  • 11. Data: 2009-05-22 23:22:35
    Temat: Re: padł kineskop philips 29 cali
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ewentualnie zwarcie grzejnika do zielonej katody, a to można sprawdzić,
    > stukając delikatnie czymś w szyjkę kineskopu, żeby odkleić drucik od
    > katody.

    To właśnie najbardziej prawdopodobna wersja, ta usterka jest typowa dla
    co najmniej 2 modeli kineskopów Phillipsa i dotyczy właśnie zielonej
    katody. Opukiwanie starcza na kilka dni. Reanimowałem tak swój przez
    kilka miesięcy aż zwarło się na amen.

  • 12. Data: 2009-05-23 00:11:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Padre pisze:

> [...]
    > co najmniej 2 modeli kineskopów Phillipsa i dotyczy właśnie zielonej
    > katody. Opukiwanie starcza na kilka dni. Reanimowałem tak swój przez

    To ja miałem więcej szczęścia. Odkąd odstukałem zwarcie w 2000 to do
    dziś działa. Też kineskop Philipsa w tym moim Blaupunkcie.

  • 13. Data: 2009-05-23 09:25:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 22 May 2009 21:29:06 +0200, Jingiel napisał(a):

    > A po co nowsze? Poza bezkonkrencyjna jakoscia 25 letnia trwalosc, czego
    > nie mozna powiedziec o kineskopach philipsa.

    Twojego egzemplarza. Służę przykładem conajmniej kilkunastu Rubinów które
    grały dłużej.

    > A co to znaczy indentyczna??? :)

    próbowałeś zajrzeć do słownika języka polskiego?

    > Tak. 23 letnie doswiadczenie w serwisie RTV.

    aa.. to zmienia postać rzeczy, nie dziwię się, że lubisz Sony. Daje ci
    pewnie nieźle żyć.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 14. Data: 2009-05-23 13:12:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    pierwsze co to mozna sprawdzic emisje kineskopu, poszukaj na elektrodzie jak
    to sie robi w warunkach domowych. Mozna na poczatek takze zwiekszyc napiecie
    siatki drugiej G2. Mozna takze zewrzec ogranicznik pradu zarzenia (pewnie
    dioda i opornik) w celu zwiekszenia napiecia na zarzeniu. U mnie w sony po
    15 latach obraz strasznie zbladł, był różowy. Zwarłem diodę i rezystor w
    obwodzie zarzenia i obraz wygladal super, kolorki żywe, ostry obraz bez
    linii powrotów. Po roku kineskop całkiem wyzionął ducha. :D

  • 15. Data: 2009-05-23 15:32:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2009-05-23 11:25, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Twojego egzemplarza. Służę przykładem conajmniej kilkunastu Rubinów które
    > grały dłużej.

    Poproszę o dwa.
    Miałem kontakt z kilkoma - żaden nie był bezawaryjny dłużej niż 2 lata
    (cały TV) - kineskopy też siadały seryjnie.

    > próbowałeś zajrzeć do słownika języka polskiego?

    Czepiasz się Trynitrona, a belki w oku nie zauważasz?

    > aa.. to zmienia postać rzeczy, nie dziwię się, że lubisz Sony. Daje ci
    > pewnie nieźle żyć.

    Jasne.
    Też Sony nie darzę specjalną sympatią, ale TV, kamery i Walkmany mieli
    najlepsze swego czasu - bezdyskusyjnie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 16. Data: 2009-05-23 17:25:56
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Sony KVE 2941 E z Trynitronem
    kupiony w 1995r. za ponad trzy miliony zł
    odpukać - jeszcze żadnej awarii
    Obraz - igła - żadne LCD sie nie umywa .

  • 17. Data: 2009-05-23 19:35:43
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sony KVE 2941 E z Trynitronem

    Ja miałem do niedawna SONY KVX 2531K (podobne chassis), ale kineskopa już ma
    słabą emisję, kupiłem plazmę Panasłonika 42" i poprostu jestem zachwycony,
    żaden kineskop się nie umywa (moja ex ma sony 29" 100Hz i mam porównanie,
    chociaż też bardzo ładnie wyświetla, lepiej niż LCD).

  • 18. Data: 2009-05-23 19:56:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 23 May 2009 17:32:56 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Poproszę o dwa.
    > Miałem kontakt z kilkoma - żaden nie był bezawaryjny dłużej niż 2 lata
    > (cały TV) - kineskopy też siadały seryjnie.

    Mój własny rodzinny. Zakupiony około 1976 roku, w 1996 roku stał, wciąż
    działający. I w takim stanie został wyniesiony na śmietnik, jakiś czas
    później.
    Sąsiada był kupiony rok poźniej i miał podobny przebieg. Owszem, po drodze
    jakieś drobne awarie które zostały naprawione. Ale kineskop ten sam.

    > Jasne.
    > Też Sony nie darzę specjalną sympatią, ale TV, kamery i Walkmany mieli
    > najlepsze swego czasu - bezdyskusyjnie.

    toż napisałem to samo.
    Ale - jak to napisałem - ten czas dla TV mieli na początku lat 80 i później
    niewiele więcej zrobili.
    Walkmany - to sprawa dyskusyjna. Topowe owszem, były dobre. Ale cenę mieli
    kosmiczną. Można było kupić wiele znacznie tańszych i niegorszych
    odtwarzaczy, np. Sanyo.
    I tak w zasadzie było z większością ich produktów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 19. Data: 2009-05-23 22:08:00
    Od: bocian <b...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > odtwarzaczy, np. Sanyo.
    > I tak w zasadzie było z większością ich produktów.

    Z pewnością był na philipsie!
    Życzę odbiorników TV jedynie na philipsie.
    pozdrawiam.

  • 20. Data: 2009-05-25 07:22:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    >>

    > próbowałeś zajrzeć do słownika języka polskiego?

    > aa.. to zmienia postać rzeczy, nie dziwię się, że lubisz Sony. Daje ci

    tja stare sony były praktycznie nieśmiertelne...

    ostatnio babci dałem mojego sterego sony 21 '' (ok 15 lat) kolory dalej
    super.