  • 21. Data: 2009-07-23 12:07:25
    Temat: Re: pełna klatka - co wybrac?
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 11:49:39 +0000 (UTC), _rK_ napisał(a):

    > 5DII do spokojniejszej fotografii. Jesli do reporterki, szczegolnie w
    > kiepskich warunkach raczej D700/D3.

    Czy mógłbyś dodać kilka słów uzasadnienia? Parametry techniczne w/w
    aparatow znam.
    Piotr

  • 22. Data: 2009-07-23 12:53:58
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w wiadomości

    > ja z chęcią Tato obejrzę Twoje prace na poziomie...

    Musisz poczekać aż sobie "miszczunio" sprzęt sprawi :)

  • 23. Data: 2009-07-23 13:04:03
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "jan jakub " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Synku ja pytałem ,a płakać to mi się chce jak oglądam poziom fotografi w
    > waszym kraju.
    >
    > pozdrawiam jean jacques.

    A czemuż to drogi Żą Żaku nie zapytasz u siebie?

    Tam przecież takich kamer jak błota. I sami profi, na dokładkę artyści?

    Czy może dlatego, że warsztat fotografa jest elementem jego doświadczeń
    zawodowych i żaden profi nie chce amatorowi zdradzać jego sekretów - ot tak,
    żeby lamer nie psuł mu rynku? Szczególnie, gdy jest wybitny, i wie co dobre.
    Przynajmniej w swoim mniemaniu.

  • 24. Data: 2009-07-23 13:31:46
    Od: "Michał Jankowski - fotografialodz . com" <d...@r...com.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mógłbyś dodać kilka słów uzasadnienia? Parametry techniczne w/w
    > aparatow znam.
    > Piotr

    a ja zadam troche inne pyt , co bedziesz glownie fotografowal do czego
    potrzebujesz pelnej klatki, pomijajac oczywiscie szczegolowosc plastyke
    itd..

    jaki masz na to budzet, bo pelna klatka to nie wszystko , potrzebne sa
    jeszcze szkla

    ja sprobuje rozwinac
    5dII - chyba troche wolniejszy i mniej ostry ale bardziej plastyczny oraz
    chyba lepsze kolory przy wiekszych czulosciach od D700/D3/D3X
    D700/D3/D3X - reporterki szybki i chyba bardziej niezawodny AF

    D700 posiadam i :

    kiepski w moim mniemaniu AWB i zachwalam iso jak dla mnie, wielkie
    mozliwosci, ustawien osobistych(tak to nazwe:))

    ale zaznaczam ile posiadacy tyle opinii

  • 25. Data: 2009-07-23 13:35:17
    Od: "jan jakub " <j...@N...gazeta.pl>

    > A czemuż to drogi Żą Żaku nie zapytasz u siebie?

    ..bo jestem apatrydą /bezpaństwowcem/ ,to gdzie mam pytać ,ale pocieszam Was
    że nie jestem fotografem. Jestem plastykiem ,a Wy jesteście artystami .

  • 26. Data: 2009-07-23 13:41:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    jan jakub napisał(a):

    > ..bo jestem apatrydą /bezpaństwowcem/ ,to gdzie mam pytać ,ale pocieszam Was
    > że nie jestem fotografem. Jestem plastykiem ,a Wy jesteście artystami .

    To nie jest dobra grupa do leczenia frustracji.
    Szukaj gdzie indziej.

    Z poważaniem,
    --
    Mirek

  • 27. Data: 2009-07-23 13:43:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michał Jankowski - fotografialodz . com pisze:

    > ja sprobuje rozwinac
    > 5dII - chyba troche wolniejszy i mniej ostry ale bardziej plastyczny oraz
    > chyba lepsze kolory przy wiekszych czulosciach od D700/D3/D3X

    "De gustibus non est disputandum", jak mawiają Rosjanie ;)

    > D700/D3/D3X - reporterki szybki i chyba bardziej niezawodny AF

    Do reporterki to chyba najlepsze by były D300 i D90 (D90, bo podobno
    lepiej radzi sobie z szumami na wysokich ISO). Takie APS-C w reporterce
    mają same zalety - mogą być mniejsze, cichsze, a do tego z jasnym szkłem
    dają większą GO na zdjęciu, a w reporterce ważniejsze jest to, żeby było
    czytelnie, a nie ładnie rozmyte :P

    > D700 posiadam i :
    >
    > kiepski w moim mniemaniu AWB i zachwalam iso jak dla mnie, wielkie
    > mozliwosci, ustawien osobistych(tak to nazwe:))

    A możesz następnym razem staranniej wstawiać przecinki?
    A co do AWB - rób w raw. A do reporterki to wystarczy "słoneczko" i
    ewentualna korekta w PS.

    > ale zaznaczam ile posiadacy tyle opinii

    Ilu posiadaczy, tyle opinii^2 ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 28. Data: 2009-07-23 13:50:37
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    jan jakub pisze:

    > ..bo jestem apatrydą /bezpaństwowcem/ ,to gdzie mam pytać ,ale pocieszam Was
    > że nie jestem fotografem. Jestem plastykiem ,a Wy jesteście artystami .

    ale ego to masz rozdmuchane ;) niczym artycha ;) u mojego taty w handlu
    na początku lat 70 też był plastyk ;) zajmował się wystawami w całym
    mieście ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 29. Data: 2009-07-23 14:12:30
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > ..bo jestem apatrydą /bezpaństwowcem/ ,to gdzie mam pytać ,ale pocieszam
    > Was
    > że nie jestem fotografem. Jestem plastykiem ,a Wy jesteście artystami .

    Jak chcesz pogadać z artystami, to wpadnij na forum tancerzy muzyków lub
    cyrkowców.
    Tu możesz spotkać co najwyżej twórców.

    Jako bezpaństwowiec możesz pytać wszędzie - jeżeli tylko potrafisz.

    Poza tym wiem że jest tu sporo nie-fotografów - prawników, lekarzy,
    studentów. Jest co najmniej jeden wojskowy - który robi wspaniałe fotki,
    choć moim zdaniem temat mu to ułatwia.

    Jeżeli weźmiesz sprzęt do ręki, i wykonasz ekspozycję - to na ten czas
    staniesz się osobą fotografującą - czyli fotografem. Nie ważne, czy
    fotografujesz modelką, scenę zbrodni, ślub czy abstrakcyjną kompozycję. Na
    tym etapie - jesteś, czy chcesz czy nie - fotografem.

    Piszesz, że jesteś plastykiem. Więc zapewne wiesz, że dzieło nie zależy
    wyłącznie od narzędzia. Z jakiegoś powodu jednak łączysz rzekome ubóstwo
    polskiej fotografii współczesnej z brakiem odpowiedzi na twoje pytania.
    Popełniasz tu moim zdaniem logiczny błąd. Przesłanki moim zdaniem też są
    fałszywe. Choć znam takiego, co zaszedł dość wysoko (nie w sztuce, broń
    boże), co twierdził że prawdziwą sztukę należy importować od naszych
    sąsiadów. Nie podam kierunku, bo ułatwiłoby to identyfikację. Chrzanisz tak
    samo jak on.

    Z twoich wpisów wnioskuję, że znasz ograniczenia sprzętu o matrycach nie
    większych od 24x36.

    Jak ja, w czasach filmowych, pouczułem że mi duszno z poprzednikiem aparatu
    który pragniesz nabyć (Mamiya 645 super), to z ciemnogrodu nad Wisłą,
    poprzez raczkujący internet dowiedziałem się wszystkiego czego chciałem o
    formacie 4x5. Zapewniam cię, że jest tego nie mniej, niż w temacie
    średnioformatowej cyfry. Jakoś koledzy byli niechętni, aby na ten temat
    rozmawiać. Z powodów, które Ci wymieniłem wcześniej.

    Ty zadajesz jakieś ogólnikowe pytania na temat egzotycznego sprzętu. W mojej
    wiosce jest kilka osób, które pracowały cyfrowym haselem. Sam miałem
    przyjemność sobie nim cyknąć. Z jakiegoś powodu nikt nie ma Mamiyi. Czy to
    znaczy, że nie ma tu profesjonalistów?

    Poznałeś poziom tego forum i masz do wyboru - usunąć je z klienta usenetu,
    albo zadawać pytania, na które piszący tu będą mogli i chcieli Ci
    odpowiedzieć.

  • 30. Data: 2009-07-23 14:18:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Michał Jankowski - fotografialodz . com wrote:

    > mniej ostry ale bardziej plastyczny

    Co?