej i najlepiej nie w tym jednym
    samochodzie, który jak pewna granada będzie niedługo straszył.
    Parcieją gumy, uszczelki, korodują przewody paliwowe, styki
    itd. To naturalne. W samochodach młodszych tych objawów nie ma
    - związane są z czasem i w pewnym stopniu z warunkami życia.

    >>> Hm, a nie tak ze przy tym przebiegu przegub wymaga wymiany, albo
    >>> lozyska,
    >>> to przy okazji i manszety ?
    >> Łożysko? Przy jakim przebiegu? Przegub? Przy jakim przebiegu? 80kkm?
    >
    > No ale gdzie znalezc 15 letnie auto z 80kkm przebiegiem :-)

    Takie bywają, choć kupić ciężko. Prędzej może mieć 150kkm i nie
    było potrzeby dotykania się do łożysk/przegubów. No, a manżeta
    (czy manszeta) sparciała i pękła.

    > A lozysko - kolega mial twingo. Fabryczne lozyska wytrzymaly 40kkm.
    > Drugie lozyska z ASO tez wytrzymaly 40kkm.
    > Dopiero trzecie byly dobre.

    Aaaa, kolega miał. Twingo. Fajny samochód - przynajmniej miał zawsze
    nowe łożyska.

    > Ale czlowiek inaczej patrzy na te "nowe"

    Nie wiem jak to rozumieć - ewolucja, świat się zmienia, nabiera się
    doświadczenia.

    > I wtedy sie okazuje ze naprawy starego kosztuja taniej niz doplata do
    > nowego :-)

    Być może - ja nikomu nie bronię jazdy starymi samochodami. Na zdrowie.
    Sam też nie narzekam :)

    > Jakiej naprawy ? Normalnej naprawy, termostat sie zepsul, to sie
    > wymienialo, wycieraczki sie zepsuly to sie wymienilo lacznik, scierke
    > cenie za to ze tych napraw bylo bardzo malo jak na 20 letnie auto :-)

    A amortyzator to sam wyszedł? O akumulatorze to wspominał nie będę...

    >> No to zła, czy nie?
    >
    > Czy po trzeciej przesiadce na lawete mozna powiedziec ze dobra ?
    > Ale ... drobiazgi to byly, plus przeszacowany pasek rozrzadu i
    > prawdopodobnie immobilizer.
    > Pasek mozna zmieniac wczesniej, immobilizer moze jakos jednak uruchomic,
    > drobiazgi pozostaja drobiazgami, a reszta byla dobra.

    No to zła czy dobra? A może chodzi tylko o to by ponarzekać jak to może
    być źle?

    > Duzo na opinie wplywa gwarancja i assistance firmowy - jakbym mial trzy
    > razy placic za lawete, hotele, naprawy itp, to pewnie bym mowil jak
    > Cavallino - "a niech Renault sp* z takimi samochodami".

    To już piszesz o czymś innym.

    > No ... sierre tez cenilem za to ze termostat moglem sobie sam wymienic w
    > godzine, a szczotki w alternatorze w 5 minut.

    Widzisz - ja w starym czy w nowym pojadę z tym do warsztatu. No chyba,
    że to nie dupowóz, a hobby. No, ale tam to dla przyjemności, a nie z
    potrzeby.

    > Teraz to musze umawiac sie z machanikiem, odstawiac auto, marnowac dwie
    > godziny w autobusach itp.

    LOL - weź taksówkę, albo kup stary samochód, w którym zrobisz to sam
    w przerwie obiadowej.

    > Prosta byla - jak przestawala jechac to moglem dojsc dlaczego.

    Nic się nie zmieniło. Nie trzeba było jej się pozbywać.

    > A taka Nubira ... nie zapala i co zrobisz ? Reka wytrenowanym ruchem po
    > komorke, jedna lawete i jedno auto zastepcze prosze :-)

    Wątek jest o czymś innym, ale tak - wyciągasz komórkę i dzwonisz po
    assistance. Ewentualnie rower z bagażnika i niech sobie samo ściągają :)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: