  • 71. Data: 2010-02-19 17:31:32
    Temat: Re: parkowanie na wewn?trznym podwórku
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > Ale ja wymagam poszanowania mojej wlasnosci i uwazam ze tabliczka "teren
    > prywatny, wjazd zabroniony i bedzie karany" jest wystarczajaco jasna :-)

    Możesz tak zrobić, tylko ta "kara" musi być poprzedzona wytoczeniem
    sprawy cywilnej i odpowiednim wyrokiem.

    > I co wtedy ?
    > Czy moze napisac "mienie porzucone na tym placu uwaza sie za podarowane
    > wlascicielowi" :-)

    Tak niestety zrobić nie możesz, podobnie jak nie możesz napisać
    "przejście przez bramę oznacza zgodę na zastrzelenie".

    --
    cokolwiek

  • 72. Data: 2010-02-19 17:47:26
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    to pisze:

    > Możesz tak zrobić, tylko ta "kara" musi być poprzedzona wytoczeniem
    > sprawy cywilnej i odpowiednim wyrokiem.

    Załóżmy, że mieszkam sobie na parterze, jest gorące lato i drwi do
    mojego mieszkania zostawiam otwarte (jestem w domu). Dla pewności, że
    jest to mieszkanie prywatne, a nie sklep, albo knajpa wieszam w
    widocznym miejscu tabliczkę: "mieszkanie prywatne - wstęp tylko dla
    mieszkańców tego mieszkania i osób zaproszonych". Ktoś jednak wchodzi i
    mówi, że nie wyjdzie, bo chce sobie posiedzieć na fotelu. Nic mu nie
    mogę zrobić tak "na miejscu", tylko po fakcie wytoczyć sprawe cywilną?

    > Tak niestety zrobić nie możesz, podobnie jak nie możesz napisać
    > "przejście przez bramę oznacza zgodę na zastrzelenie".

    Gwoli ścisłości - napisać może prawie wszystko.
    Tylko spełnienie niektórych z tych treści może być karane ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 73. Data: 2010-02-19 21:34:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, LEPEK wrote:

> [...]
    > sobie posiedzieć na fotelu. Nic mu nie mogę zrobić tak "na miejscu", tylko po

    To jest inny przypadek, a różnica polega na tym, że istnieje osobny
    przepis na okazję "ochrony miru domowego". Przepis KARNY.
    Poczynając od "obrony" (własnej) do tego że policja ma tu co robić,
    jest to inny przypadek.

    > Gwoli ścisłości - napisać może prawie wszystko.
    > Tylko spełnienie niektórych z tych treści może być karane ;)

    Sugestywne przekazanie możliwości ich wykonania też :)
    (groźby karalne).

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2010-02-19 22:24:03
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > przepis na okazję "ochrony miru domowego". Przepis KARNY.
    > Poczynając od "obrony" (własnej) do tego że policja ma tu co robić,

    Pozostaje pytanie: gdzie się kończy podwórko, parking, a zaczyna wiata,
    sień, dom?

    > Sugestywne przekazanie możliwości ich wykonania też :)
    > (groźby karalne).

    A jak napisze: po 'przekroczeniu tej linii będzie strzelanie'?
    Właśnie dla tego napisałem 'prawie'.

    Pozdr,

  • 75. Data: 2010-02-19 23:53:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 19 Feb 2010 17:31:32 +0100, to wrote:

    >Możesz tak zrobić, tylko ta "kara" musi być poprzedzona wytoczeniem
    >sprawy cywilnej i odpowiednim wyrokiem.

    Ale jakiej cywilnej ? Ja nie mam do niego sprawy cywilnej, ja chce
    zeby go ukarali za wjezdzanie na cudze podworko :-)

    >Tak niestety zrobić nie możesz, podobnie jak nie możesz napisać
    >"przejście przez bramę oznacza zgodę na zastrzelenie".

    A moge napisac "teren zaminowany, wejscie grozi smiercia" ? :-)

    J.

  • 76. Data: 2010-02-20 14:08:39
    Od: "Tomi" <t...@t...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyjdzie, bo chce sobie posiedzieć na fotelu. Nic mu nie mogę zrobić tak
    > "na miejscu", tylko po fakcie wytoczyć sprawe cywilną?

    A jak trafi sie ktoś, kto nie umie czytać ? Nie wiem, uderzył się w głowę i
    stracił tę umiejętność, jest obcokrajowcem i nie zna języka ? Napiszesz w 20
    najpopularniejszych językach + brailem + ewentualne pismo obrazkowe dla
    inteligentniejszych ? :)

  • 77. Data: 2010-02-20 19:27:52
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Tomi pisze:

    >+ ewentualne pismo obrazkowe dla
    > inteligentniejszych ? :)

    Piktogram.
    Ludzik na białym tle otoczony czerwonym okręgiem i przekreślony na skos
    czerwoną linią.

    Pozdr,

  • 78. Data: 2010-02-20 23:10:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010, LEPEK wrote:

    > Piktogram.

    Co ze ślepcami? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2010-02-20 23:11:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Pozostaje pytanie: gdzie się kończy podwórko, parking, a zaczyna wiata, sień,
    > dom?

    Nienienie.
    Różnica jest w innym miejscu.
    We "wdarciu się". Tak napisali w ustawie (sprawdź).
    W praktyce - chyba wyłącznie przełamaniu zamknięcia albo uszkodzeniu
    ogrodzenia bądź siłowego usuwania właściciela z drogi.
    Zauwaz: przykład z gościem który "rozsiadł się w fotelu" jest o tyle
    niestosowny, że będzie karany jeśli nie zastosuje się do wydanego
    *jemu* polecenia opuszczenia miejsca objętego "mirem".
    Samochodowi możesz polecenie wydawać, ale mniemam że czasy kiedy
    fakycznie sądzono świnie, psy i można było rozważać czy rzeczy
    ruchome też chyba nie mają zastosowania.
    Możesz wyrzucić *osobę* - z rzeczą jest większy kłopot :(
    Czyli jak "osoba" ma "rzecz", to trzeba zapobiec, aby *z tą
    rzeczą* się "wdarł".
    Grupowicze pisali - słupki, płotek, barierka...

    Nie, nie twierdzę że to jest DOBRE rozwiązanie.
    Tak mi tylko wychodzi z przepisów - że tak *JEST*.

    > A jak napisze: po 'przekroczeniu tej linii będzie strzelanie'?

    W .pl nie przejdzie. AFAIK & IMO.

    pzdr, Gotfryd

  • 80. Data: 2010-02-21 10:58:08
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Co ze ślepcami? ;)

    Jest tak mała szansa, że się jakiś trafi oraz tak duża, że na moją
    uprzejmą prośbę opuści mieszkanie rozumiejąc pomyłkę, że zaryzykuję i
    nie umieszczę fotokomórki sprzężonej z komunikatem głosowym ;)

    Pozdr,