  • 31. Data: 2016-02-13 14:16:50
    Temat: Re: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-13 o 13:33, AlexY pisze:

    > Może nie aż tak starszej daty ale jestem z pokolenia uczonego robić a
    > nie kupować. Argument ceny jest dla mnie żałosny, nikt mi nie płaci za
    > spędzenie mojego prywatnego czasu przed telewizorem.

    Zamiast siedzieć przy telewizorze powinieneś próbować naprawiać zepsute
    pendrajwy. Jest to bardzo relaksujące i w dodatku pouczające.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2016-02-13 15:13:29
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-02-13 o 14:16, Mario pisze:

    > Zamiast siedzieć przy telewizorze powinieneś próbować naprawiać
    > zepsute pendrajwy. Jest to bardzo relaksujące i w dodatku
    > pouczające.

    No wiesz, Mario, jak coś odmówi pracy, to jednak chwilę się
    zastanawiasz: dlaczego. I próbujesz "ujeździć", raz, czasem na dwa
    sposoby, a niektórzy jeszcze więcej razy. No i zawsze jest ta "cienka
    kreska" którą sobie zakładasz, pt. "ile pracy włożyć warto w kolejne
    próby". Ale weź pod uwagę, że w miarę przybywania ich kolejnych - nabrać
    (się) można przekonania, iż do ceny tego zbuntowanego dołożyłeś sporo
    (wszak już "zainwestowanej"!) pracy, czyli dodanie kolejnego kwadransa
    prób - może ową "inwestycję" zwrócić.
    Czy są tacy, co wyrzucają bez ani jednej próby? Myślę, że wątpię, no
    chyba że pen jest bez żadnych nieodtwarzalnych danych, a delikwent
    zarabia te 40 zeta w 10... minut. Bo jednak czasem wystarczy
    irracjonalne przekonanie, że się "da", i że jesteś o krok od wpadnięcia
    na to "jak". Inne, też nieco przesądne mniemanie to, że gdy zbyt
    pochopnie wywalisz, i kupisz nowego, to i on za chwilę zacznie kaprysić.
    Jeszcze inne to typu: "co, JA nie potrafię? Nie będzie mi cholerny
    pędrak tu stawał okoniem!"

    O takiej czy innej ekwiwalentności mam zresztą ciekawą dykteryjkę:

    Rzecz działa się w czasach polskiej hiperinflacji. Znajomy zauważył na
    ziemi dwuzłotówkę, i podniósłszy pokazał ją z tryumfem. Na co drugi z
    naszej paczki skomentował:
    Wiesz co Marku, że też Tobie w ogóle się chciało schylać? Zarabiasz 8
    tysięcy na godzinę, to aby opłacało się zbierać takie drobniaki,
    musiałbyś to robić... buldożerem, z dość grubej warstwy!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 33. Data: 2016-02-13 15:31:20
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-13 o 15:13, JaNus pisze:

> [...]
    > musiałbyś to robić... buldożerem, z dość grubej warstwy!
    >

    > Powiedzenie w mojej rodzinie, autorstwa pradziadka:

    W pełni się z tobą zgadzam. Jednak nie było to bezrefleksyjna rada
    "wywal przy okazji pierwszego problemu". Miał problemy już wcześniej,
    dysk stracił prędkość. Teraz nie enumerowany jako dysk wiec jak go można
    naprawiać narzędziami do dysków? Według mnie pendrajw już swój limit
    prac włożonych w utrzymanie przy życiu stanowczo wyczerpał.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2016-02-13 15:53:01
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-02-13 o 15:31, Mario pisze:

> [...]
    > naprawiać narzędziami do dysków? Według mnie pendrajw już swój limit
    > prac włożonych w utrzymanie przy życiu stanowczo wyczerpał.

    Chyba trudno temu "wyczerpaniu" zaprzeczyć, ja jednak nieco uogólniałem,
    a nie odnosiłem się do tego konkretnie przypadku. Tak, czy siak dziękuję
    za Twoją merytoryczną, bez zacietrzewiania (jak to niektórzy w sieci)
    odpowiedź!

  • 35. Data: 2016-02-13 16:21:41
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:
    [..]
    > Zamiast siedzieć przy telewizorze powinieneś próbować naprawiać zepsute
    > pendrajwy. Jest to bardzo relaksujące i w dodatku pouczające.

    Każdy robi to co lubi, telewizora nie mam.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 36. Data: 2016-02-13 16:25:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    No, ja mam 20 HDD, 10 kupiłem w połowie zeszłego roku, jakoś tak, na
    giełdzie po 5 zyla.

    > A co jest poznawczego w próbie ratowania trupa? Ma trochę starych dysków

    Najwyżej zabawa, rozrywka, bo na nic poważnego bym się nie porywał. Najwyżej
    może na tymczasówkę przy przeglądaniu strąek i fejz-bó-ka. (literówki
    celowe).

    > 4GB, 20GB. Karty SD 64 MB. Chcesz robić z nich doktorat?
    > A co do wskrzeszania to napisz na jak długo wskrzesza się tego ADATA.
    > Sprawa jest prosta: jak nośnik danych zaczyna być nieobliczalny, to nie
    > trzyma się na nim ważnych danych i trzeba się przygotować do zastąpienia
    > nowym. Albo od razu w kubeł.

    No, może jeszcze jako przycisk do papieru posłużyć.
    Wiem, co to jest być gapą (koń ma 4 nogi i też się potknie) i położyć dane
    na felernym nosniku, bo się na chwilunię zrobił dobry, ten jeden raz..., bez
    jego uprzedniego sprawdzenia. Cuda na kiju, odzysk niemożliwy. Niemal połowa
    archiwum poszła się jebać.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 37. Data: 2016-02-13 16:27:46
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-13 o 16:21, AlexY pisze:
    > Mario pisze:
    > [..]
    >
    > Każdy robi to co lubi, telewizora nie mam.

    "nikt mi nie płaci za spędzenie mojego prywatnego czasu przed telewizorem"
    Nikt ci nie płaci za spędzanie twojego prywatnego czasu przed
    telewizorem, bo nie masz telewizora. W sumie logiczne :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2016-02-13 16:29:37
    Od: v...@g...com

    użytkownik JaNus napisał:

    > Jakoś nie widzę, aby ktoś podał metodę, którą mi się powiodło:
    > pen nie był czytelny w jednym kompie (była mu przypisana litera, ale był
    > "pusty"), a inny widział zawartość bez problemów.

    Masz różne wersje usb, różne systemy/aktualizacje,
    różne płyty i urządzenia które są nowsze niż
    system operacyjny. Masz bonding w ICku puszczający
    po kilku latach bo żywica była tańsza (potwierdzone).
    Masz aktualizacje MS które zmieniają konfigurację
    systemu (potwierdzone) i niezbędny jest jakiś szpec
    który ogarnia coś więcej niż MS office.
    Za dużo zmiennych. Pewnie są ludkowie wyspecjalizowani
    w tej dziedzinie, za kilkaset złotych ci wytłumaczą.

  • 39. Data: 2016-02-13 16:31:29
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Potraktuj go na początek zamrażaczem.
    > Jak wstanie na zimno to raczej hardware.

    Może wstać, nie musi. Miałem dysk, który padł niemal nagle (po "chamskim"
    wyłaczeniu zasilania przez wyciągnięcie wtyczki, nie u mnie, nie mój dysk,
    nie właściciel dysku), włożony do lodówki był dostępny nie dłużej niż
    minutę, włącznie z czasem wyjęcia z lodówki i podpięciem, dosłownie kilka
    stopni. Co się dało, to odciągnąłem i dysk na złom. Najszybciej było go
    wciągnąć w szufladce, wkładając na włączonym kompie i w windzie wyszukując
    urządzenie. Trudno powiedzieć, czy elektronika główna, czy wzmacniacz na
    pozycjonerze, taki mały scalaczek SMD.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 40. Data: 2016-02-13 16:38:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:

    > "nikt mi nie płaci za spędzenie mojego prywatnego czasu przed telewizorem"
    > Nikt ci nie płaci za spędzanie twojego prywatnego czasu przed
    > telewizorem, bo nie masz telewizora. W sumie logiczne :)

    Tak myślałem że tego nie zrozumiesz.