  • 1. Data: 2013-02-23 09:35:09
    Temat: pierwszeństwo na zwężeniu
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Witam

    Jest sobie mostek, po jednej stronie znak D-5, po drugiej B-31. Most takiej
    szerokości, że
    większość samochód osobowych zmieści się obok siebie bez najmniejszego
    problemu. Ogólne
    warunki (nie pogodowe) są takie, że szybciej niż 30/h się tam nie jeździ i
    przy tej prędkości
    nie ma naprawdę żadnego problemu żeby się wyminąć. Ale ludzie przyzwyczaili
    się, że ci
    z pierwszeństwem sobie jadą środkiem drogi a ci drudzy stoją. Kilka razy
    pozwoliłem sobie
    wjechać i zostałem obtrąbiony.

    I kto tu ma rację ? Dla mnie pierwszeństwo ma w tej sytuacji znaczenie
    dopiero kiedy 2
    samochody się nie zmieszczą i taka jazda środkiem drogi (po 2 pasach) jest
    niedopuszczalna
    tak samo jak stanie po drugiej stronie i blokowanie ruchu jeśli spokojnie
    można jechać. Myle się ?

  • 2. Data: 2013-02-23 11:22:31
    Temat: Re: pierwszeństwo na zwężeniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Feb 2013 09:35:09 +0100, ww napisał(a):
> [...]
    > I kto tu ma rację ? Dla mnie pierwszeństwo ma w tej sytuacji znaczenie
    > dopiero kiedy 2 samochody się nie zmieszczą

    Najpierw definicja
    § 25. Znak B-31 ,,pierwsze?stwo dla nadje˝d˝ajacych
    z przeciwka" zabrania kierujacym wjazdu lub wejEcia
    na zw´˝ony odcinek jezdni, je˝eli zmusi?oby to kierujacych
    znajdujacych si´ na tym odcinku lub zbli˝ajacych
    sie do niego z przeciwnej strony do zatrzymania sie.

    Wiec jesli sie nie zatrzymali, to miales prawo :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-02-23 11:26:48
    Od: "ww" <w...@o...pl>

> [...]
    > sie do niego z przeciwnej strony do zatrzymania sie.
    >
    > Wiec jesli sie nie zatrzymali, to miales prawo :-)

    Zależy jak interpretować "zmusiłoby". Moim zdaniem nie zmusiło.
    Jeśli ich umiejętności lub inteligencja nie pozwoliły im normalnie
    przejechać to jest to moja wina ? Bo poza tym naprawdę nie było
    żadnych przeszkód żeby 2 samochody jechały równocześnie.

  • 4. Data: 2013-02-23 11:28:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    > Jeśli ich umiejętności lub inteligencja nie pozwoliły im normalnie
    > przejechać to jest to moja wina ?

    Oceniasz to telepatycznie na odległość? Masz jakiś cennik?

  • 5. Data: 2013-02-23 11:36:32
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > Oceniasz to telepatycznie na odległość? Masz jakiś cennik?

    W każdym wątku musi się trafić jakiś idiotyczny komentarz...

  • 6. Data: 2013-02-23 11:48:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-02-23 11:36, ww wrote:
    > W każdym wątku musi się trafić jakiś idiotyczny komentarz...

    Tak specyfika grupy, podobnie jak fakt że w kazdym wątku musi się trafić
    ktoś oceniający umiejętności innych w/g własnych, nie zawsze obiektywnych.

  • 7. Data: 2013-02-23 11:53:49
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > podobnie jak fakt że w kazdym wątku musi się trafić ktoś oceniający umiejętności
    > innych w/g własnych

    Takie umiejetnosci jak ocena z kilku metrow, czy sie zmiesci gdzies autem czy nie to
    powinien miec kazdy kierowca. Niestety pizd za przeproszenim w tym kraju jezdzi masa,

    mam nadzieje, ze do nich nie nalezysz :P

    sz.

  • 8. Data: 2013-02-23 11:55:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Feb 2013 11:26:48 +0100, ww napisał(a):

    > Zależy jak interpretować "zmusiłoby". Moim zdaniem nie zmusiło.

    Skoro sie nie zatrzymali, to nie zmusilo :-)

    Gorzej jesli sie zatrzymali, choc wedlug kolegi - nie bylo potrzeby :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-02-23 12:35:31
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "szufela" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Takie umiejetnosci jak ocena z kilku metrow, czy sie zmiesci gdzies autem
    > czy nie to powinien miec kazdy kierowca. Niestety pizd za przeproszenim w
    > tym kraju jezdzi masa,

    Dokładnie. Jak ktoś ma problem z przejechaniem w sytuacji kiedy między
    autami jest dosłownie
    pół metra no to ma problem. Jedynie z ciężarówką czy autobusem już nie jest
    tam łatwo
    się minąć.

    Teraz jestem już prawie pewny, że mam pełne prawo tam wjechać nawet jeśli
    ktoś jedzie
    z naprzeciwka. Zastanawiam się tylko dalej czy kierowca z pierwszeństwem
    może sobie
    całą drogę traktować jak swój pas i jechać środkiem oraz czy osoba bez
    pierwszeństwa
    może blokować bez sensu ruch jeśli mogłaby przejechać.

  • 10. Data: 2013-02-23 16:03:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-02-23 11:53, szufela wrote:
    > Takie umiejetnosci jak ocena z kilku metrow, czy sie zmiesci gdzies
    > autem czy nie to powinien miec kazdy kierowca.

    Zawsze to lepiej jak ocenisz że sie nie zmieścisz, niż podobnie jak mój
    znajomy, kozak, "zmieścił" się między dwa tiry. Miejże litość dla osób
    które wolą jechać ostrożnie niż obcierać się na lusterka z mistrzami
    kierownicy.

    Mam identyczną syuację ze zwężeniem w okolicy które muszę codziennie
    przejechać i obcierki w tym miejscu wynikają *wyłącznie* z powodu złej
    oceny jakiegoś kozaczka.