  • Data: 2014-01-13 10:15:24
    Temat: Re: pierścienie makro
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-01-13 08:39, twistedme wrote:
    > Witajcie,
    >
    > chciałem zakupić pierścienie do makro, żeby się trochę pobawić i jak
    > zacząłem poszukiwania, to okazało się, że rozpiętość cenowa jest
    > baaardzo duża. Czym różnią się pierścienie kenko za 800zł od takich z
    > allegro za 200 (oczywiście metalowych)? W sumie to tylko powietrze... No
    > chyba, że o czymś właśnie nie wiem.

    Generalnie tańsze nie przenoszą funkcji z korpusu do obiektywu i z
    powrotem, to same bagnety na rurce. Czyli np. ostrość i przyslonę trzeba
    będzie ustawiać ręcznie (o ile obiektyw na to pozwala). Stopień
    "upośledzenia" takiego układu może być bardzo różny i zależeć od systemu
    i nawet od konkretnych korpusów i szkieł.

    O jaki dokładnie system chodzi, jaki masz korpus, jaki obiektyw chcesz
    podpiąć?

    Piotr