  • Data: 2010-07-09 09:59:43
    Temat: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
    Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 8 Jul 2010 14:43:36 -0500, Pszemol napisał(a):

    > I teraz wyobraź sobie 16 letnią dziewczynę za kółkiem ważącą 50kg...
    > Ile ona ma siły aby te hamulce nacisnąć?

    Skoro waży 50kg to ma w nodze co najmniej 50kg siły. Wystarczy.
    A jeżeli ma poprawnie ustawiony fotel, to wciskając pedał automatycznie
    zapiera się plecami w oparcie, więc jest w stanie _naprawdę_ mocno
    przycisnąć.

    Problemem nie jest brak siły, ale raczej nagłe zaskoczenie reakcjami
    samochodu, który zachowuje się zupełnie inaczej, niż zwykle.

    > Chyba kpisz.

    Jeżeli kierowca jest odpowiednio nastawiony - na to, że musi deptać hamulec
    do oporu i jeszcze dalej - zahamuje na zbliżonym dystansie.

    Jednak zazwyczaj nie jest i po prostu najpierw będzie naciskał hamulec jak
    zwykle (co nic nie da), a potem zdurnieje.

    > Wydaje Ci się.

    Ma znacznie więcej siły, niż potrzeba, by zatrzymać ~2-tonowy (a nawet
    większy) pojazd, używając niewspomaganych hamulców hydraulicznych.

    --
    Yakhub