    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: pełna klatka - co wybrac?
    Date: Thu, 23 Jul 2009 16:12:30 +0200

    Użytkownik "jan jakub " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:h49ouk$kej$1@inews.gazeta.pl...

    > ..bo jestem apatrydą /bezpaństwowcem/ ,to gdzie mam pytać ,ale pocieszam
    > Was
    > że nie jestem fotografem. Jestem plastykiem ,a Wy jesteście artystami .

    Jak chcesz pogadać z artystami, to wpadnij na forum tancerzy muzyków lub
    cyrkowców.
    Tu możesz spotkać co najwyżej twórców.

    Jako bezpaństwowiec możesz pytać wszędzie - jeżeli tylko potrafisz.

    Poza tym wiem że jest tu sporo nie-fotografów - prawników, lekarzy,
    studentów. Jest co najmniej jeden wojskowy - który robi wspaniałe fotki,
    choć moim zdaniem temat mu to ułatwia.

    Jeżeli weźmiesz sprzęt do ręki, i wykonasz ekspozycję - to na ten czas
    staniesz się osobą fotografującą - czyli fotografem. Nie ważne, czy
    fotografujesz modelką, scenę zbrodni, ślub czy abstrakcyjną kompozycję. Na
    tym etapie - jesteś, czy chcesz czy nie - fotografem.

    Piszesz, że jesteś plastykiem. Więc zapewne wiesz, że dzieło nie zależy
    wyłącznie od narzędzia. Z jakiegoś powodu jednak łączysz rzekome ubóstwo
    polskiej fotografii współczesnej z brakiem odpowiedzi na twoje pytania.
    Popełniasz tu moim zdaniem logiczny błąd. Przesłanki moim zdaniem też są
    fałszywe. Choć znam takiego, co zaszedł dość wysoko (nie w sztuce, broń
    boże), co twierdził że prawdziwą sztukę należy importować od naszych
    sąsiadów. Nie podam kierunku, bo ułatwiłoby to identyfikację. Chrzanisz tak
    samo jak on.

    Z twoich wpisów wnioskuję, że znasz ograniczenia sprzętu o matrycach nie
    większych od 24x36.

    Jak ja, w czasach filmowych, pouczułem że mi duszno z poprzednikiem aparatu
    który pragniesz nabyć (Mamiya 645 super), to z ciemnogrodu nad Wisłą,
    poprzez raczkujący internet dowiedziałem się wszystkiego czego chciałem o
    formacie 4x5. Zapewniam cię, że jest tego nie mniej, niż w temacie
    średnioformatowej cyfry. Jakoś koledzy byli niechętni, aby na ten temat
    rozmawiać. Z powodów, które Ci wymieniłem wcześniej.

    Ty zadajesz jakieś ogólnikowe pytania na temat egzotycznego sprzętu. W mojej
    wiosce jest kilka osób, które pracowały cyfrowym haselem. Sam miałem
    przyjemność sobie nim cyknąć. Z jakiegoś powodu nikt nie ma Mamiyi. Czy to
    znaczy, że nie ma tu profesjonalistów?

    Poznałeś poziom tego forum i masz do wyboru - usunąć je z klienta usenetu,
    albo zadawać pytania, na które piszący tu będą mogli i chcieli Ci
    odpowiedzieć.