    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
    Date: Thu, 08 Jul 2010 21:22:41 +0200

    W dniu 2010-07-08 20:55, Pszemol pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Ja nie kwestionuję faktu, że wyłączenie silnika zapobiegnie
    > rozpędzaniu się samochodu

    Ekhem - mowa była o wrzuceniu na luz...

    > - tylko jaki to ma związek z awaryjnym
    > hamowaniem?

    Przeczytaj i zgadnij.

    > Po wyłączeniu silnika wytracasz szybkość bardzo
    > powoli, zwłaszcza gdy masz automatyczną skrzynię biegów, a w USA
    > praktycznie wszystkie auta ją mają.

    Ojej - to chyba niemożliwe.

    > Dwa - przy wyłączonym silniku
    > nie masz wspomagania hamulców, więc hamowanie masz dodatkowo
    > utrudnione bo musisz całą potrzebną siłę dostarczyć nogami...

    No cóż, sytuacja awaryjna.

    > I to "mocniej deptać" właśnie jest problemem dla kogoś kto nie
    > spodziewa się takiej reakcji samochodu albo nie ma siły w nogach.

    To jego problem - podejrzewam, że Ty masz podobne.

    > Zrób sobie eksperyment w którym zmierzysz drogę hamowania
    > od 100km/h do zera przy włączonym i wyłączonym silniku...
    > Podziel się z nami wynikami :-)

    Taka sama.

    > ????

    Normalnie - depczesz do oporu ze strachu. Człowiek ma sporo siły.

    > Chyba jeździsz cinquacento albo innym lekkim pipidupkiem...

    Przeceniłeś mnie - hulajnogą, melexem, autobusem.

    > Tak jak pisałem wcześniej - Polska jest pełna geniuszy i laureatów Nobla.

    Skoro tak zaczynasz, to nie ma sprawy - USA to kraj debili.

    > Błędnie zakładasz, że większość kierowców zna konstrukcję
    > różnych systemów i mechanizmów w samochodzie...

    Jak zwykle nie rozumiesz słowa pisanego - w żadnym miejscu nie
    zakładałem, 'że większość kierowców zna konstrukcję' - pisałem tylko
    o Twojej znajomości tematu.

    > To duży
    > błąd który prowadzi Cię do błędnych wniosków na temat hamowania
    > na barierce...

    Jak sam widzisz - przyjmujesz jakieś błędne założenia, po czym na
    ich podstawie wyciągasz absurdalne wnioski. Ty nawet nie czytasz
    dokładnie tego co napisano.

    > Ale jestem pewny że zażywając tabletkę aspiryny
    > jesteś ekspertem od farmakologii i technologii produkcji leków, tak?

    To Twoja domena - jesteś ostatnio ekspertem od mechaniki, a
    podstawowych kwestii nie rozumiesz.

    > Nie zrozumiałeś co napisałem... Napisałem że hamulce przestaną
    > wydajnie działać wkrótce po tym jak wyłączysz silnik i wspomaganie.

    Zrozumiałem, a to co piszesz jest bzdurą. Hamulce mają obowiązek
    działać tak samo efektywnie ze wspomaganiem jak i bez niego.

    > Hamulce bez wspomagania nie są w stanie zatrzymać awaryjnie
    > samochodu na oczekiwanym dystansie.

    Nieprawda.

    > Nie wiem czym Ty jeździsz
    > jeśli sądzisz inaczej... Nawet toczącego się na parkingu auta wielkości
    > normalnego sedana w USA (np. honda accord, toyota camry, ford taurus)
    > jest ciężko bez wspomagania zatrzymać. Już nie ma co mówić przy 100km/h.
    > No ale jak ktoś pomyka maluchem z 4 hamulcami bębnowymi i wydaje
    > mu się że wszystkie auta są takie to trudno mu wytłumaczyć że jest w
    > błędzie.

    Powyższy test jest dokładnym odzwierciedleniem Twojej ignorancji
    w tej materii.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.