  • Data: 2009-07-07 18:22:39
    Temat: Re: photoshop z USA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Jul 2009, de Fresz wrote:

    > Licencja jest równie zbywalna, jak para używanych gaci ;-)

    Pod jednym warunkiem: że utwór (*TEN* utwór!) został "wprowadzony
    do obrotu" na terenie .eu
    Czyli osobna uprawniona przez posiadacza PA (mogła mieć to uprawnienie
    "w łańcuszku") miała prawo aby *SPRZEDAĆ* (bądź podarować bądź jakoś
    inaczej legalnie przekazać, np. w leasingu) prawo do posługiwania
    się utworem *na terenie EOG* (trochę szerzej niż ściśle zdefiniowana
    Unia Europejska, wchodzą również inne kraje).

    Ów przepis o "wyczepaniu prawa do zezwalania na dalszy obrót" *nie
    dotyczy* towarów które nie zostały "wprowadzone do obrotu w EOG"!

    A tu mamy taki przypadek - program został "wprowadzony" w USA.
    A nie ma podstaw do zakładania że jest to *ten sam* program,
    który można kupić np. w .gb - wystarczy że instrukcja na płycie
    instalacyjnej będzie się różniła, prawda?

    > Nie, bliższe będzie porównanie do książki. Wyobrażasz sobie, że wymagana
    > byłaby zgoda autora/wydawnictwa za każdym razem, gdybyś chciał ją komuś
    > pożyczyć

    No oczywiście, że jest potrzebna zgoda :P (o ile wypożyczenie przekracza
    zakres "użytku osobistego" oraz nie jesteś biblioteką), nie wiedziałeś?
    :O

    > lub sprzedać?

    Oczywiście, tu masz rację.
    Problem w tym że ustawa PA nie reguluje jasno przypadku sprowadzenia
    "spoza europy", i w takim przypadku pewnie tylko umowy m-nar. regulują :(
    Cytat z art. 51 posłałem w poście obok, ale jeszcze raz:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_(ustaw
    a)
    +++
    3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium

    Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje prawo do zezwalania
    (a nie "wprowadzenie w ogóle i gdziekolwiek")
    na dalszy obrót takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    z wyjštkiem jego najmu lub użyczenia.
    (tak tak, książki też to dotyczy!)

    pzdr, Gotfryd