  • Data: 2009-07-06 18:32:36
    Temat: Re: photoshop z USA
    Od: JD <J...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Lip, 19:57, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > będzie zdążał do darmowych aplikacji masowych i płatnych projektowanych
    > dla konkretnego klienta. Czy się komuś podoba, czy nie - pada bastion po
    > bastionie, a najlepszym przykładem tego jest msoffice, dziś już w cenach
    > symbolicznych.

    Inny przykład to kolejny monopolista Autodesk i jego AutoCAD.
    Od wersji 2008 jest podwójna licencja, pracownik firmy kupującej mu
    AC,
    ma możliwość zainstalowania go legalnie w domu,
    fakt, że trzeba wykupować nie tanią roczną subskrybcję,
    ale ta zapewnia upgrady do nowych wersji,
    więc pracodawca może taki koszt wkalkulować.
    Do tej pory jak było dużo projektów musiałem siedzieć po godzinach,
    teraz mogę zabrać nadmiar pracy do domu, na weekend.

    Cena nie spadła, ale to właśnie produkt,
    którego prawie nikt nie potrzebuje na komputerze domowym.

    Za czasów DOSa też mieli taką licencję,
    AC był zabezpieczony kluczem sprzętowym (do wersji R14)
    i można go było przepinać między dwa komputery.
    Popaprało im się jak się związali M$.