-
Data: 2010-07-09 09:59:43
Temat: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 8 Jul 2010 14:43:36 -0500, Pszemol napisał(a):
>>> Dwa - przy wyłączonym silniku
>>> nie masz wspomagania hamulców, więc hamowanie masz dodatkowo
>>> utrudnione bo musisz całą potrzebną siłę dostarczyć nogami...
>>
>> No cóż, sytuacja awaryjna.
>
> I teraz wyobraź sobie 16 letnią dziewczynę za kółkiem ważącą 50kg...
> Ile ona ma siły aby te hamulce nacisnąć?
Skoro waży 50kg to ma w nodze co najmniej 50kg siły. Wystarczy.
A jeżeli ma poprawnie ustawiony fotel, to wciskając pedał automatycznie
zapiera się plecami w oparcie, więc jest w stanie _naprawdę_ mocno
przycisnąć.
Problemem nie jest brak siły, ale raczej nagłe zaskoczenie reakcjami
samochodu, który zachowuje się zupełnie inaczej, niż zwykle.
>>>> Nie wiem czy wiesz, ale ukłąd jest tak skonstruowany, że zapewnia
>>>> maksymalną siłę hamowania przy niepracującym serwie/silniku itd.
>>>
>>> Zrób sobie eksperyment w którym zmierzysz drogę hamowania
>>> od 100km/h do zera przy włączonym i wyłączonym silniku...
>>> Podziel się z nami wynikami :-)
>>
>> Taka sama.
>
> Chyba kpisz.
Jeżeli kierowca jest odpowiednio nastawiony - na to, że musi deptać hamulec
do oporu i jeszcze dalej - zahamuje na zbliżonym dystansie.
Jednak zazwyczaj nie jest i po prostu najpierw będzie naciskał hamulec jak
zwykle (co nic nie da), a potem zdurnieje.
>>>>> Nie doceniamy wspomagania hamulców na codzień je mając, dopiero
>>>>> jak zabraknie to wtedy bieda...
>>>>
>>>> Wspomaganie to tylko dodatek - miły, ale dodatek. W sytuacji
>>>> awaryjnej nie jest potrzebne.
>>>
>>> ????
>>
>> Normalnie - depczesz do oporu ze strachu. Człowiek ma sporo siły.
>
> Wydaje Ci się.
Ma znacznie więcej siły, niż potrzeba, by zatrzymać ~2-tonowy (a nawet
większy) pojazd, używając niewspomaganych hamulców hydraulicznych.
--
Yakhub
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.10 10:14 Brzezi
- 09.07.10 10:42 J.F.
- 09.07.10 14:57 kamil
- 09.07.10 16:58 Pszemol
- 09.07.10 17:13 Pszemol
- 09.07.10 17:12 Pszemol
- 09.07.10 17:14 Pszemol
- 09.07.10 23:42 BartekK
- 10.07.10 12:43 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 15:40 Pszemol
- 10.07.10 16:09 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 17:10 Pszemol
- 10.07.10 20:07 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 21:53 Pszemol
- 10.07.10 23:19 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=