eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurkuRe: [pištkowo] TIRem prawie jak po=?ISO-8859-2?Q?sznurku?=
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po=?ISO-8859-2?Q?sznurku?=
    Date: Tue, 25 Jan 2011 15:39:20 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <ihmqr8$qhr$1@news.onet.pl>
    References: <ihh3kr$5vv$1@node1.news.atman.pl>
    <4d3c1371$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d3d5782$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d3d8c15$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d3d9f6b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@4...com>
    <4d3dd99e$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ihlbpg$qdu$1@news.onet.pl>
    <4d3eadcf$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4d3ec26b$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1295969960 27195 212.160.173.137 (25 Jan 2011 15:39:20 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 15:39:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345347
    [ ukryj nagłówki ]

    Yans van Horn wrote:

    > On 2011-01-25 13:07, Krzysiek Kielczewski wrote:
    > >On 2011-01-25, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
    > >
    > > > To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem
    > > > obciażenia naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne
    > > > osie. Pozostaje pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X
    > > > to obciążenie naczepy, dla uproszczenia załóżmy, że równomierne).
    > >
    > > Nawet jeśli się przecinają to daleko za przeładowaniem.
    >
    > Ale skąd pewność ?
    >
    > Snieg jest dość specyficznym podłożem - duzy nacisk + tarcie może
    > powodować miejscowe roztopienie - znacząco mniejszy współczynnik
    > tarcia. Teoretycznie, możesz dokopać się do asfaltu, ale jeśli on
    > pokryje się warstewką lodu to i tak będą problemy z ruszeniem. Tylne
    > koła naczepy wygniatają ślad - większy opór toczenia.

    Widziałeś żeby tiry miały specjalny problem z ruszaniem na płaskim?

    Tiry się zakopują na podjazdach.
    Tu nie chodzi o nacisk na osie, o tarcie toczne etc.
    Chodzi zwyczajnie o siły potrzebne do podciągnięcia na szczyt
    wzniesienia - dużej masy zestawu.

    I tu owszem, można gdybać co wpłynie mocniej - duża masa ściągając
    zestaw w dół zbocza, czy większy nacisk zwiększający przyczepność kół
    osi napędowej.

    Ale nie takie drobiazgi jak opory na osiach.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: