  • Data: 2009-08-18 17:42:10
    Temat: Re: palnik/kuchenka na wieczkę
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Sie, 14:58, "WM " <c...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Zapcha się , po jakimś czasie produktami spalania.
    >
    > Próbowałem kiedyś zrobić wieczną lampkę oliwną
    > z uzupełnialnym raz na parę dni zbiorniczkiem na olej.
    > Coś bardziej nowoczesnego niż starożytny eksluzywny rzymski kaganek marki
    > Fortis:)http://www.polskieradio.pl/nauka/tags/artyku
    l79640.html
    > Problemem był zapychający się stale knot.
    > Próbowałem doprowadzić powietrze wlutowaną w spod naczynia rurką,
    > półotaczającą knot, co poprawiło jego drożność,
    > ale płomień stał się małowidoczny.
    > Koszulka Auera zapewne by się przydała ;-)

    Musiałoby mieć mechanizm czyszczący. Np kapilary z ruchomym zestawem
    drutów do przeciśnięcia syfu. Ewentualnie konstrukcję w rodzaju
    katalizatora samochodowego- raz na jakiś czas trzeba by ustawić na
    "tryb czyszczący" który by wypalił osad (sadzę i grube węglowodory
    +tłuszcze). Problem z materiałem- tego już się nie da na rupieciarskim
    fajansie wypróbować na potrzeby prototypu- od razu trzeba robić z
    docelowego. Dlatego powiedziałem: tanio tego się nie da zrobić, bo
    będą duże koszty r&d. Ja bym zaczął od Alloy 59, może 800H, może od
    razu 625, pewnie i tak na koniec by się wylądowało w 617. Zależy co
    można kupić w ilości nie powodującej niewypłacalności :-)
    Konrad