-
1. Data: 2010-02-17 13:39:39
Temat: wspomaganie kierownicy?
Od: "p47" <k...@w...pl>
Samochód przednionapedowy, focus TDci.
Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc nie
przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos "burczenia", czego
przedtem nie było. Poprzedziło to chyba znikniecie (albo znaczne
zmniejszenie) siły wspomagania, które po 1 dniu wróciło do normy, własnie
przy dobiciu w skręcie do oporu, w zamian pojawiło się to burczenie.
Innych okolicznosci nie znam;- jeździ nim żona..
p47
-
2. Data: 2010-02-17 13:56:25
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: to <t...@a...xyz>
p47 wrote:
> Samochód przednionapedowy, focus TDci. Przy maksymalnym skręcie
> kierownicy, także w czasie postoju (a więc nie przeguby) w momencie
> dobicia do oporu pojawia się odgłos "burczenia", czego przedtem nie
> było. Poprzedziło to chyba znikniecie (albo znaczne zmniejszenie) siły
> wspomagania, które po 1 dniu wróciło do normy, własnie przy dobiciu w
> skręcie do oporu, w zamian pojawiło się to burczenie. Innych
> okolicznosci nie znam;- jeździ nim żona..
Pompa pada?
--
cokolwiek
-
3. Data: 2010-02-17 14:01:09
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
Dnia 17.02.2010 p47 <k...@w...pl> napisał/a:
> Samochód przednionapedowy, focus TDci.
> Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc nie
> przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos "burczenia", czego
> przedtem nie było. Poprzedziło to chyba znikniecie (albo znaczne
> zmniejszenie) siły wspomagania, które po 1 dniu wróciło do normy, własnie
> przy dobiciu w skręcie do oporu, w zamian pojawiło się to burczenie.
> Innych okolicznosci nie znam;- jeździ nim żona..
Dosc prawdopodobne, ze to pompa wspomagania wydaje dzwieki.
W skrajnych polozeniach nawet zdrowa w sumie pompa moze wydawac dzwieki.
Podejrzewam, ze raczej wczesniej po prostu nikt na to nie zwrocil uwagi.
Jesli nie halasuje w normalnym uzytkowaniu, to bym sie raczej przesadnie nie
stresowal.
--
Jacek "AMI" Rudowski
-
4. Data: 2010-02-17 14:02:24
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: Michał <m...@w...o2.pl>
> Pompa pada?
Raczej pasek akcesoriów.
-
5. Data: 2010-02-17 14:14:56
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: "p47" <k...@w...pl>
Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
news:hlgphq$2at$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>> Pompa pada?
>
>
> Raczej pasek akcesoriów.
Na pompę to byłoby wczesnie;- wprawdzie samochód 7-letni, ale przebieg, mimo
że diesel, to tylko 56 tys km.
p47
-
6. Data: 2010-02-17 14:21:44
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
p47 pisze:
> Samochód przednionapedowy, focus TDci.
> Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc nie
> przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos "burczenia",
> czego przedtem nie było.
Ten odglos wystepuje w wielu autach przy skrajnych polozeniach
kierownicy. Mysle ze ten odglos byl zawsze tylko wczesniej nikt tak
mocno nie krecil kierownica.
Lepiej odpuscic te pare stopni obrotu bo wplywa to na promien skretu
minimalnie a tylko meczy uklad wspomagania i skraca mu zycie.
KJ
-
7. Data: 2010-02-17 14:39:39
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: Przemek <p...@g...com>
On 17 Lut, 13:39, "p47" <k...@w...pl> wrote:
> Samochód przednionapedowy, focus TDci.
> Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc nie
> przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos "burczenia", czego
> przedtem nie było. Poprzedziło to chyba znikniecie (albo znaczne
> zmniejszenie) siły wspomagania, które po 1 dniu wróciło do normy, własnie
> przy dobiciu w skręcie do oporu, w zamian pojawiło się to burczenie.
> Innych okolicznosci nie znam;- jeździ nim żona..
Pompa przepuszcza nadmiar oleju?
Przemek
-
8. Data: 2010-02-17 14:42:37
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: "Konrad L" <p...@o...pl>
Mialem dokladnie to samo jak prawie zatarla mi sie pompa wspomagania.... Tzn
maglownica sie rozszczelnila i wyciekl plyn z ukladu wspomagania. Tak ze
sprawdz poziom plynu.
U mnie oprocz odglosow, pojawialy sie wibracje, a nawet wspomaganie dzialalo
skokowo i szarpalo.
Pozdr.
-
9. Data: 2010-02-17 14:57:58
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: "p47" <k...@w...pl>
Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości
news:hlgr6m$q91$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> p47 pisze:
>> Samochód przednionapedowy, focus TDci.
>> Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc nie
>> przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos "burczenia",
>> czego przedtem nie było.
>
> Ten odglos wystepuje w wielu autach przy skrajnych polozeniach kierownicy.
> Mysle ze ten odglos byl zawsze tylko wczesniej nikt tak mocno nie krecil
> kierownica.
> Lepiej odpuscic te pare stopni obrotu bo wplywa to na promien skretu
> minimalnie a tylko meczy uklad wspomagania i skraca mu zycie.
>
Zdecydowanie wczesniej ten odgłos nie występował, a więc cos wydarzyło się
ostatnio, tym bardziej, ze jak pisałem, pojawienie się tych objawów
poprzedził krótki okres braku/wyraźnego zmniejszenia wspomagania. A ostatnio
były mrozy;-)
Moja koncepcja jest inna, sadzę, że w płynie hydraulicznym w układzie
wspomagania mogła pojawić się woda, która nastepnie zamarzła. Żonie nie chce
się wjeżdzać do garazu, a więc w te długie mrozy samochód stał na
podjeździe. Mimo b. nikłego przebiegu samochód ma juz 7 lat, płyn nie był
zmieniany. Jesli płyn ten jest podobnie hygroskopijny jak hamulcowy to wode
mogł chłonąc.
p47
-
10. Data: 2010-02-17 15:13:44
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
p47 pisze:
>
> Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości
> news:hlgr6m$q91$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> p47 pisze:
>>> Samochód przednionapedowy, focus TDci.
>>> Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc
>>> nie przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos
>>> "burczenia", czego przedtem nie było.
>>
>> Ten odglos wystepuje w wielu autach przy skrajnych polozeniach
>> kierownicy. Mysle ze ten odglos byl zawsze tylko wczesniej nikt tak
>> mocno nie krecil kierownica.
>> Lepiej odpuscic te pare stopni obrotu bo wplywa to na promien skretu
>> minimalnie a tylko meczy uklad wspomagania i skraca mu zycie.
>>
>
>
>
> Zdecydowanie wczesniej ten odgłos nie występował, a więc cos wydarzyło
> się ostatnio, tym bardziej, ze jak pisałem, pojawienie się tych objawów
> poprzedził krótki okres braku/wyraźnego zmniejszenia wspomagania. A
> ostatnio były mrozy;-)
> Moja koncepcja jest inna, sadzę, że w płynie hydraulicznym w układzie
> wspomagania mogła pojawić się woda, która nastepnie zamarzła. Żonie nie
> chce się wjeżdzać do garazu, a więc w te długie mrozy samochód stał na
> podjeździe. Mimo b. nikłego przebiegu samochód ma juz 7 lat, płyn nie
> był zmieniany. Jesli płyn ten jest podobnie hygroskopijny jak hamulcowy
> to wode mogł chłonąc.
Woda w plynie hydraulicznym objawi sie w postaci emulsji.
ATF (a to masz prawdopodobnie) nie jest higroskopijny.
A objawy wskazuja na byc moze zaciety zawor przelewowy w pompie. To by
tlumaczylo chwilowy brak wspomagania: Przycial sie w pozycji otwartej,
po wylaczeniu odskoczyl i przycial sie w pozycji zamknietej. Przy max
skrecie zawory w maglownicy sa otwarte na maksa ale nie da sie bardziej
skecic, w tym momencie powienien zawor zadzialac niedopuszczajac do
nadmiernego wzrostu cisnienia. Jesli jest przyblokowany to pompa tloczy
olej bez opamietania do mglownicy. Stad ten halas.
Lub moze rzeczywiscie woda w oleju lub pecherzyki powietrza.
Sprawdz po jezdzie czy olej jest klarowny, czy metny.
Zeby byla jasnosc: w skrajnych polozeniach moze, a nawet powinno byc
slychac pompe, ale skoro mowisz, ze "mocno" slychac to podjedz do fachowca
--
Pozdrawiam
MarcinJM