  • Data: 2013-04-03 01:05:22
    Temat: Re: parametry śrubokrętów
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sławomir Januszkiewicz" <n...@c...com.pl> napisał w
    wiadomości news:kj6gg8$mll$1@news.task.gda.pl...
    > Ależ to oczywista oczywistość Panie Jarosławie ;-). Pojęcie to zresztą ma
    > korzenie w matematyce, która królową nauk jest. Tylko że przemądrzali
    > matematycy zwykli linię śrubową zwać helisą. Może więc zakończyć ten spór
    > nazywając śruby i wkręty heliakami :-).

    To i też, chyba z podobnego powodu, krótkofalowcy na antenę spiralną (coby
    tak do końca OT nie było), mówią "helikalna". Nie muszę chyba tumaczyć, jak
    konkretnie jest sprokurowana? :)

    > A o tym, że niczego śruba łączyć nie musi to wiedział już imć Archimedes.

    Za to może np. transportować, jak w maszynce do mięsa, czy niektórych
    pompach. A nawet w mechanice, jako element przekładni ślimakowej - nie łączy
    przecież.

    > A bo z babami to nigdy nic nie wiadomo. Jak wieszałem takiej jednej szafki
    > w kuchni z pół roku temu stwierdziła (w zgodzie obowiązującą
    > nomenklaturą), że mam fajny młotek udarowo-obrotowy. Ja tam potocznie
    > nazywam to wiertarką (z SDSem).

    To było wykuć otwór w jakiejś blasze, czy deszczułce :)) Będzie zagwozdka
    jak z łbem naciętym zarówno w sześciokąt, jak i krzyż w srodku...