    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: parkowanie na wewn?trznym podwórku
    Date: Sat, 20 Feb 2010 23:11:25 +0100
    <4b7c14b6$1@news.home.net.pl> <hlh6mm$o59$1@news.onet.pl>
    <4b7c2f8d$1@news.home.net.pl> <hlhds9$bf0$1@news.onet.pl>
    <4b7c453e$1@news.home.net.pl> <hlhl6u$2eo$1@news.onet.pl>
    <4b7c642a$1@news.home.net.pl> <hlincj$56c$1@news.onet.pl>
    <4b7ce468$1@news.home.net.pl>
    <i...@4...com>
    <4b7d93c9$1@news.home.net.pl>
    <8...@4...com>
    <hlm6vm$4ct$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@4...com>
    <4b7ebce4$1@news.home.net.pl> <4b7ec098$1@news.home.net.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1002192130030.3348@quad> <4...@n...home.net.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, LEPEK wrote:

    > Pozostaje pytanie: gdzie się kończy podwórko, parking, a zaczyna wiata, sień,
    > dom?

    Nienienie.
    Różnica jest w innym miejscu.
    We "wdarciu się". Tak napisali w ustawie (sprawdź).
    W praktyce - chyba wyłącznie przełamaniu zamknięcia albo uszkodzeniu
    ogrodzenia bądź siłowego usuwania właściciela z drogi.
    Zauwaz: przykład z gościem który "rozsiadł się w fotelu" jest o tyle
    niestosowny, że będzie karany jeśli nie zastosuje się do wydanego
    *jemu* polecenia opuszczenia miejsca objętego "mirem".
    Samochodowi możesz polecenie wydawać, ale mniemam że czasy kiedy
    fakycznie sądzono świnie, psy i można było rozważać czy rzeczy
    ruchome też chyba nie mają zastosowania.
    Możesz wyrzucić *osobę* - z rzeczą jest większy kłopot :(
    Czyli jak "osoba" ma "rzecz", to trzeba zapobiec, aby *z tą
    rzeczą* się "wdarł".
    Grupowicze pisali - słupki, płotek, barierka...

    Nie, nie twierdzę że to jest DOBRE rozwiązanie.
    Tak mi tylko wychodzi z przepisów - że tak *JEST*.

    > A jak napisze: po 'przekroczeniu tej linii będzie strzelanie'?

    W .pl nie przejdzie. AFAIK & IMO.

    pzdr, Gotfryd