  • 51. Data: 2009-07-24 11:02:12
    Temat: Re: pełna klatka - co wybrac?
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jul., 15:35, "jan jakub " <j...@N...gazeta.pl> wrote:

    > ..bo jestem apatrydą /bezpaństwowcem/ ,

    to czemu sie nie zenisz z jakas Polka ?
    byloby Ci latwiej . mialbys paszport UE i obiad domowy ;-)

  • 52. Data: 2009-07-24 11:03:07
    Od: Olek <o...@u...eu>

    XX YY wrote:

    > sygnal kiedy ma zatrzymac sie pochodzi z centrali i nie jest zalezny
    > od rodzaju silnika.

    no właśnie! w tym momencie podzielasz moją opinię, że coś nie tak z
    "centralą" u Ciebie :)

  • 53. Data: 2009-07-24 11:06:05
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    _rK_ pisze:

    > 5DII do spokojniejszej fotografii. Jesli do reporterki, szczegolnie w
    > kiepskich warunkach raczej D700/D3.

    D3 jest OK, ale D700 ... porażka. Za wcześnie na ten sprzęt.

    --
    f1969

  • 54. Data: 2009-07-24 11:13:22
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 24 Jul., 13:03, Olek <o...@u...eu> wrote:

    > no właśnie! w tym momencie podzielasz moją opinię, że coś nie tak z
    > "centralą" u Ciebie :)

    ja nie narzekam ze moj aparat zle ostrzy.

    ja tylko stwierdzam b dokladnymi pomiarami ( nie na linijke ) ze
    obiektywy ktore mam z silnikiem elektormechanicznym w tych obiektywach
    ostrza lepiej ( stabilniej ) niz silnjiki w obiektywych USM.
    Na podstawie dwoch obiektywow nie moge czegokolwiek powiedziec
    pewnego , ale jak powiedzialem gdyby mio sie chcialo i bylo to
    problemem tozweryfikowalbym hipoteze robocza o wyzszosci dokladnosci
    ostrzenia jednego systemu nad drugim.

    Byc moze iz powodem jest wlasnie wieksza szybkosc ostrzenia przez usm.

    Przestawiana przez silnik masa ruchomego czlonu doznaje pewnego
    przyspieszenia najpierw dodatniego w chwili rozpedzenia , pozniej
    ujemnego w chwili hamowania. Byc moze ,te ta wieksza predkosc i
    wieksze przyspieszenia utrudniaja zajecie prawidlowej ( wyliczonej )
    pozycji przez ruchomy czlon.
    Optymalna pozycja czlonu ruchomego obiektywu przy detekcji fazy jest
    wyliczana z gory , nie jest szukana " tam i z powirtem " najlepsza
    pozycja jak to ma miejsce w detekcji kontrastu.
    Jakosc stosowanych algorytmow do wyliczenia tej pozycji tez odgrywa
    pewna role.
    Nie mam watpliwosci , ze algorytmy nie uwzgledniaja wplywu wszelkich
    czynnikow jak np koloru swiatla .

    gdyby problem bledow af zalezal jedynie od " centrali" wowczas z
    roznymi obiektywami wystepowalyb te same prawidlowosci.

    AF canona jest systemem archaicznym o dokladnosci wystrczajacej w
    czasach analogu , gdzie przyjmowanio wiekszy krazek rozproszenia niz w
    fotografii cyfrowej nawet FF.

  • 55. Data: 2009-07-24 11:18:32
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 24 Jul., 14:15, f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> wrote:

    > No patrz, a jednak robi ostre zdjęcia.
    > Dziwne dziwy
    >
    > --
    > f1969

    to sobie przeczytaj watek napisany prz RK pare postow wyzej.
    Gosc wie co pisze i wie jak sie robi zdjecia.

    Patrze jak robi ostre zdjecia , oczywiscie ze robi ostre zdjecia
    ale robi tez i nieostre.

  • 56. Data: 2009-07-24 11:33:14
    Od: John Smith <u...@e...net>

    f1969 napisał(a):

    > A to bardzo ciekawe, bo ostatnio pewna znana i duża redakcja przejechała
    > się na D700 ...

    Oczywiście nie możesz zdradzić więcej szczegółów? :-)
    Bo wiesz, tak to każdy może bąknąć cokolwiek.

    --
    Mirek

  • 57. Data: 2009-07-24 11:35:40
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > ceny 5dMII vs 1DMIII - zylem w przeswiadczeniu, ze 1D to jeszcze inny
    > poziom, ale ceny tego nie pokazuja.... ?
    >
    > --

    jedynka jest zwyczajnie za dluza i za ciezka
    po co nosic taka cegle ?
    c5d swoja wielkoscia , ciezarem , ergonomia przypomina stare dobry
    aparaty analogowe.
    co najwazniejsze - dobra matryca , duza matowka.
    ma mniej wodotryskow niz c1d , ale po co one komu ?-utrudniaja tylko
    dotarcie do sedna.

  • 58. Data: 2009-07-24 11:59:18
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > A poza tym jest wolny wybór i niech każdy bierze to, co mu pasuje. Tylko
    > bez tej ideologii i świętej wojny.
    >
    > --

    sorry ale nazywajac cos swieta wojna zaczynasz ideologizowac.

    ktos pyta , ktos inny wyraza swoja opinie.
    Wyrazil swa opinie RK , wyrazilem ja swoja - podobna.
    Wyraznie napisalem , ze nie znam na tyle systemu nikona aby zabierac
    n,t, temat glos,
    Znam na tyle by zabierac na temat ukladu AF jaki ma canon.
    Moja opinia jest poparta nie tylko osobistym doswiadczeniem ale
    wieloma , wieloma pomiarami , o tej dokladnosci jakiej jeszcze w sieci
    sie nie spotyka.

    gdzie tu swieta wojna , gdzie tu ideologia ?

    Nie wprowadzaj idologii. Badz rzeczowy.

  • 59. Data: 2009-07-24 12:15:20
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

  • 60. Data: 2009-07-24 12:29:06