-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po=?ISO-8859-2?Q?sznurku?=
Date: Tue, 25 Jan 2011 15:39:20 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 36
Message-ID: <ihmqr8$qhr$1@news.onet.pl>
References: <ihh3kr$5vv$1@node1.news.atman.pl>
<4d3c1371$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d5782$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d8c15$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d9f6b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...com>
<4d3dd99e$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ihlbpg$qdu$1@news.onet.pl>
<4d3eadcf$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4d3ec26b$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1295969960 27195 212.160.173.137 (25 Jan 2011 15:39:20 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 15:39:20 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345347
[ ukryj nagłówki ]Yans van Horn wrote:
> On 2011-01-25 13:07, Krzysiek Kielczewski wrote:
> >On 2011-01-25, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
> >
> > > To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem
> > > obciażenia naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne
> > > osie. Pozostaje pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X
> > > to obciążenie naczepy, dla uproszczenia załóżmy, że równomierne).
> >
> > Nawet jeśli się przecinają to daleko za przeładowaniem.
>
> Ale skąd pewność ?
>
> Snieg jest dość specyficznym podłożem - duzy nacisk + tarcie może
> powodować miejscowe roztopienie - znacząco mniejszy współczynnik
> tarcia. Teoretycznie, możesz dokopać się do asfaltu, ale jeśli on
> pokryje się warstewką lodu to i tak będą problemy z ruszeniem. Tylne
> koła naczepy wygniatają ślad - większy opór toczenia.
Widziałeś żeby tiry miały specjalny problem z ruszaniem na płaskim?
Tiry się zakopują na podjazdach.
Tu nie chodzi o nacisk na osie, o tarcie toczne etc.
Chodzi zwyczajnie o siły potrzebne do podciągnięcia na szczyt
wzniesienia - dużej masy zestawu.
I tu owszem, można gdybać co wpłynie mocniej - duża masa ściągając
zestaw w dół zbocza, czy większy nacisk zwiększający przyczepność kół
osi napędowej.
Ale nie takie drobiazgi jak opory na osiach.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.11 23:01 Yans van Horn
- 25.01.11 23:54 Yans van Horn
- 26.01.11 07:29 Karolek
- 26.01.11 08:17 Karolek
- 26.01.11 09:23 Massai
- 26.01.11 19:48 Yans van Horn
- 26.01.11 19:57 Yans van Horn
- 26.01.11 20:13 Yans van Horn
- 26.01.11 21:07 Karolek
- 26.01.11 21:46 Yans van Horn
- 27.01.11 08:10 Karolek
- 27.01.11 12:20 Massai
- 27.01.11 17:47 Adam Płaszczyca
- 27.01.11 20:22 Karolek
- 27.01.11 20:26 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=