  • 1. Data: 2009-12-06 14:15:23
    Temat: pentax k-x czy k10d?
    Od: szczepan <s...@g...com>

    Który ma lepszą matryce?

  • 2. Data: 2009-12-06 15:07:45
    Temat: Re: pentax k-x czy k10d?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szczepan napisał(a):

    > Który ma lepszą matryce?

    Teoretycznie k-x.

    j.
    --

  • 3. Data: 2009-12-06 22:54:33
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "szczepan" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d5abc05b-cc3f-4308-9477-907fce98a1f8@g23g2000vb
    i.googlegroups.com...
    > Który ma lepszą matryce?

    Ale co znaczy "lepszą?
    Większą (w sensie rozdzielczości, nie wymiarów) - k-x.
    Nowocześniejszą - CMOS, nie CCD - k-x.
    ISO - w k10d max to 1600, w k-x - 6400
    Ale...
    No właśnie - zdjęcia "dekielka" z k10d biją na głowę te z k-x, to ze względu
    na CCD-owatość matrycy w k10d. Do zdjęć nocnych nie wybieraj CMOSa, kolorowe
    "upstrzenie" bardzo niemile mnie rozczarowało. Oczywiście, aparat odejmuje
    te wszystkie kolorowe ciapki za zdjęciach, ale przy porównaniu gołych
    "deklowych" z obu aparatów, to jednak wygrywa k10d. Nie jest to jakas
    istotna wada, w praktyce nie odczujesz problemu, a inne zalety czy przewagi
    k-x przemawiają na jego korzyść - gdyby jeszcze była tak oguzikowany jak
    k10d, bo z ergonomią niestety gorzej jak k-x (co nie znaczy, że jakoś
    szczególnie źle, całkiem fajnie się go obsługuje).

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2009-12-07 06:17:28
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Yogi(n) wrote:
    > No właśnie - zdjęcia "dekielka" z k10d biją na głowę te z k-x, to ze
    > względu na CCD-owatość matrycy w k10d. Do zdjęć nocnych nie wybieraj
    > CMOSa, kolorowe "upstrzenie" bardzo niemile mnie rozczarowało.

    Dekielka nikt fotografowac nie bedzie, ale co ze zdjeciami np. na targach
    czy koncertach, robionymi przy czasach rzedu 1/30-1/90s i ISO 800-1600?
    Czy tu tez kadyszka bedzie miec przewage (chodzi mi wylacznie o matryce i
    pliki RAW)?

    --
    KILu

  • 5. Data: 2009-12-07 09:43:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > czy koncertach, robionymi przy czasach rzedu 1/30-1/90s i ISO 800-1600?
    > Czy tu tez kadyszka bedzie miec przewage (chodzi mi wylacznie o matryce i

    Kilka osób twierdzi, że Kx i Sony A550/A500 mają najlepsze w chwili
    obecnej matryce. Ja z tym nie polemizuję, bo nie potrafię aż tak
    dokładnie liczyć szumów. Natomiast w K10D część osób narzekała na szumy
    już powyżej iso640. Po prostu konfrontuję wypowiedź Yogi(n)a ze znanymi
    mi opiniami nt. matrycy w Kx.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 6. Data: 2009-12-07 12:34:01
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy koncertach, robionymi przy czasach rzedu 1/30-1/90s i ISO 800-1600?
    > Czy tu tez kadyszka bedzie miec przewage (chodzi mi wylacznie o matryce i

    O dekielku pisałem, bo pytanie dotyczyło matrycy.Dodam jeszcze - juz nie o
    matrycy - że k-x radzi sobie lepiej ze stabilizacją. Mam pełnoklatkowego FA
    80-320 i mimo dość poważnego mydła na długim końcu to jest to całkiem ostry
    obiektyw. Odpuściłem sobie robienie nim zdjęć przy uzyciu k10d, bo
    stabilizacja raczej nie radziła sobie (a w każdym razie radziła sobie o
    wiele gorzej, niż z DA 55-300) . Po podpięciu do k-xa okazało sie, że bez
    problemów można stosowac czasy rzędu 1/100 na długim końcu, bo zdjęcia są
    nieporuszone - co mnie bardzo ucieszyło, w k10d było to niewykonalne ;-).

    ISO 1600 w k-x jest o niebo lepsze niż ISO 1600 w k10d. Im ciemniej tym,
    oczywiście szumy bardziej widoczne, ale nie wiem czy to zasługa samej
    matrycy czy też lepszych algorytmów odszumiających.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2009-12-07 12:59:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Yogi(n) pisze:
> [...]
    > okazało sie, że bez problemów można stosowac czasy rzędu 1/100 na długim
    > końcu, bo zdjęcia są nieporuszone - co mnie bardzo ucieszyło, w k10d

    A może jakimś dziwnym trafem aparat źle odczytywał ogniskowe lub model
    obiektywu?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-12-07 14:41:49
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A może jakimś dziwnym trafem aparat źle odczytywał ogniskowe lub model
    > obiektywu?

    PhotoME mówi, że raczej nie... Z FJ, DA i manulamai radzi sobie bez
    problemu, z tym jednym był zgrzyt. Zresztą nie zastanawiałem sie nad tym
    specjalnie i kupiłęm DA50-300, z nim radzi sobie świetnie ;-)

    --
    Yogi(n)