-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
Date: Thu, 08 Jul 2010 21:22:41 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 129
Message-ID: <i158is$r79$1@inews.gazeta.pl>
References: <i12lqh$jac$1@mx1.internetia.pl> <i12vrp$b0b$2@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i141fl$8b5$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i14hku$58g$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1278616988 27881 82.210.140.98 (8 Jul 2010 19:23:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jul 2010 19:23:08 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <i...@p...onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100512
Thunderbird/3.0.5
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295625
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-07-08 20:55, Pszemol pisze:
> "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote:
>> W dniu 2010-07-08 17:45, Pszemol pisze:
>> (...)
>>> I jaki to ma związek z nagłą potrzebą hamowania?
>>
>> Zgadnij - skoro silnik się rozkręca, to napędza koła. To taki
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> drobiazg.
>
> Ja nie kwestionuję faktu, że wyłączenie silnika zapobiegnie
> rozpędzaniu się samochodu
Ekhem - mowa była o wrzuceniu na luz...
> - tylko jaki to ma związek z awaryjnym
> hamowaniem?
Przeczytaj i zgadnij.
> Po wyłączeniu silnika wytracasz szybkość bardzo
> powoli, zwłaszcza gdy masz automatyczną skrzynię biegów, a w USA
> praktycznie wszystkie auta ją mają.
Ojej - to chyba niemożliwe.
> Dwa - przy wyłączonym silniku
> nie masz wspomagania hamulców, więc hamowanie masz dodatkowo
> utrudnione bo musisz całą potrzebną siłę dostarczyć nogami...
No cóż, sytuacja awaryjna.
>>> I jak było? Bo ja próbowałem swoją Camry zatrzymać jak mi silnik padł
>>> na autostradzie i pary w hamulcach starczyło na bardzo krótko...
>>
>> Było normalnie. Trzeba tylko było mocniej deptać po pedale.
>
> I to "mocniej deptać" właśnie jest problemem dla kogoś kto nie
> spodziewa się takiej reakcji samochodu albo nie ma siły w nogach.
To jego problem - podejrzewam, że Ty masz podobne.
>> Nie wiem czy wiesz, ale ukłąd jest tak skonstruowany, że zapewnia
>> maksymalną siłę hamowania przy niepracującym serwie/silniku itd.
>
> Zrób sobie eksperyment w którym zmierzysz drogę hamowania
> od 100km/h do zera przy włączonym i wyłączonym silniku...
> Podziel się z nami wynikami :-)
Taka sama.
>>> Nie doceniamy wspomagania hamulców na codzień je mając, dopiero
>>> jak zabraknie to wtedy bieda...
>>
>> Wspomaganie to tylko dodatek - miły, ale dodatek. W sytuacji
>> awaryjnej nie jest potrzebne.
>
> ????
Normalnie - depczesz do oporu ze strachu. Człowiek ma sporo siły.
> Chyba jeździsz cinquacento albo innym lekkim pipidupkiem...
Przeceniłeś mnie - hulajnogą, melexem, autobusem.
>>>> A w którym to niby samochodzie kierownica się blokuje po przekręceniu
>>>> kluczyka, a nie po jego wyjęciu?
>>>
>>> OK, nie musisz tego wiedzieć, nie?
>>
>> LOL - od razu wiadomo skąd napisy na kubkach z gorącą kawą...
>
> Tak jak pisałem wcześniej - Polska jest pełna geniuszy i laureatów Nobla.
Skoro tak zaczynasz, to nie ma sprawy - USA to kraj debili.
>>>> Na Batmana - kotwica i heja :)
>>>
>>> No widzisz...
>>
>> No widzę, że Ty nie tylko nie widzisz pewnych rzeczy, ale również
>> nie wiesz jak są skonstruowane różne mechanizmy w samochodzie.
>> Choć z drugiej strony może o wiesz, ale tego nie rozumiesz.
>
> Błędnie zakładasz, że większość kierowców zna konstrukcję
> różnych systemów i mechanizmów w samochodzie...
Jak zwykle nie rozumiesz słowa pisanego - w żadnym miejscu nie
zakładałem, 'że większość kierowców zna konstrukcję' - pisałem tylko
o Twojej znajomości tematu.
> To duży
> błąd który prowadzi Cię do błędnych wniosków na temat hamowania
> na barierce...
Jak sam widzisz - przyjmujesz jakieś błędne założenia, po czym na
ich podstawie wyciągasz absurdalne wnioski. Ty nawet nie czytasz
dokładnie tego co napisano.
> Ale jestem pewny że zażywając tabletkę aspiryny
> jesteś ekspertem od farmakologii i technologii produkcji leków, tak?
To Twoja domena - jesteś ostatnio ekspertem od mechaniki, a
podstawowych kwestii nie rozumiesz.
> Nie zrozumiałeś co napisałem... Napisałem że hamulce przestaną
> wydajnie działać wkrótce po tym jak wyłączysz silnik i wspomaganie.
Zrozumiałem, a to co piszesz jest bzdurą. Hamulce mają obowiązek
działać tak samo efektywnie ze wspomaganiem jak i bez niego.
> Hamulce bez wspomagania nie są w stanie zatrzymać awaryjnie
> samochodu na oczekiwanym dystansie.
Nieprawda.
> Nie wiem czym Ty jeździsz
> jeśli sądzisz inaczej... Nawet toczącego się na parkingu auta wielkości
> normalnego sedana w USA (np. honda accord, toyota camry, ford taurus)
> jest ciężko bez wspomagania zatrzymać. Już nie ma co mówić przy 100km/h.
> No ale jak ktoś pomyka maluchem z 4 hamulcami bębnowymi i wydaje
> mu się że wszystkie auta są takie to trudno mu wytłumaczyć że jest w
> błędzie.
Powyższy test jest dokładnym odzwierciedleniem Twojej ignorancji
w tej materii.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.10 21:23 Pszemol
- 08.07.10 21:28 Pszemol
- 08.07.10 21:43 Pszemol
- 08.07.10 22:06 Artur Maśląg
- 08.07.10 22:48 Pszemol
- 08.07.10 23:31 Krzysiek Kielczewski
- 08.07.10 23:49 Shrek
- 09.07.10 05:14 Pszemol
- 09.07.10 09:20 Krzysiek Kielczewski
- 09.07.10 09:54 Yakhub
- 09.07.10 09:59 Yakhub
- 09.07.10 10:14 Brzezi
- 09.07.10 10:42 J.F.
- 09.07.10 14:57 kamil
- 09.07.10 16:58 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=