  • Data: 2009-07-06 17:55:38
    Temat: Re: photoshop z USA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Jul 2009, MW wrote:

    > Mam firmę i musi być na tip top, znaczy tak żeby przy ewentualnej kontroli
    > nikt się nie przy...ił. Podobno jest tak że program jest legalny wtedy gdy
    > posiada się jakiś dowód zakupu np. fuckturę. I nie wiem czy złapie paraganik
    > z USA ich imienna faktura albo czy w ogóle jest coś potrzebne. Poza tym
    > dochodzi kwestia cła czy innych podatków którymi są obłożone tego typu
    > towary w PL.

    Jeśli masz na myśli kontrolę *skarbową*, to piszesz na niewłaściwą
    grupę. Idź na .prawo.podatki :)
    A jak masz na myśli kontrolę "intelektualną" to Cię zmartwię:
    w Polsce zwyczaje są takie bardziej ... siermiężne, i nie można
    wykluczyć iż nadal mogą zdarzać się przypadki nierozróżnienia
    korzystania z programu *zdobytego nielegalnie* (np. drogą kradzieży,
    bezprawnego powielenia itepe) które jest ścigane na drodze karnej
    (policja, prokurator i te sprawy) od *używanego wbrew umowie* (czyli
    np. OEM w innym kompie, zainstalowanego w .pl mimo że licencja
    stanowi że "produkt jest dla Chin" albo jakoś podobnie) i tak
    dalej.

    > Poza tym już tak osobiste preferencje z góry przekreślają piraty a program
    > potrzebuje.

    W zamian niektórzy producenci oprogramowania oferują tak restrykcyjne
    licencje, że jakby przyjąć że w całości obowiązują, to z ich p. widzenia
    może się okazać iż "licencja jest nieważna".
    A z kolei jakby przyjąć że nie obowiązują, to być może trzeba będzie
    to wyjaśnić ichnim prawnikom ... przed sądem.

    Przypomnę jeszcze: przepis z P.A. dotyczący m.in. prawa rozporządzania
    nabytkiem "wprowadzonym na teren UE" zawiera właśnie to ograniczenie:
    można się kłócić czy zastrzeżenie o OEM, wszelkie "zakazy odsprzedaży"
    i podobne numery mają w ogóle moc prawną, ale tylko dla programu
    który został uprzednio przed licencjo*dawcę* *wprowadzony na teren UE*.

    pzdr, Gotfryd