  • 51. Data: 2011-02-01 14:44:41
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > "musi ustąpić pojazdom z prawej strony (i po to stoi A-7"

    Przeczytaj jeszcze raz to, co napisał A2 :)

    Piotr

  • 52. Data: 2011-02-01 14:45:22
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    > "musi ustąpić pojazdom z prawej strony (i po to stoi A-7"

    Tak twierdzi faktycznie kierowca pojazdu czerwonego.

  • 53. Data: 2011-02-01 14:46:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 14:43:09 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Według mnie jak najbardziej może: "Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
    > ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem" (Rozporządzenie
    > Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
    > 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych, par. 5, ust. 4,
    > pkt 5 ).

    Pojazdy na tej drodze mają pierwszeństwo na skrzyżowaniu ale znaku IMHO nie
    może być.

    Znak D1 na drodze z której wyjeżdża niebieski w połączeniu ze znakiem C8
    mógłby błędnie sugerować, że niebieski skręcając w swoje lewo nie musi
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi z naprzeciwka (swojego) W dodatku jest
    niepotrzebny - a znaków niepotrzebnych nie powinno się ustawiać

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 54. Data: 2011-02-01 14:47:04
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    > To niech czerwony wróci do nauki przepisów o ruchu drogowym (w tym
    > znaczenia znaków drogowych) i dopóki tej elementarnej wiedzy nie przyswoi
    > niech nie zawraca głowy innym (że o kierowaniu jakimkolwiek pojazdem na
    > drogach publicznych już nie wspomnę). :->

    Chyba wiem, gdzie mieszka kierowca czerwonego pojazdu. Wydrukować mu i
    zanieść cały wątek? :)

  • 55. Data: 2011-02-01 14:47:31
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 1 Feb 2011 14:18:53 +0100, "A2" <q...@q...pl> wrote:

    >Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    >Zaraz, chwila, to ja jestem pytającym w tym wątku :) Dlatego napisałem ten
    >temat, bo sam chciałbym się upewnić. Dodam tylko, że czerwony to miejscowy i
    >zna znaki na pamięć. Jest przeświadczony o swoim pierwszeństwie dlatego, że
    >wie, że brakuje znaku D1 na drodze którą poruszał się niebieski pojazd.

    Ale czerwony ma A-7, do którego powinien się zastosować. Typowa "jazda
    na pamięć" :-)
    Poza tym: niebieski może widzieć ów A-7 na drodze czerwonego.

  • 56. Data: 2011-02-01 14:47:49
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A ja myslę, że tego znaku nie zabrakło, tylko go tam nie może być.

    Nie sposób odmówić Ci racji :)
    Droga z pierwszeństwem dla tego kierunku kończy się na tym skrzyżowaniu (nie
    pojedziemy na wprost), ale jednak istnieje.
    WOJO

  • 57. Data: 2011-02-01 14:48:25
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 14:45, A2 pisze:
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > Tak twierdzi faktycznie kierowca pojazdu czerwonego.
    To niech ten kierowca przeczyta w odpowiednim rozporządzeniu co oznacza
    znak A-7...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 58. Data: 2011-02-01 14:48:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:45:22 +0100, A2 napisał(a):

    > Tak twierdzi faktycznie kierowca pojazdu czerwonego.

    to podkreślaj jakoś mocniej, że to cytat, bo twoje zaangażowanie w dyskusji
    jakoś sugeruje, że to ty byłeś kierownikiem czerwonego i bronisz sam siebie
    (bezpodstawnie).

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 59. Data: 2011-02-01 14:49:08
    Temat: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    > A7 nie po darmo ma jako jedyny taki kształt.

    To jeszcze podaj przepis nakazujący kierowcy obserwowanie i stosowanie się
    do znaków nie będących na drodze po ktorej dany kierowca porusza się.

  • 60. Data: 2011-02-01 14:49:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 14:43:40 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Dlaczego?

    wyjaśniłem wyżej

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel